Lahden BlackBull

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

sweppies
Starting Member
Starting Member

Lahden BlackBull

Viesti Kirjoittaja sweppies »

Eli olen akvaarioharrastaja, ja olen käynyt muutaman kerran Liipolan [Lahti] Black Bull eläinkaupassa. Sielä meitä on akvaariopuolella palvellut eräs mies. Olin kerran kaverini, ja hänen isänsä kanssa em. kaupassa, akvaosastolla, tietysti!. Meidän mielestämme meitä palveleva mies oli hyvin tyly, ja lyhytsanainen. Kun esim. kysyimme jotain asiaa, mies vaan vastasi että "ei" tai "riippuu" ja jatkoi sitten muita hommia. Kun eräs pieni tyttö [n.6v.] tuli kysymään, että miksi täällä ei ole akvaarioiden päällä kansia, niin mies vain vastasi tylysti "Että miksiköhän pitäisi?"
Kun olimme hankkimassa ko. kaupasta bakteerilannoitteet, pohjasorat ym. ja olimme jo kassalla, muistimme vielä, että unohdimme vedenparannus ainaeen. Sanoimme asiasta myyjälle, joka huokaisi pitkään, ja lähti laahustaen hakemaan em. ainetta. Ymmärtäisin että kaikki ihmiset eivät ole aina niin "ulospäinsuuntautuvia" ja "palvelualttiita" mutta minun mielestäni tuollaisessa ammatissa pitäisi olla aina valmis auttamaan ja neuvomaan aloittelijoita, ja kokeneitakin!

Tuollaisen kokemuksen jälkeen menimme Trion Faunatareen, missä eräs myyjä [anteeksi kun en tiedä nimiä] selitti ystävällisesti, kertoi paljon tietoa, sekä opasti "eteenpäin". On todella mukavaa mennä Faunatareen, sillä sielä on aina joku ihana "myyjä" joka selittää ja kertoo todella yksityistkohtaisesti ja ystävällisesti asioista!!

Ps. Tietääkö kukaan, onko Lahden lemmikkiliike Hopeakäpälässä kaloja/muuta akvaario-tavaraa??
Elämän 2 kultaista sääntöä
1. Älä ikinä paljasta kaikkea
satunnainen
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja satunnainen »

Noh, muinoin Black Bullissa koettua:

Kaksi nuorehkoa naisihmistä tuli ostamaan "uusii levänsyöjämonneja", sillä "entiset oli delannu". Aikansa myyjän kanssa puhuttuaannämä pääsivät yhteisymmärrykseen, että nämä delanneet kalat olivat leväbarbeja. Sen enempää kyselemättä myyjä johdatti kaksikon altaalle, joka oli täynnä eräitä barbeja, lapussa luki leväbarbi.

Sanoin myyjäukolle, että nämä kalat eivät ole leväbarbeja. Mies totesi, että joo, eiväthän nämä ole niitä virallisia leväbarbeja, mutta hyvin samankaltaisia. Pyysi minua kertomaan mitä kaloja ne ovat. Ei sitten varmaan ole myyjän asia tietää...

Minulla keitti niin pahasti, että kävelin ulos liikkeestä. Myöhemmin olivat korjanneet kalan nimeksi kuonobarbi, alla luki lisäselvennyksenä "parvikala"
kalafriikki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kalafriikki »

Täällä minun mielipiteeni Black bullista ja Lahden liikkeistä yleensä.

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... highlight=

Luulen, että se Markon huokailu on huumoria.
Siihen en ota kantaa, onko sellainen huumori hyvää...
"If there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went."
– Will Rogers
Marimer
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Marimer »

kalafriikki kirjoitti:Täällä minun mielipiteeni Black bullista ja Lahden liikkeistä yleensä.

