Millisten poikasista...

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
evi
Starting Member
Starting Member

Millisten poikasista...

Viesti Kirjoittaja evi »

Hei vaan. Tässä yksi aloitteleva akvaarion omistaja... Millikseni teki poikasia ja pyydystin ne poikasaltaaseen. Ovat nyt noin 3vkoa vanhoja ja kasvavat silmissä. Nyt vähän alkaa jo väriä pyrstössä näkymään... Ellei silmissä heitä pahasti. Milloin uskallan laskea isojen kalojen joukkoon? Nyt ovat reilun 1cm pituisia. Akvaariossa muina kaloina tiikeribarbeja (kamalat pedot), miljoonakaloja (siis tottakai, kerran poikasia), nuoliaisia, monneja, neontetroja. Muuten yhteiselämä akvaariossa näyttää sujuvan ihan hyvin...
neontetra
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja neontetra »

Hei! Itse en ainakaan välttämättä laittais niitä vielä muiden kalojen joukkoon. Kasvattaisin ne varmaan vähintään n.2cm ennen kuin laittaisin ne sinne. Mielummin ehkä isommiks. Ittelläni on vaan miljoonakaloja ja en laittais ennen sitä mun vähimmäismittaa. Kannattaa odottaa muita vastauksia, jotka kertoo sulle paremmin.
tiiksu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tiiksu »

Terve!
Minäkin pelleilin aikani poikasaltaiden kanssa... sitten kyllästyin. Jos sinulla on suhteellisen hyvä määrä kasveja, laita poikaset altaaseen vaan. Minulla on itselläni yhtenä altaana platy-miekkapyrstö -allas, enkä edes pyydystä poikasia altaasta pois vaan ne syntyvät sinne ja kasvavat siellä. Heikoimmat luonto hoitaa pois, mutta vahvimmat jää ja ne sitten kasvavatkin! Altaassani vilisee pieniä poikasia, mutta emokalat eivät enää syö niitä - ne ovat jo tottuneet että se on osa altaan kokonaisuutta. Olettaisin. Mutta ei ne ainakaan suuhun mene.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”