Muovikasvit akvaariossa

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin

Käytätkö altaassasi muovikasveja?

Äänestys päättyi 19:18, 05.11.2002

Kyllä
4
7%
En missään nimessä
49
88%
Vain taustalla jotta altaani näyttäisi runsaammalta
3
5%

Ääniä yhteensä: 56

Ceres
Member
Member

Muovikasvit akvaariossa

Viesti Kirjoittaja Ceres »

Tuli mieleeni kun ajatellaan estetiikkaa. Nykyajan muovikasvit kun näyttävät "lähes" aidoilta.
Itse olen harkinnut, jotain matalaa, taustaksi.
Oikeat kasvini kasvavat kyllä ihan hyvin mutta runsauden tarve on kova.

Ceres
*Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.*
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Muovikasvit ei ole oikein minun makuuni. Ei korvaa oikeita kasveja. Korkeintaan isojen kasveja tuhoavien kirjoahventen akvaarioon ehkä sopisivta paremmin.
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Re: Muovikasvit akvaariossa

Viesti Kirjoittaja dsl »

Ceres kirjoitti:Tuli mieleeni kun ajatellaan estetiikkaa. Nykyajan muovikasvit kun näyttävät "lähes" aidoilta.
Mihinkään näytille en laittaisi, mutta eiköhän niille käyttöä ole vaikkapa karanteeni tms purkeissa.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Kyllä itsekin laittaisin sairaala- tai karanteenialtaaseen muovikasveja, mahdollisesti jopa kutu- ja poikasaltaisiinkin. Mutta en kuitenkaan oikeaan altaaseen.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Valmont
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

Mull oli joskus vuonna miekka ja kivi :roll: muovikasveja sateenkaarikirjoahventen kanssa, kun ne tuhos kaiken vihertävänkinl. :mrgreen:
Mutta enää en kovin mieluusti laita niitä, ellei sitten karanteeni- tai poikasakvaarioon!
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Jussi
Junior Member
Junior Member

Muovikasvit akvaariossa

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Joskus vuosia sitten kokeilin muovikasveja, mutta lensivät myöhemmin roskiin. Kyllä akvaariossa pitää olla aidot kasvit.
Erikoistilanteet (karanteeni, kutu jne) ovat asia erikseen.
Kiekkokalat on helpoin hoitaa kasvittomassa akvaariossa, mutta onkoonkin kalat kuinka hyvän näköisiä on kokonaisuus kolkko ja "tyhjä".
cicely
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja cicely »

Kultakaloilla oli muovikasveja. Sattuneesta syystä, sillä mikään ei altaassa pysynyt hengissä anubiaan lisäksi.

Tällä hetkellä muovikasvinraato on karanteenissa, mutta "paraatialtaaseen" en niitä enää huoli.
Todellinen epäitsekkyys on toisten kiinnostusten jakamista. - George Santayana
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kokeilin silkasta mielenkiinnosta kahta muovikasvia. Toinen oli viuhkalehden näköinen ja oloinen ja jopa varsin aito olemukseltaan, ja se toinen oli osin rasvalehden näköinen, mutta toisaalta myös intianvesitähdikin näköinen. Värit katosivat lehdistä hyvin pian, lisäksi itsepintainen levä peitti kasvit todella törkeän näköisiksi. Eli minulla ei kyllä ole hyviä kokemuksia muovikasveista.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Ensimmäisen altaan mukana tuli sinileväpeittoinen vesirutto-imitaatio minkä tökkäsin silloin pohjaan ja nostin nopeasti pehmeällä ranneliikkeellä irti: karmean näköinen.

Sen sijaan katselin taannoin Faunattaressa sellaisia jonkinasteisia silkkikasveja kun olin jo tuhonnut aimo puskan sateenkaariahventen altaassa enkä ollut vielä kehittänyt kestävistä kasveista edes vähän viehättävää sisustusta, mutta peräännyin testikäytöstä hintalapun nähtyäni. Että oikeat kasvit käytössä siksikin- toinen syy on, että saan oikeatkin kasvit säilymään elossa: tokihan sitä pitää hyödyntää.
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Didi »

Turhia Roskia. Oikeet on kivompia.
oppo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja oppo »

Ei minun altaisiin muovikasveja. Ovat kovin epäluonnollisen näköisiä ja muutoinkin leväimureita. Ainoa paikka missä voisin kuvitella niitä pitäväni on karanteeniallas.

8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
marius
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marius »

Samoilla linjoilla oon mitä suurin osa muistakin vastanneista: eli ei muovikasveja kuin ehkä karanteeni/poikasakvaarioon.

Itelläni ei oo ees huonekasveina yhtään tekokasvia, muuta kuin silkkiruusuja, mutta ne nyt onkin kaunnita vaikka ovatkin niin keinotekoisen näkösiä.

Paljon kivempaa on hoitaa oikeita kasveja ja manata jos ne kuolee tai toisaalta rinta rottingilla kahtoa jotain isoa kaunista kasvia ja tietää että ite on saanu sen kasvamaan.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Itse en voi edes kuvitella että laittaisin altaaseeni muoviksveja. Oskareillekin suunnittelin kivikasvustoa ja se oli sattumaa että miekkalehdet selvisivätkin niiden hellässä huomassa...

Karanteenialtaaseen en laittaisi mitään, ja kutualtaaseen muutaman oksan intianvesitähdikkiä mitkä voi vaikka heittää sen jälkeen roskiin... Tai sitten tekee itse "narumopin".

Jos oikein kauheaksi heittäytyisin (voin kuvitella että voisinkin), niin keräisin kaikki maailman kauheat koristeet värillisestä muovihiekasta lähtien ja kokoisin täysin kokoällön altaan... Pimeässä loistavia kasveja jne... Tai no, jos olisin miljonääri ja vielä vähän sairaampi kuin mitä jo olen :twisted: Enkä varmaan silti voisi moiseen laittaa yhtään kalaa...
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Ne on ihan kauheen hintasia! Kaikki mitä oon nähny on jotain 5e pikkunen taimi!
Voisin laittaa niitä murtovesialtaaseen kun on muuten aika yksipuolinen kasvusto ja vaikka kynsisammakon kaveriksi kylmään veteen ja pikkupurkkiin missä on huononsävyinen valo eikä kasvit oikein kasva.

Eli tilanteisiin ja olosuhteisiin missä oikeat ei kasva ja sitten tietysti karanteeniin.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Wille
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Wille »

Ei minun altaaseen muovikasveja ikinä-koskaan-milloinkaan piste. :twisted:
(Paitsi karanteeni pönttöön voisi pistää... :D )
Naksu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Naksu »

Kyllä käytin ja saatan vielä käyttää. Muovikasvit toivat vähän vihreyttä murtovesialtaaseeni Juovakuukalojen syötyä kaikki jaavansaniaiset. Nykyisin altaassani on jättiläisvallisnerian joukkovalloitus odottamassa Arguskalojen suunnattomaksi kasvavaa ruokahalua.
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

En kyllä oikeean akvaarioon laittaisi, olen sen verran suuri kasvifani, etten pidä mistään muovipökäleistä. Omistan tosin yhden vedensuosikin "näköisen", jonka ostin kun mikään ei oiken kasvanut. Sen voisin ehkä laittaa karaneeniin, mutta en kyllä tuonne pääakvaarioon. [;)]
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
lincci
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lincci »

Ei minunkaan altaisiini muovikasveja tule koskaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”