Lippulehtikala, kokemuksia?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Lippulehtikala, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Olen pitkään halunnut itselleni lippulehtikaloja Pterophyllum altum "orinoco", ja taidanpa sitten muutamaan sellaiseen satsata..

Minkälaisissa parvissa olette pitäneet? Itse olen miettinyt 6kpl tai jopa 8kpl parvea. Tosin tuo 8kpl saattaa olla liioittelua, kun kyseessä no kuitenkin "vain" 780l tankki.. Niin ja tietty jokin hintarajakin..

Ovatko liput säikympiä, kuin pikkulehtikalat tai tavalliset lehtikalat? Onko kukaan täällä "hengailevista" harrastajista onnistunut kudettamaan lippuja? Kaikkea muutakin saa kertoa, mitä lipuista mieleen juolahtaa. :D
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Lisäkysmys, tähän väliin..
Kuinka korkeaa tankkia suosittellaan Lipuille?
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Vastaan arvellen, että vähintään 60cm ainakin, mielummin varmaan enemmänkin.. :)
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Kappas
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kappas »

Itselläni on 6 altumia , jotka pääsevät kohta isompaan tankkiin. Vanha allas oli 60 cm korkea ja uusi tulee olemaan saman korkuinen, suosituksesta en tiedä. Jengi on tällä hetkellä Akvaariokeskuksessa hoidossa isossa tankissa, siellä voi käydä katselemassa käyttäytymistä.

Parvessa on yksi "häirikkö", joka hengailee itsekseen ja jahtaa muita omalta reviiriltään. Muut pysyy nätisti omassa porukassaan koko ajan, mitä nyt pientä toisen tönimistä jos ihan tappituntumaan tulee :)

Eivät ole millään lailla olleet säikkyjä, päinvastoin. Kyttäävät koko ajan mitä huoneessa tapahtuu ja kerjäävät aina ruokaa.

Suosittelen.

/Kappas
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”