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... highlight=

Luulen, että se Markon huokailu on huumoria.
Siihen en ota kantaa, onko sellainen huumori hyvää...
Ja samaisesta linkistä minun mielipiteeni ko. kaupasta.
Markon huokailu saattaa olla "huumoria", mutta eipä se siltä asiakkaana vaikuta.
Onneksi sen jälkeen, kun tein päätökseni käydä missä tahansa muualla kuin BlackBullissa, on mennyt akvarioharrastukseen n. 500 euroa, ja muualle kuin tähän lähinnä olevaan kauppaan.
Olen myös lähettänyt ko. liikkeeseen sähköpostilla palautetta, vastausta ei ole kuulunut. Ihan sama, äänestää voi aina jaloillaan. :twisted:
Lahden Faunattaressa kannattaa pokkana kysyä Annua, hän on kauppias ja tietää henkilökunnasta eniten kaloista. En tosin sano, että hänkään on "täydellinen" akvaariokauppias, mutta ainakin siellä ymmärretään palvelu -sanan merkitys.

Lahden kaupat eivät kyllä ainakaan meikäläisen tarpeita sinänsä tyydytä, onneksi lähellä on satamakaupunkimme Helsinki. 8-)

Ai niin, myös Hopeakäpälässä on akvaario-osasto, ja suht`asiantuntevia myyjiä ainakin minun kohdalleni sattunut.
Yksi heistä muisti jopa kertoa minulle ohimennen viikottaisten vedenvaihtojen tärkeydestä, ja että 1/3 riittää, kasveja olin ostamassa... :P
sweppies
Starting Member
Starting Member

Kiitoksia

Viesti Kirjoittaja sweppies »

Itsekin olen josksu harmitellun Faunataren valinnanvaraa, mutta olen sitten melkein tyytynyt siihen mitä on. Oli todella mukava tietää, että Hopeakäpälässä on kaloja, nimittäin voi sitten sieltäkin käydä katsomassa esim. täydennystä kalavalikoimiin. Hopeak. nettisivuja en ole vielä löytänyt.. [;)]
Ymmärrän, että BB:ssä myyjän huumori ei aina "natsaa" ostajan kanssa, mutta... :?

Minkälainen ihminen sielä Faunatessa on se Annu? Itse olen asionut hyvin mukavantuntuisen "tytön" kanssa, joka kertoi että hänellä on kotona 300l akva. Faunataren palvelu on mielestä todella hyvää, mutta todellakin pieni - tulee tilavuuksista.. Pitääpäs todellakin käydä sielä Hopeakäpälässä.. [;)]
Kiitoksia kaikille jotka valistivat minua, ja antoivat omat mielipiteensä asiaan!!
Elämän 2 kultaista sääntöä
1. Älä ikinä paljasta kaikkea
Salla_~~
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Re: Kiitoksia

Viesti Kirjoittaja Salla_~~ »

Hopeakäpälä on kyllä mun ykköspaikka! Sieltä saa asiantuntevinta palvelua (siis tietenkin jokaisella on omat mielipiteet ja tämä on mun mielipide). Kaloista pidetään hyvää huolta, kasveja on melkein aina hyvät valikoimat ja muita akvaariotarvikkeita (ruokaa, testejä, vedenparannusaineita, akvaarioita, somisteita yms.) on paljon.
It's true, we're all a little insane.
Kastanja
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kastanja »

Minusta Lahden eläinkaupoissa on kaikissa omat puutteensa ja vikansa. Jokaisessa myyjässä on omat puutteensa ja vikansa niinkuin minussakin. Monessa asiassa olisi parantamisen varaa erialueilla jokaisessa liikkeessä.
En ole eritellyt kauppoja listaan: tuolla käyn.. tuolla en käy tai tämä on hyvä kauppa tai tämä ei ole sitä. Tai tuominnut liikettä yhden epäonnistuneen kerran jälkeen vaan antanut uuden mahdollisuuden joka on saattanut koitua positiiviseksi yllätykseksi seuraavalla kerralla vaikka mennessäni minulla on saattanut olle ehkä kielteinenkin ennakkoasenne. Annan mahdollisuuden liikkeille parantaa toimintaansa ja annan mahdollisuuden itselleni. Näin minulla on mahdollisimman suuri ja vertailukykyinen tuotevarasto josta valita.

