Eheim 2252:n kiinnityssysteemi

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Minni
Junior Member
Junior Member

Eheim 2252:n kiinnityssysteemi

Viesti Kirjoittaja Minni »

Mulla on tuo Eheimin 2252 sisäsuodatin. Todella hyvä muuten, mutta en saa kiinnitettyä sitä akvaarioon. Kiinnityssysteemi on ihan outo. Onko vinkkejä miten saan sen laitettua?

Imukupeillakin olen koettanut, mutta suodatin on sen verran painava ettei pysy seinämässä kiinni.
Nocticola
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nocticola »

Sen on tarkoitus roikkua lasin reunassa. Jos katsot sitä U:n muotoista ruuvillista kappaletta, joka pannaan pitkiin kiinnityslistoihin kiinni sellaisella kiskolla, huomaat, että sen voi laittaa kiinni kahteen eri asentoon. Siinähän on kiinnityskisko kahdella eri syrjällä.

Itse laitoin sen ensin juuri väärin päin ja kuvittelin olevani aivan pulassa. Akvaarion reunasta riippuu että miten päin on hyvä. Minulla on ylhäällä koristelista, johon sivulle aukeavan U:n saa kiinni. Jos olisi ihan kapea reuna vain, alaspäin aukeava U olisi varmasti tukeva.
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Minulla ko. suodatin nököttää pohjaa vasten, lasissa neljällä imukupilla kiinni (ostin pari imukuppia siis lisää, kaksihan siinä taisi mukana tulla). Minulla on jatkopala, joten suodatin on pintaan asti, vaikka pohjalla onkin. Alle laitoin soraa - tuntui, että olis tukevampi alusta ja ei kaikki hiekat imeydy suodattimeen.

Kansilasien vuoksi ei se telineviritys olisi oikeen onnistunut. Mutta hyvin toimii noinkin, pohja on oikke puhdas. :)
teemu7117
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja teemu7117 »

Imukupeillakin olen koettanut, mutta suodatin on sen verran painava ettei pysy seinämässä kiinni.
Kyllä nuo meillä pysyi imukupeillakin seinässä kiinni jonkin aikaa, kun laittoi neljällä imukupilla. Mukana tulee tosiaan vain kaksi. Nuo eheimin imukupit on ovat kyllä sellaisia, ettei ne kauhean pitkää aikaa kestä vaan hapertuvat yllättävän nopeasti käyttökelvottomiksi. Minulla on nykyään nuo 2 kpl 2252: sia kiinni niillä "listoilla" ja ne ovat kyllä ihan tukevia. Kansilaseja ei altaassa tosin voi pitää mikäli suodattimet on noilla kiinnitetty.
440: 11+C.sterbai, 7xL-201, Squaliforma sp., L-128, L-260, LDA01
350: L-200 HF, 2x L-134, 2x L46, 9x C.sterbai / /16x L-46, 8x C.sterbai
176: 6x L-134,6x L-46
Minni
Junior Member
Junior Member

Sain kuin sainkin suodattimen kiinni sillä telineellä ja nyt ihmettelen miten kummassa en muka sitä aikaisemmin saanut. Kiitos Nocticola vinkeistä :)

Nyt ongelmana on taas todella kova "puhuri" ts. kaikki kasvit vaakatasossa, tai siis ne, jotka enää ovat pohjassa kiinni. Kysynkin lisäkysymyksen: voiko tehoa mitenkään säätää?
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Minni kirjoitti:voiko tehoa mitenkään säätää?
Säätönappulaa ei taida olla (ainakaan ei ole minun suodattimesta tullut vastaan :)) mutta suihkuputket toimii oikeen hyvin puhurin hiljentämisessä. Sinulla vaan taisi olla se akvaario ikäänkuin tilanjakana, liekö sitten putket vähän hassun näköiset keskellä lasia. Mutta jos laittaisi yhden putken akvaarion päätylasiin?
Zelda
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Zelda »

Sillä suihkuputkella saat virtausta pienemmäksi. Kannattaa kokeilla. Meillä käytettiin suihkuputken kanssa, käsittääkseni siihen voisi viritellä kaksikin suihkuputkea?
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Zelda kirjoitti:Meillä käytettiin suihkuputken kanssa, käsittääkseni siihen voisi viritellä kaksikin suihkuputkea?
Jeps, letkulla vaan putken kiinni toisiinsa. :)
Minni
Junior Member
Junior Member

Kiitos kaunis vinkeistä. Täytyy kokeilla suihkuputkella.

Tilanjakajana olosta: olen nyt laittamassa akvaarioon kunnon taustaa ja sohvan puolelle näkyvälle puolelle laitan samasta kankaasta kuin sohva taustan. Ymmärsittekö, tuli vaikeasti selitettyä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”