Minkälaisessa vedessä keltabarbi viihtyy?

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Minkälaisessa vedessä keltabarbi viihtyy?

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Minulla akvaarion vesi on kovuudeltaan 10 ja ph on 7,4-7,8.

Käytössä CO2-levitin ja voin käyttää turvesuodatusta/ToruMin-ainetta.

Minua viehättää keltabarbit niin paljon että aion joskus hankkia niitä kun saamme kunnalta tai uudesta kaivosta veden ja isomman akvaarion hankinta sen jälkeen.

Tällä hetkellä on 125l akvaario jossa on miekkapyrstöjä, miljoonakaloja ja kaksi partamonnia.

Mahdollisesti isompaan akvaarioon laitan keltabarbeja jos saamme vettä.

Helsingin akvaariokeskus Ky:n mukaan en tarvitse barbeille ToruMin ainetta, mutta CO2-levintä tarvitsen kylläkin.

Saa nähdä miten meidän talouden käy, kuskataanko päivittäin vettä monta kuukautta tai vuotta.

"Tällä hetkellä joudumme hakemaan kuumaa vettä jotta saamme tiskit tiskattua koska kaivo on ollut tyhjänä jo puolitoista viikkoa"
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

En ymmärrä oikein tuota hiilidioksidinlevittimen funktiota tässä välttämättömyytenä. En olisi itse laskemassa sitä ensimmäisenä levittimellä mikäli kasvien tilanne on muuten ok. Testaisin kyllä muita keinoja ensin.

Keltabarbin hyviä puolia on se, että se pärjää kyllä kovemmassa ja emäksisemmässäkin vedessä, vaikkakin kyllä pH:ta olisi hyvä vähän saada alemmas.
Viimeksi muokannut Rääkky, 01:23, 26.08.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Oisko pH:n emäsvoittoisuus syynä siihen CO2-levittimen suosittelemiseen?
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”