Usein viimeaikoina olen hakenut tarvikkeita joita ei kaikista kaupoista saa. Ja jos kuvitellaan että en haluaisi mennä kauppaan A niin saadakseni tietyn tarvikkeen minun on sinne mentävä sillä tuotetta ei muualla ole tai pyydettävä toisessa liikkeessä sitä tilaamaan. Kuitenkin eräänkin tarvikkeen hintaero tilattuna erikseen liikkeestä B tuli nousemaan yli 150 eurolla siihen nähden mihin hintaan tämän tuotteen olisin saanut liikkeestä A, jossa sitä jo oli. Tässä tapauksessa tämä 150 euron ero hinnassa määrittelee mistä kaupasta tämän tuotteen haen.

Tosiasia on että myyjällä on omat vastuunsa ja myös ostajalla on kaupanteossa oma vastuunsa. Ja kummankin osapuolen on vastuunsa kannettava.
Et voi sokeasti luottaa myyjän sanaan vaikka kyseessä olisi kuka vaan sinulla tulee olla oma terve arvostelukyky asioissa. Neuvoja ja ajatuksia on aina hyvä kuunnella ja ottaa vastaan, vaikka ne olisivat ristiriidassa omien käsitysten kanssa niitä on hyvä punnita ja oma tiedon jano on viisauden alku.

Olisihan hienoa jos Lahdesta löytyisi se ainoa ja täydellinen eläintarvikeliike. "haaveilee"
Mutta kuinka on mahdollista että epätäydelliset ihmiset perustaisivat täydellisen liikkeen? Etenkin kun epätäydellisten ihmisten mielipiteet täydellisesti eroavat suuresti toisistaan?

Ja muutosta liikkeiden toimintaan harvoin tulee jos kukaan ei heille toiveitaan ja ideoitaan rakentavasti esitä. Selän takana arvostelu ei paranna toimintaa vaan rakentava arvostelu ja toiveiden esittäminen nenän edessä tai oikein tehty asiakaspalaute tuo hitaalla tempolla muutosta. Ethän sinäkään haluaisi vastata jos sinulle huudetaan ja raivotaan tulikivenkatkuisissa viesteissä, päinvastoin se saa sinut tuntemaan olonsa loukatuksi ja vihaiseksi niin että et kykene näkemään itse, että asiassa josta sinulle "sanottiin" on oikeasti parantamisen varaa. Enkä näin sanoessa tarkoita että joku tietty olisi täällä niin toiminut. Ihmiset vaan usein niin toimivat.. näin on sattunut minullekin kun olen jostakin hiiltynyt.

Vain me asiakkaat voimme vaikuttaa Lahden eläinkauppojen tilaan.
Ilman palautetta ei muutosta tule.
Tällaisia ajatuksia minulla.

Iloisia kevättalven päiviä kaikille aguawebbiläisille ja etenkin kaikille Lahtelaisille harrastajille. On hienoa huomata että täällä on ihmisiä Lahdestakin. :D
nikka
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja nikka »

Joka kaupassa on omat vikansa. Siksi käytän kaikkia, vertailen hintaa ja laatua ja ostan aina tietyt tuotteet aina tietystä liikkeestä. Faunattareen olin vielä pariviikkoa sitten oikein tyytyväinen mutta nyt täytyy antaa pikkasen miinusta: Aika monta kuollutta kalaa, kasveja vain muutama ja nekin sulaneita/ruskeita.. Kasveja käyn ostamassa sitten taas uuden lastin tultua.. Aika edulisia ovat mielestäni..?
Erittäin hyvää asiakaspalvelua siellä kyllä saa, siitä vastaavasti iso plussa!
Hopeakäpälä on oikein mukava liike kanssa, mutta huono asiakaspalvelu on aina minut kohdannut :( Siitä miinusta..
BB on iso ja tilava, siellä ei vanhemmatkaan saa allergia oireita toisin kuin edellisissä. Siellä en ole kovin usein vieraillut mutta ihan asialliselta vaikuttaa. Asiakaspalvelua on sieltä saanut aina. Ei ehkä niin asiantuntevaa kuin faunattaressa mutta kuitenkin :) Siellä olisi tarkoitus vierailla taas piakkoin..
Hullu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hullu »

