Minulla akvaarion vesi on kovuudeltaan 10 ja ph on 7,4-7,8.
Käytössä CO2-levitin ja voin käyttää turvesuodatusta/ToruMin-ainetta.
Minua viehättää keltabarbit niin paljon että aion joskus hankkia niitä kun saamme kunnalta tai uudesta kaivosta veden ja isomman akvaarion hankinta sen jälkeen.
Tällä hetkellä on 125l akvaario jossa on miekkapyrstöjä, miljoonakaloja ja kaksi partamonnia.
Mahdollisesti isompaan akvaarioon laitan keltabarbeja jos saamme vettä.
Helsingin akvaariokeskus Ky:n mukaan en tarvitse barbeille ToruMin ainetta, mutta CO2-levintä tarvitsen kylläkin.
Saa nähdä miten meidän talouden käy, kuskataanko päivittäin vettä monta kuukautta tai vuotta.
"Tällä hetkellä joudumme hakemaan kuumaa vettä jotta saamme tiskit tiskattua koska kaivo on ollut tyhjänä jo puolitoista viikkoa"
Minkälaisessa vedessä keltabarbi viihtyy?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
En ymmärrä oikein tuota hiilidioksidinlevittimen funktiota tässä välttämättömyytenä. En olisi itse laskemassa sitä ensimmäisenä levittimellä mikäli kasvien tilanne on muuten ok. Testaisin kyllä muita keinoja ensin.
Keltabarbin hyviä puolia on se, että se pärjää kyllä kovemmassa ja emäksisemmässäkin vedessä, vaikkakin kyllä pH:ta olisi hyvä vähän saada alemmas.
Keltabarbin hyviä puolia on se, että se pärjää kyllä kovemmassa ja emäksisemmässäkin vedessä, vaikkakin kyllä pH:ta olisi hyvä vähän saada alemmas.
Viimeksi muokannut Rääkky, 01:23, 26.08.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.