Muovikasvit akvaariossa
Valvoja: Moderaattorit
Muovikasvit akvaariossa
Tuli mieleeni kun ajatellaan estetiikkaa. Nykyajan muovikasvit kun näyttävät "lähes" aidoilta.
Itse olen harkinnut, jotain matalaa, taustaksi.
Oikeat kasvini kasvavat kyllä ihan hyvin mutta runsauden tarve on kova.
Ceres
Itse olen harkinnut, jotain matalaa, taustaksi.
Oikeat kasvini kasvavat kyllä ihan hyvin mutta runsauden tarve on kova.
Ceres
*Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*
Re: Muovikasvit akvaariossa
Mihinkään näytille en laittaisi, mutta eiköhän niille käyttöä ole vaikkapa karanteeni tms purkeissa.Ceres kirjoitti:Tuli mieleeni kun ajatellaan estetiikkaa. Nykyajan muovikasvit kun näyttävät "lähes" aidoilta.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Muovikasvit akvaariossa
Joskus vuosia sitten kokeilin muovikasveja, mutta lensivät myöhemmin roskiin. Kyllä akvaariossa pitää olla aidot kasvit.
Erikoistilanteet (karanteeni, kutu jne) ovat asia erikseen.
Kiekkokalat on helpoin hoitaa kasvittomassa akvaariossa, mutta onkoonkin kalat kuinka hyvän näköisiä on kokonaisuus kolkko ja "tyhjä".
Erikoistilanteet (karanteeni, kutu jne) ovat asia erikseen.
Kiekkokalat on helpoin hoitaa kasvittomassa akvaariossa, mutta onkoonkin kalat kuinka hyvän näköisiä on kokonaisuus kolkko ja "tyhjä".
-
Lisa
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kokeilin silkasta mielenkiinnosta kahta muovikasvia. Toinen oli viuhkalehden näköinen ja oloinen ja jopa varsin aito olemukseltaan, ja se toinen oli osin rasvalehden näköinen, mutta toisaalta myös intianvesitähdikin näköinen. Värit katosivat lehdistä hyvin pian, lisäksi itsepintainen levä peitti kasvit todella törkeän näköisiksi. Eli minulla ei kyllä ole hyviä kokemuksia muovikasveista.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Ensimmäisen altaan mukana tuli sinileväpeittoinen vesirutto-imitaatio minkä tökkäsin silloin pohjaan ja nostin nopeasti pehmeällä ranneliikkeellä irti: karmean näköinen.
Sen sijaan katselin taannoin Faunattaressa sellaisia jonkinasteisia silkkikasveja kun olin jo tuhonnut aimo puskan sateenkaariahventen altaassa enkä ollut vielä kehittänyt kestävistä kasveista edes vähän viehättävää sisustusta, mutta peräännyin testikäytöstä hintalapun nähtyäni. Että oikeat kasvit käytössä siksikin- toinen syy on, että saan oikeatkin kasvit säilymään elossa: tokihan sitä pitää hyödyntää.
Sen sijaan katselin taannoin Faunattaressa sellaisia jonkinasteisia silkkikasveja kun olin jo tuhonnut aimo puskan sateenkaariahventen altaassa enkä ollut vielä kehittänyt kestävistä kasveista edes vähän viehättävää sisustusta, mutta peräännyin testikäytöstä hintalapun nähtyäni. Että oikeat kasvit käytössä siksikin- toinen syy on, että saan oikeatkin kasvit säilymään elossa: tokihan sitä pitää hyödyntää.
Samoilla linjoilla oon mitä suurin osa muistakin vastanneista: eli ei muovikasveja kuin ehkä karanteeni/poikasakvaarioon.
Itelläni ei oo ees huonekasveina yhtään tekokasvia, muuta kuin silkkiruusuja, mutta ne nyt onkin kaunnita vaikka ovatkin niin keinotekoisen näkösiä.
Paljon kivempaa on hoitaa oikeita kasveja ja manata jos ne kuolee tai toisaalta rinta rottingilla kahtoa jotain isoa kaunista kasvia ja tietää että ite on saanu sen kasvamaan.
Itelläni ei oo ees huonekasveina yhtään tekokasvia, muuta kuin silkkiruusuja, mutta ne nyt onkin kaunnita vaikka ovatkin niin keinotekoisen näkösiä.
Paljon kivempaa on hoitaa oikeita kasveja ja manata jos ne kuolee tai toisaalta rinta rottingilla kahtoa jotain isoa kaunista kasvia ja tietää että ite on saanu sen kasvamaan.
-
-Alix-
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Itse en voi edes kuvitella että laittaisin altaaseeni muoviksveja. Oskareillekin suunnittelin kivikasvustoa ja se oli sattumaa että miekkalehdet selvisivätkin niiden hellässä huomassa...
Karanteenialtaaseen en laittaisi mitään, ja kutualtaaseen muutaman oksan intianvesitähdikkiä mitkä voi vaikka heittää sen jälkeen roskiin... Tai sitten tekee itse "narumopin".
Jos oikein kauheaksi heittäytyisin (voin kuvitella että voisinkin), niin keräisin kaikki maailman kauheat koristeet värillisestä muovihiekasta lähtien ja kokoisin täysin kokoällön altaan... Pimeässä loistavia kasveja jne... Tai no, jos olisin miljonääri ja vielä vähän sairaampi kuin mitä jo olen
Enkä varmaan silti voisi moiseen laittaa yhtään kalaa...
Karanteenialtaaseen en laittaisi mitään, ja kutualtaaseen muutaman oksan intianvesitähdikkiä mitkä voi vaikka heittää sen jälkeen roskiin... Tai sitten tekee itse "narumopin".
Jos oikein kauheaksi heittäytyisin (voin kuvitella että voisinkin), niin keräisin kaikki maailman kauheat koristeet värillisestä muovihiekasta lähtien ja kokoisin täysin kokoällön altaan... Pimeässä loistavia kasveja jne... Tai no, jos olisin miljonääri ja vielä vähän sairaampi kuin mitä jo olen
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
Pallokala
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Ne on ihan kauheen hintasia! Kaikki mitä oon nähny on jotain 5e pikkunen taimi!
Voisin laittaa niitä murtovesialtaaseen kun on muuten aika yksipuolinen kasvusto ja vaikka kynsisammakon kaveriksi kylmään veteen ja pikkupurkkiin missä on huononsävyinen valo eikä kasvit oikein kasva.
Eli tilanteisiin ja olosuhteisiin missä oikeat ei kasva ja sitten tietysti karanteeniin.
Voisin laittaa niitä murtovesialtaaseen kun on muuten aika yksipuolinen kasvusto ja vaikka kynsisammakon kaveriksi kylmään veteen ja pikkupurkkiin missä on huononsävyinen valo eikä kasvit oikein kasva.
Eli tilanteisiin ja olosuhteisiin missä oikeat ei kasva ja sitten tietysti karanteeniin.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja