Akva tarttui halvalla mukaan!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
murmeliotus
Member
Member

Akva tarttui halvalla mukaan!

Viesti Kirjoittaja murmeliotus »

Tämä oli kyllä vuosisadan löytö :D Olimme isäni kanssa etsimässä ekotorilla pöytää poikasakvaarioitteni alle, ja kas kummaa, silmiini osui kohtuu pieni, mutta hyvännäköinen akvaario. Totta kai sitten menin lähempää katsomaan, mutta hintaa ei näkynyt missään. Akvassa oli mukana 5 eri ruokapurkkia, suodatin, vedenparannus- ja pH:n laskuaineet, lämmitin, lamppu, juurakko, synnyttävien poikaslaatikko, 2 pohjakoristetta, taustakuva ja haavi. Pian myyjä kuitenkin tuli luokseni ja kysyi että sen haluaisin vai. Tietenkin! :mrgreen: Hinnaksi myyjä sitten ehdotti 10e 8O ja kysyi ostaisinko sen siihen hintaan.... Todellakin!
ihan heräteostos tämä kuitenkaan ei ollut, koska haaveena oli tällainen pieni (akva siis n.50l) akva kääpiöhammaskarppeja varten, joita olen ensi kuussa lähdössä metsästämään. Pohjalle majoittautuu nuolimonneja, nyt niitä on 6kpl, mutta hankin ehkä muutaman lisää...
Isäni oli hermona jo 65L ja 128L akvoistani + 2 poikasakvasta ja nyt innostuin siitä 50L vielä... Mutta ei ollut kyllä isällä sanavaltaa siinä kohdassa kun näin halvalla sai koko hoidon ja extrat päälle :mrgreen: Pahus vaan kun huone täyttyy akvoista kun täytyy akvat pitää omassa huoneessa :roll: Oli kyllä aika löytö! :D
NOU
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja NOU »

Tosiaan...Omasta 60 l jouduin maksamaan 86€ ja sit + kaikki ruuat, suodattimet, parannus ainteet, testit niin siitä tuli yli 100. Onneksi olkoon vaan tuosta löydöstä! Oletkos muuten tarkistanut että se on kunnossa? JOskus myyjätkin ovat petollisia :twisted:
Akvaario hulluus...Mitä se on?
murmeliotus
Member
Member

Viesti Kirjoittaja murmeliotus »

Juups, tarkistettiin ettei vuoda ja suodatin yms tarvikkeet toimi. Jos lämmitin oli tullut pakettina akvaarion mukana niin silloin akva on vain 1,5v vanha, koska lämmittimen mukana oli vakuutus kuitti. Lasit on vaan aika naarmuset. :? .... Ruuista päätellen akvaa on ennen asuttanut taisto ja jotain pohjamönniäisiä, koska ruokina tuli 2 taistoruokaa ja 2 pohjatabletti ruokaa + sellainen pussiruoka joita tulee aina uuden akvan yhteydessä...
NOU
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja NOU »

Vitsiläinen sait halvalla 8O ! Olisipa minulla samanlainen tuuri! :P
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Mäkin oisin saanut semmosen 120x50x50 (arvio) oliko se nyt 40-50e! mutta tyhmänä en mennyt ostamaan [:I] mukana oli vielä jalusta ulkosuodatin ja valaisin :cry: . Olin niin aloittelia etten tajunnut ostaa.
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Voihan Venäjä! 8O yllä kävi hyvä säkä! Minä olisin pyytänyt siitä ainakin 20e jos kaikki tarvikkeetkin olivat siinä mukana! Voi vaude.. Olen itsekin törmännyt pariin halpaan 100-200L akvaarioon kirppareilla mutta ei ole viitsinyt ostaa kun ei tiedä vuotavatko... Ja kun kirpparille ei saa palauttaa mitään.
antinsalo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja antinsalo »

sain ILMAISEKSI netin kautta yhden akvan. omistaja ei ollu kovinkaa kiinnostunu enää, mut ilmoitti et muutama kala tulee kaupan päälle, ei muistanu ees nimiä. Lupasin hakee heti, sillä vaikka vuotaisi, niin ilmanen se ainakin olis, eikä matkakaan kovinkaa pitkä.

Se osoitautuikin upeaksi löydöksi. 9mustatetraa tuli kaupan päälle, reilu 100litranen akva, suodatin, kantoja, koristeita, kasveja, lappo, aineita ja testereitä jne. Uudet silikonit laitettiin ja nyt se koristaa keittiön työtasolla upealla olemuksella, hieno siitä tuli :) Maailmassa on ihaniakin ihmisiä :)
NOU
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja NOU »

Olet sinäkin oikea onnen pekka! :)
Myfyriwr
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Myfyriwr »

Täällä tarttui mukaan 55l poikasakva, jalusta, kansilasit ja valot 22€:lla mutta ei kyllä ylitä tuota 10€ löytöä saatika ilmaista pakettia 8O
Dixie
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Dixie »

Onnittelut löydöstä :P

Olen toki kertonut tämän ennenkin,mutta itse ostin 2v vanhan,naarmuttoman ja muutenkin moitteettomassa kunnossa olevan 400l juwel rion hintaan 50€(kaapisto+valaisinkansi).Lisäksi tuli eheim 2252,eheim 2210 ja 60l allas lamppuineen+jalustoineen.
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Kuka hullu sen nyt tuohon hintaan myi 8O 8O .
Ajatella kun mulla kävis tollanen tuuri mä ainakin ostaisin sano äitimitä tahansa [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”