Black Bullin omistaja on aika erikoinen, mutta akvaarionpuolen vastaava miekkonen vaikuttaa aika tietäväiseltä. Vaikka hirveään sanaharkkaan jouduinkin kun yritti myydä minulle liian pientä suodatinta , olenhan kuitenkin vain tyhmä pieni tyttönen joka ei voi mitään tietää. :P Kannattaa tosiaan mennä oikeaan aikaan asioimaan..
Otocinclus
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Otocinclus »

BB:n palvelu on ihan ok ja olen saannut sieltä hyviä ohjeita. Myyjän harvasanaisuus ei välttämättä ole huono asia jos kaikki mitä sanoo on asiaa. Paljon puhuva myyjä on usein vain myyjä sanan varsinaisessa meerkityksessä. Huono palvelu voi olla myös asiakkaan omaa tyhmyyttä tai ymmärtämättömyyttä. Kaikissa lahden liikkeissä olen asioinnut ja mielestäni asian tuntevimmat neuvot on antanut BB. No lieneekö kaikessa kuitenkin kyse henkilö kemioista?
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Oon ostanut Black Bullista kaikenlaista akvaariotavaraa ja kalojakin mutta kun hankin ensimmäiseen akvaariooni (60L) monnia sanoi Marko että: Joo, toi partamonni käy vallan hyvin siihen 60L akvaarioon että otatko sä sen? No minä sitten aloittelijana luulin että ammattilainen tietää ja ostin sen. Sitten kysyin täällä partiksen sopivuutta 60 litran akvaarioon, eipä kukaan siitä ajatuksesta pitänyt... :frown:
Hullu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hullu »

Tottakai ne tykkäis isommasta mut jos sulla ei muuten oo hirveesti kalaa siellä niin eiköhän se elä. :) Mulla on kardinaalikaloja ja pieni partis 60-litrasessa. Tai siis oli, vaihdoin pienen isompaan, mutta en ole siltikään huolissani ... iso=7cm....
L-27
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja L-27 »

Tämä tulee jo hiukan myöhään tänne palstalle. mutta kirjoitan nyt kumminkin, ehkä joku hokaa. Siis minä en osta BB:stä yhtään kalaa sen jälkeen kun sain tietää että kalat tulevat ruotsista, eräästä tukusta joka vain haalii kalat ympäri maailmaa. ja lähettävät liikkeisiin. kaloilla on siksi siellä niin pitkä karanteeni. No ei se vielä mitään, mutta esim. rihmakaloissa on hirveät määrät matoja sun muita loisia, he lääkitsevät ennen mitään näkyvää merkkiä kalat sian matolääkkeellä. jota ei todellisuudessa saa kuin farmarit! Mahtaakohan marko pitää sivubisnestä. ja tiikerinuoliaiset mm. uivat pilkkutautilääkkeessä, vaikka vielä ei pilkkuja ole.
Tietenkin sillä varmistetaan että saadaan paras kate. mutta entäs sitten ku tällä matolääkkeellä hoidettu kala sairastuu uudestaan ja asiakas menee ostamaan laimeaa valmistököttiä. joka tuskin auttaa, kun on saanut myrkkyä silloin. ja tiikerit jotka ovat saaneet valtaisan ennen aikaisen lääkityksen. kiekkoja ei tietenkään sovi myöskään unohtaa. nämä kalat saavat myös tuon matolääkkeen. ja moni muukin. mitä miljoonakaloihin tulee ja molleihin, siellä on itse menty sanomaan että nämä kalat saavat suolaa altaaseen, jotta pysyvät voimissaan, muutta eivät he sitä siellä sano asiakkaalle, van makeaan veteen vaan.
Siinä nyt enimmät mitä tulee mieleen.
Mutta siellä on tietyt tuotteet mitä ei muualta saa, ja faunassa toisin ja hopeakäpälässä omansa, niiden mukaan menee lahdessa. mutta kalat ottaa vain faunasta, koska tietää kalojen alkuperän ja sen miten tukussa toimitaan.on tullut kokeiltua tuota sikaa säkissä ostoa, ja ihan tarpeeksi on rahaa uponnut. valrmistan nykyään aina että mistä ostan. asiakkaalla on oikeus kysyä myös tukkua. ja niiden tapaa toimia kalojen suhteen.
riksu70
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

