Vesisaniaisesta

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Salla_~~
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Vesisaniaisesta

Viesti Kirjoittaja Salla_~~ »

Mikäköhän tuota vesisaniaista vois vaivata, kun se on täynnä pikkuisia reikiä? Vosiko tämä olla kotiloiden tekosia? Sitten toinen ongelma on se, että kyseinen saniainen ei meinaa millään juurtua mangrovekantoon [}:)] Ärsyttävää! Se on ollut siinä kiinni langan varassa jo jotain kaksi tai kolme kuukautta eikä ole vieläkään juurtunut kiinni!

Vielä pohjahiekasta. Vaihdoin perjantaina loput entisestä sorasta hienoon hiekkaan. Olen lueskellut täältä, että hiekkapohja voi alkaa käymään. Onko tämä riski suuri? Miten sen voi estää? Miten se on haitallista esim. kaloille? Hiekka on optirocin hiekkapuhallushiekkaa (koko 0,1-0,6mm).

Kiitos jo etukäteen!
It's true, we're all a little insane.
maximoves
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maximoves »

Vesisaniainen voisi tykätä kasvaa ihan pohjassa. Kokeilepa sitä ja laita siihen kantoon kiinni anubiasta tai jaavansaniaista. Minulla ainakin hiekka- ja sorapohja tuntuu toimivan liuskavesisaniaiselle parhaana kasvualustana.
Ratsastan auringonlaskuun....

http://community.webshots.com/user/maximove
Salla_~~
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Anteeksi kirjoitusvirhe! Siis koko ajan olen tarkoittanut jaavansaniaista!
Tyhmä minä! :roll:
Ja vitsi kun tota otsikkoa ei voi muuttaa... [:I]

Mutta mutta... osaako joku silti auttaa?
Zuwih
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Zuwih »

Minäkin tässä olen mietiskellyt että kuinka kauan se juurtuminen kestää... Että millonka niitä kumilenkkejä uskaltais ruveta irrottelemaan..? Ja kuinka hidaskasvuinen kasvi oikein on kyseessä..?
Salla_~~
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Zuwih kirjoitti:Ja kuinka hidaskasvuinen kasvi oikein on kyseessä..?
Kasvunopeuden pitäisi olla sellainen hidas-nopea väliltä, mutta mulla tuo ei näytä niinkään nopeasti kasvavan... Mutta voiskos joku kertoa tuosta hiekkajutskasta...?

Eli siis miten suuri riski on, että hiekka voi alkaa käymään? Miten sen voi estää? Onko haitallista esim. kaloille?

Odottelen vastauksia... :)
Rihma
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Rihma »

Jaavansaniaisen juurtuminen kestää, ainakin meillä, yllättävän kauan. Kesällä kyllästyin altaassa vapaana lilluvaan, parin sentin korkuiseen jaavansaniais-taimeen ja kiinnitin sen kuminauhalla kantoon. Kuukauden päästä kuminauha oli katkennut (syytä en tiedä, lieko monni ahkeralla touhuilullaan sen poikku purrut) ja juurtumaton saniainen kökötti nyt vailla minkäänlaista kiinnitysapua kannon pinnalla. Mutta kuinka ollakaan, kalat eivät häirinneet kasvia laisinkaan ja sen juurtui itse kiinni parissa viikossa.

Että kärsivällisyyttä vain, kyllä se sanianen itsekseenkin kiinnittyy ;)
Salla_~~
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Iso Kiitos!!

Mutta vieläpä tuo hiekka-asia jäi mietityttämään. Vastailkaa kun jaksatte... [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”