Niinpä niin... Kyllä mulle ainakin sopisi ne millikset! Mutta sitten, mitä muuta voisi laittaa? Olisiko kiilakyljet? Sopivatko vesiarvojen kanssa? Entä rihmakalat? Niihin olen myös ihastunut ja ne olisivat kiva "erilaisuus" hammaskarppi altaaseen. Kun noita platyjä tuli sen verran paljon, annan niitä osan akvaario liikkeeseen, osan myyn ja osan pidän niin jaottuvat sopivasti. Platy koiraat ja naaraat meinasin erottaa poikasten liika-tulon takia. Nyt olen kasvatellut noita poikasia kohta kuukauden päivät. Nyt ovat 28 päivän ikäisiä. Joulupäivänä syntyivät. Oli se kivaa seurattavaa:
Jouluaamuna laitoin akvaariovalon päälle ja tavalliseen tapaan tarkkailin allasta. Sitten katseeni nauliutui akvaarion etu-alalla kulkeutuvaan "roskaan" joka osoittautui poikaseksi. Silmät pyöreänä sitä seurasin ja juoksin laittamaan uutta allasta 40L valmiiksi. Ei se allas ehtinyt kypsyä kuin puoli tuntia mutta ongelmia ei ole tullut vastaan. Poikaset alkoivat syödä jauhoksi murustettua hiutaleruokaa parin päivän ikäisinä.
Ennen sitä en keksinyt nille paljon mitään ruokaa...

Mutta parin päivän ikäisinä kuitenkin jo söivät sitä jauhotettua hiutaleruokaa. Nyt olen antanut niille vähän isompaa hiutale ruokaa, ne tulevat heti syömään.
Ruokin poikasia nyt 4-5 kertaa päivässä. Isommassa 60L altaassa olevat poikaset kasvavat nopeammin kuin 40L. Isossa altaassa poikaset saavat ruokaa samalla kuin vanhempia ruokin. Tällästä tällä kertaa!
P.S. Ehdottakaa mulle niitä kaloja....!