Juu kävin itsekkin katsastaa Kyseisten liikkeiden kiekko tarjonnan. No onneksi en päätynyt BB ottaa kiekkoja kun jotenkin nousi karvat pystyyn siitä toiiminnasta saatikka niistä isossa altaassa olleista 4 kiekosta liekö vanhoja vaiko kuolemankielissä. Faunattaressa oli hyvä palvelu ja hyvinvoipan näköisiä kaloja. Monipuolisuudesta ei kyllä voi kehua. Ennemmin sitä sit ajelee tuonne Helsinkiin hakemaan kalansa varsinkin Kiekkoni.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Itse voisin siirtyä BB:n asiakkaaksi heti kun saavat sen "näytösaltaan" (kulman takana, tyhjien allasmallien luona, akvaario-osastolta kohti jyrsiöitä) sellaiseen kuntoon kun sen pitäisi olla. Valikoima on elävällä puolella riittävä (kun sitä juurikaan ei tule lähes koskaan ostettua :mrgreen: ), kasvilannotteiden ja ruokien määrä oikein hyvä ja sitä myyjääkään en tarvitse kuin kertomaan karanteeniajan, pussittamaan kalat ja rahastamaan. Se nyt onnistuu vaikkei huumori natsaisikaan ;).

Tähän asti olen lähinnä käynyt Faunattaressa hyvän sijainnin ja erittäin hyvän koiranherkkuvalikoiman takia (tuoretta kuivalihaa on kivempi viedä haukuille kuin iän aikaa maannutta). Nykyään myyjätytöt ovat alkaneet jopa tervehtimään ja kysymään josko voivat auttaa :D.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

