Suklaaokamonni?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ratti
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Suklaaokamonni?

Viesti Kirjoittaja ratti »

Katselin tuossa kirjaa Värikäs Akvaario-David Alderton. Se tuntuu vilisevän virheitä.
En ole koskaan nähnyt Suklaaokamonnia mutta eikös kuvassa ole kuitenkin Kampaokamonni valkoisine pilkkuineen mustalla pohjalla? Vai näyttääkö Suklaaoka samalta?
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti

Viesti Kirjoittaja prboy »

quote:
Katselin tuossa kirjaa Värikäs Akvaario-David Alderton. Se tuntuu vilisevän virheitä.
En ole koskaan nähnyt Suklaaokamonnia mutta eikös kuvassa ole kuitenkin Kampaokamonni valkoisine pilkkuineen mustalla pohjalla? Vai näyttääkö Suklaaoka samalta?

Ei näytä suklaa mustalta! Ko. laji on suklaanruskea ja sillä on kyljellä keltainen pitkittäisjuova.

Kyseinen kirja ei kuulu kirjastooni, joten en voi muuten ottaa kantaa asiaan. Noista yleisakvaariokirjoista ei tule yleensä muuta kuin vihaiseksi.
aku
Member
Member

Viesti Kirjoittaja aku »

Minullakin on se kirja. Se on 80 prosenttista hölynpölyä.

Paras olla kuin ei olisikaan.
Juovis
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Juovis »

Juovaokamonni on englanniksi Chokolate Catfish - olisiko sama?
ratti
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ratti »

AHAA !!!!
Olisiko munkin oma pikku juovaoka kuitenkin suklaaoka ? ...ja mä kun väitin etten ole ikinä nähnyt suklaaokaa...

Mun kampaoka ja juovaoka ovat ihan parhaita kavereita. Ritirinnan kannon alla ja tulevat yhdessä syömäänkin.

Pieni ja pippurinen eukko
kultis
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kultis »

Mullakin sattuu olemaan sama kirja.. Olen samaa mieltä, että kirjan pohjalta ei kannata tehdä mitään ratkasevaa.. Esim. se, että kiekkokala tarttee neutraalista emäksiseen veden.. Vaikka en niitä omista, niin oon kyllä saanu aika vahvan käsityksen, et veden pitäis olla hapanta. Se kans vähä kummastuttaa, ku kirja on niin pohjasuodattimen kannalla..

Sillon, ku akvaarioni alotin, nii en osannu päätellä tekijän perusteella, ettei kirjaa kannata ostaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”