Rasvalehdestä, tarvitsen pikaista apua!
Valvoja: Moderaattorit
Rasvalehdestä, tarvitsen pikaista apua!
Minkälaisia kokemuksia teillä on rasvalehdistä? Tarvitsevatko paljon valoa? Leviääkö hyvin ja entä millaisen suojan/piilopaikan antavat kaloille? Mä käyn tänään ostamassa taka-alalle kasveja, koska se on melko tyhjä (paitsi vesiruttoa on takana keskellä kamalan suuri pusikko). Eli olisiko rasvalehti hyvä vaihtoehto? Lähden käymään eläinkaupassa kahden tunnin päästä joten toivon pikaisia vastauksia.
Mitä muita suureksi pusikoksi kasvavia kasveja suosittelette?
Akvaarion koko 98litraa ja valaisimena on 1x20w loisteputki. Ravinteina sera florenaa (nestemäistä) ja sera florenette A (tabletteja).
Kiitos!
Mitä muita suureksi pusikoksi kasvavia kasveja suosittelette?
Akvaarion koko 98litraa ja valaisimena on 1x20w loisteputki. Ravinteina sera florenaa (nestemäistä) ja sera florenette A (tabletteja).
Kiitos!
It's true, we're all a little insane.
Re: Rasvalehdestä, tarvitsen pikaista apua!
Karttulehti on kivaSalla_~~ kirjoitti: Mitä muita suureksi pusikoksi kasvavia kasveja suosittelette?
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Rasvalehdestä ei ole muista kokemuksia kuin tuo kuukausi sitten hankittu, joka pituuskasvussaan heittelee alalehtiä pois
Hyvin pensastava on myöskin intianvesitähdikki, ainakin minulla se rehottaa niin hyvässä kuin huonossa valossakin, ja kasvaa vauhdilla.

Hyvin pensastava on myöskin intianvesitähdikki, ainakin minulla se rehottaa niin hyvässä kuin huonossa valossakin, ja kasvaa vauhdilla.

Todellisuus on niitä ihmisiä varten, jotka eivät pysty kohtaamaan science fictionia.
Kävin tänään ostamassa kasveja. Päädyin tällaiseen tulokseen:
1 vesitähdikki
2 vallisneriapusikkoa
2 ophioppgon jaburan variegatus (suomenkielistä nimeä en löytänyt)
sitten ostin etualalle yhden kääpiöruohon.
Papukaijalehdet olisivat kamalasti viehättäneet, mutta en voi niitä ostaa koska tarvitsevat paljon valoa...
Käyn seuraavan kerran eläinkaupassa ensi viikolla. Voisikohan sieltä saada ilmaiseksi kierteissarvikotiloita? Nyt kun mulla tuo hiekkapohja...
1 vesitähdikki
2 vallisneriapusikkoa
2 ophioppgon jaburan variegatus (suomenkielistä nimeä en löytänyt)
sitten ostin etualalle yhden kääpiöruohon.
Papukaijalehdet olisivat kamalasti viehättäneet, mutta en voi niitä ostaa koska tarvitsevat paljon valoa...

Käyn seuraavan kerran eläinkaupassa ensi viikolla. Voisikohan sieltä saada ilmaiseksi kierteissarvikotiloita? Nyt kun mulla tuo hiekkapohja...

Komppaan Lisaa siitä, että Ophiopogon jaburan variegatus kuolee uppeluksissa. Minulla on tuota kasvia aikoinaan ollut ja eli n. kuukauden. Kuuluu enemmänkin terraarioihin tms.
Minä kävin eräässä Faunattaressa aikanaan keskustelun siitä, että miksi myyvät tätä kasvia akvaarioihin sopivana kun se ei kerran sitä ole.
Minä kävin eräässä Faunattaressa aikanaan keskustelun siitä, että miksi myyvät tätä kasvia akvaarioihin sopivana kun se ei kerran sitä ole.
Järjetöntä elää niin järkevästi että kaduttaa.
Okei, no jos se ei nyt tahdo menestyä, ostan toisia kasveja tilalle. Vedensuosikki on myöskin kiva kasvi, mutta tarvitsee kuulemma paljon valoa menestyäkseen.
Pitäs varmaankin ostaa lisää vesiruttoa ja sitten voisin myöskin ajatella tätä rasvalehteä (mitä mulla jo kerran oli, mutta joutui partalevän peittoon joten se oli pakko heittää menemään).
Onko vesirutto helppo leviämään? Mulla kasvaa hirmuisesti kyllä pituutta.
Pitäs varmaankin ostaa lisää vesiruttoa ja sitten voisin myöskin ajatella tätä rasvalehteä (mitä mulla jo kerran oli, mutta joutui partalevän peittoon joten se oli pakko heittää menemään).
Onko vesirutto helppo leviämään? Mulla kasvaa hirmuisesti kyllä pituutta.