L-27 kirjoitti:Tämä tulee jo hiukan myöhään tänne palstalle. mutta kirjoitan nyt kumminkin, ehkä joku hokaa. Siis minä en osta BB:stä yhtään kalaa sen jälkeen kun sain tietää että kalat tulevat ruotsista, eräästä tukusta joka vain haalii kalat ympäri maailmaa. ja lähettävät liikkeisiin. kaloilla on siksi siellä niin pitkä karanteeni. .
Erittäin tavallista suuressa maailmassa. Esim. Saksassa tukut toimivat nimenomaan näin, pelkkinä kalanvälityspaikkoina. Karanteenaus kuuluu liikkeille. Mielestäni se, että liike karanteenaa kalojaan pitkän aikaa on pelkästään hyvä asia.
L-27 kirjoitti:No ei se vielä mitään, mutta esim. rihmakaloissa on hirveät määrät matoja sun muita loisia, he lääkitsevät ennen mitään näkyvää merkkiä kalat sian matolääkkeellä. jota ei todellisuudessa saa kuin farmarit! .
Krhm... Tarkoittanet Flubenolia. Jos hiukan teet hakua vaikka tällä foorumilla, huomaat että kyseinen lääke on harrastajien keskuudessakin käytössä, eikä suotta, se on erinomainen ja turvalliseksi todettu loislääke esim. kalojen kidusmatoihin. Mistä ihmeestä tämä "sitä ei saa kuin farmarit"- argumenttisi mahtaa olla peräisin? Kyseistä valmistetta kun käytetään sikojen lääkitsemisen ohella esim. ihan koirille, joten sen saaminen ei todellakaan ole minkäänlainen ongelma.
Miksi mielestäsi on paha, että kauppias lääkitsee kalat loisten varalta suoraan havaittuaan kokemusesta että ne saapuessaan ovat täynnä näitä joka tapauksessa? Miksi tällaisissa tapauksissa pitäisi odottaa oireita ja päästää kalat huonoon kuntoon?
L-27 kirjoitti:ja tiikerinuoliaiset mm. uivat pilkkutautilääkkeessä, vaikka vielä ei pilkkuja ole. .
Jälleen, ennaltaehkäisyä. Tiikerinuoliaiset (ja aika monet muutkin nuoliaiset) saavat erittäin usein pilkkutaudin saapuessaan maahan ja rutinoitunut lääkitys niille heti niiden saapuessa kertoo vain siitä että kyseisellä maahantuojalla on asiasta kokemusta ja hän tietää että lääkitys on syytä laittaa heti ennenkuin pilkut puhkeavat näkyviin, koska niiden puhjetessa voi lääkitys olla jo myöhäistä. Matkasta stressaantuneilla kaloilla pilkku puhkeaa todella rajuna ja tappaa kaloja hurjaa vauhtia.
L-27 kirjoitti:Tietenkin sillä varmistetaan että saadaan paras kate. mutta entäs sitten ku tällä matolääkkeellä hoidettu kala sairastuu uudestaan ja asiakas menee ostamaan laimeaa valmistököttiä. joka tuskin auttaa, kun on saanut myrkkyä silloin. ja tiikerit jotka ovat saaneet valtaisan ennen aikaisen lääkityksen. kiekkoja ei tietenkään sovi myöskään unohtaa. nämä kalat saavat myös tuon matolääkkeen. ja moni muukin. .
Paras kate joo.. tällä varmistetaan että jää jotain myytävää siitä kalaerästä. :roll: Miksi kalat sairastuisivat uudelleen, kun ne on lääkitty liikkeessä? Miksi valmislääkkeet (joissa vaikuttavat aineet ovat totaalisen erit kuin liikkeen käyttämissä lääkkeissä) eivät toimisi kalojen mahdollisesti sairastuessa? Resistenssihän muodostuu jotakin tiettyä lääkeainetta vastaan, jos sitä käytetään holtittomasti ja lääkitys lopetetaan ennenkuin tauti on kokonaan talttunut (jolloin taudinaiheuttajia jää henkiin ja ne saattavat muodostaa kyseiselle lääkeaineelle resistentin kannan).
L-27 kirjoitti:mitä miljoonakaloihin tulee ja molleihin, siellä on itse menty sanomaan että nämä kalat saavat suolaa altaaseen, jotta pysyvät voimissaan, muutta eivät he sitä siellä sano asiakkaalle, van makeaan veteen vaan..
Monien kalojen kanssa käytetään kotiuttaessa merisuolaa. Se vähentää stressiä. Suolapitoisuutta vähennetään sitten pikkuhiljaa vedestä, kun kalat ovat kotiutuneet. Ettet olisi sekoittanut asioita hiukan keskenään?

