Nyt voinkin avautua "nykyaikaisesta" arkkitehtuurista. Siinä kun on minulle käsittämätön tapa laittaa reikiä muuten ehjiin seiniin. Tästä syystä minulla on yksi allas aivan lämpöpatterin edessä. Valo-ongelmia tämä ei aiheuta, koska "ampuma-aukkon" alareuna on noin 1,7 m korkeudessa, mutta siitä he"#)?¤% ampuma-aukosta johtuen pitää olla patteri. Lämpötila ongelmia tämä ei aiheuta, koska kämpässä on talvet mukaan lukien niin lämmin, ettei pattereista tarvita lämpöä eli ei lämpötila ongelmia akvaariollekaan. Tuleepahan akvaario mielestäni turhaan noin 5 cm irti seinästä. Epäilen kuitenkin, ettei asunnosta saa irrottaa pattereita oman halunsa mukaan.
Lännen puolella olevat suhteellisen isot ikkunat (noin 3/4 seinän alasta) sen sijaan tuovat minun makuuni turhan runsaasti auringonvaloa (ja tähän aikaan vuodesta lämpöä) tälle olohuone - keittiö puolelle asuntoa. Olohuoneen puolella pidän jatkuvasti sälekaihtimet kiinni, ettei akvaariohin juuri suoraan paista. Olen kuitenkin parin, kolmen kesän aikana huomannut, että minulla kyllä valoisaan vuodenaikaan kasvaa levää hieman enemmän. Ei kuitenkaan räjähdysmäisesti. Sanoisinkin, että akvaarion hoidolla yms. on vaikutusta sen sijoittamisen lisäksi. Se kuuluisa tasapaino eri muuttujien välillä

.
P.S. Se ampuma-aukko on noin 1,2 m leveä ja 0.35 m korkea aukko tuolla 1,7 m korkeudessa.
-Noniin. Nyt sinä sitten juutuit kunnolla kiinni, sanoi Pikku Myy - Olet liian paksu.
-EI. Puut kasvavat liian lähekkäin, vastasi Muumi.
-Hengitä ulos! Jatkoi Pikku Myy.