Pohjakaloja 60-litraiseen
Valvoja: Moderaattorit
Pohjakaloja 60-litraiseen
Mulle on tulossa 60-litrainen akvaario, mutta en ole vielä täysin varma, mitä pohjakaloja siihen otan (pohja 30*60). Muita kaloja akvaarioon on tulossa taistouros sekä parvi neontetroja TAI miljoonakaloja. Pohjalle olen ajatellut Pit bull plekoa/plekoja tai pieniä monnisia. Mikä sopisi? Eihän näin pieneen akvaarioon ihmeitä voi ottaakkaan.
Ai että vähän pieni? Sanoisinko että aivan liian pieni. Tuonkokoisessa partis olisi kuin silakkarasiassa.aku kirjoitti:Onhan tuo vähän pieni partikselle mutta kyllä se pärjää.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ja ei pärjää. Saattaa vaikuttaa siltä, että ihan tyytyväisenä se siellä lötköttää, mutta näin ei ole. Pikkupartis voi vielä mahtua, mutta entäs sitten kun se on 15 senttinen köriläs? Mmmm... Aivan.

Ja iisa, otappa selvää ensin kraanavetesi kovuudesta, sillä ethän voi vaan sanoa että joko neontetroja tai miljoonakaloja. Millikset vaativat kovaa vettä ja neontetrat pehmeää ja se on jokotai..
Lämpötilasta riippuen (ei yli 25 C) Suosittelen myöskin ottoja.
T: Kupo
" 2+2=5 Hyvin suurilla kakkosen arvoilla. "
Esitän nyt vain oman akntani, eli itse on ole nähnyt 15 cm pitkää partista, paitsi kuvissa harrastiajien sivuilta, mutta lueppa allaolevan keskustelun viimeisiä viestäjä..
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... c&start=15
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... c&start=15
Meidän nyt jo edesmennyt partisherramme kasvoi huimasti 14,5 senttiseksi.aku kirjoitti:Jahas. Missäköhän olet nähnyt 15cm partiksen?
Jos itse pidät partiksen maksimikokona jotain 10 senttiä, voi hyvä herra kuinka oletkaan väärässä. Nojoo. Ei kymmensenttinenkään partis 60 litraisessa pysy mukavasti elämään.
Ja sinulle iisa. Ei milliksiä nyt mitenkään kovin pehmeässä vedessä voi pitää. Voit toki (jos jaksat/viitsit) muuttaa veden kovuutta. Siitä ei minulla ole hirveästi kokemusta, sillä minä laiskana tyydyin siihen veteen, mitä kraanasta tuli ja rakensin kalaston sen ympärille.
Niin no en tiedä sinusta mutta minulla on tällä hetkellä 4kpl(ostin kaikki mitä kaupassa oli jäljellä) kääpiömonnisia 60-litraisessa akvaariossa, lisää tuleepi(niin että lopullinen määrä on n.15kpl) kun kauppaan saapuu uusi erä näitä veijareita. Olen erimieltä siis siitä että mahtuuko ne vai ei, voisin tähän vielä lisätä että Pertti Rassin kanssa mailailtaessa tämä asia valkeni minulle. Kääpiömonnisethan ovat äärettömän pieniä veijareita. Allaskavereina on tällä hetkellä 2xnaaras partis(poistumassa!) ja 8kpl rubiinitetroja. Lopullinen kalasto tulee olemaan johonkin tähän suuntaan: kääpiömonnisia 15kpl, rubiinitetroja n.8kpl, ottoja 5-6kpl, +jotain ehkä vielä.iisa kirjoitti:Monnia ei siis ainakaa voi ottaa, eikä akvaani 10-15 kääpiömonnistakaa mahdu. Pitää miettiä sitte uudestaa, ku saan vesiarvot selville. Kiitoksia vastauksista!
Keskustelun poikanen kääpiömonnisista:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=4070

Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Juu. Samaa mieltä olen tikrun kanssa.
Ota vaan niitä neontetroja, taistis repii millisurokset kappaleiksi luullessaan -fiksuja kun ovat- niitä oman lajinsa edustajiksi (liehupyrstöt)
Joo. En aiemmin huomannut. Sori..
Neonit on ihan hyvä vaihtoehto mielestäni.
Ota vaan niitä neontetroja, taistis repii millisurokset kappaleiksi luullessaan -fiksuja kun ovat- niitä oman lajinsa edustajiksi (liehupyrstöt)
Joo. En aiemmin huomannut. Sori..

Neonit on ihan hyvä vaihtoehto mielestäni.