Mielestäni kuulostaa siltä, että kyseisen liikkeen omistaja on erinomaisen ammattitaitoinen ja hänellä on kokemusta kalojen maahantuonnista. Normaalistihan nämä hoitotoimenpiteet tehdään tukussa, tai karanteenitiloissa asiakkaan silmien näkemättömissä, ei niissä ole mitään tavatonta.
Kannattaa hiukan ottaa asioista selvää ennen tunnepitoista ryöpytystä ja liikkeen leimaamista vastuuttomaksi ja asiantuntemattomaksi.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
tumppa2
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tumppa2 »

Joo se ns. Näytösallas varmaan poistuu sieltä mun olkkarii kuhan päästää hinnasta sopimukseen ja jaksaavat laittaa kuljetus kuntoo sen. :mrgreen:
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

tumppa2 kirjoitti:Joo se ns. Näytösallas varmaan poistuu sieltä mun olkkarii kuhan päästää hinnasta sopimukseen ja jaksaavat laittaa kuljetus kuntoo sen. :mrgreen:
Hanki nyt ainakin Virkon S:ää ja napalmia desinfiointiin, niin vaikuttava näky se allas kiekkoineen ja kasveineen on 8O .
tumppa2
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Ootko milloin viimeks nähny sitä?? Eihän se oo enää yhtää saman näkönen ku ennenmuinoin.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

tumppa2 kirjoitti:Ootko milloin viimeks nähny sitä?? Eihän se oo enää yhtää saman näkönen ku ennenmuinoin.
Ehkä pari kk sitten? Silloin altaassa oli noin puolet enemmän levää kuin kasveja, kiekot olivat kalpeita ja kauhuissaan ja kärsivät oikein oppikirjamallin evärutosta, 1/3 evistä syöpynyt pois. Silloin kuulin että se on ollut moisessa kuosissa jo todella kauan. Toki jos allas on alkanut enemmän muistuttaa akvaariota kuin kauhugalleriaa niin hyvä homma. [;)]
tumppa2
Junior Member
Junior Member
Viesti:

On joo ihan eri näkönen.TOsin kiekot ovat yhtä repaleisia ku ennenki ja tietysti jo aika vanhoja.
L-27
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja L-27 »

jaahas, no siellä kyllä se suolapurkki on kokoaika käytössä kun millit ja mollit altaassa ui.
matolääke ei ollut sama mitä mainitsit. vaan on farmareiden omaa kamaa. (armeijassa sattui olemaan eräs sikafarmari) joka ei olisi kyseistä mömmöä uskaltanut antaa koiralle. olen itsekkin käyttänut sitä flubenolia ja se on ollut hyvä.
No tämä pilkkutauti lääke on taas aivan sama kuin mitä myydäänkin, mutta surautetaan oikein kunnolla. ja näin ei varmasti tehoa toista kertaa. vie nyt sitten tikrut.
sitä on vaan ehtinyt kuulemaan niin paljon siitä lafkasta, että ottaa aivoon. kun ei puhuta mistään muutamista tapauksista, kun on näytetty millaisia kalat ovat olleet. ja niihin ei ole flubenoli, tai muukaan lääke tehonnut.
tumppa2
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Voi sillipurkki. Kaikki kalani on sieltä ja mitää vikaa ei ole ollut kaloissa.
Taas turhan päivästä noottia.Lukko koko topiccii :twisted:
riksu70
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja riksu70 »

No ne Kiekot on kyllä Kiekkojen irvikuvia. Raukat :roll: . Jotain voisi tehdä niiden hyväksi.
waterwoman
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, Heinolan akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja waterwoman »

Mihin muuten perustuu BB:ssä se että jos ostat kaloja eri altaista niin saat vain yhden kalapussillisen kun lähdet kotiin?

Ainahan sitä terotetaan että karanteeni ym uuteen veteen totuttelu on tehtävä huolella ja ajan kanssa kotona ja kuitenkin kaupassa eri altaan kalat dumpataan samaan pussiin.

Onko tosiaan niin että kalat on niin "varmuuden vuoksi" lääkittyjä että tuo yhdistäminen ei haittaa :roll:
Joka kerta kun olen ostanut kaloja BB:stä niin osa on kuollut tai jonkin ajan myötä sairastanut-ja sieltä ostetuissa neonsateenkaarikalojeni kiduskannet on punaset.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”