![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
L-168 Kokemuksia?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
L-168 Kokemuksia?
Olen pohtimassa kyseisen plekon ostamista altaaseeni. Kiinnostaisi tietää millaisia kokemuksia teillä samanlaisten plekojen omistajilla on? Syökö kasveja? Miten suhtautuu muihin kaloihin? Minkä kokoisessa altaassa pidätte ja minkä kokoiseksi on teillä kasvanut? Viihtyykö yksin vai olisiko suurempi määrä parempi? Ruokinta? Miten tarkka vesiarvojen suhteen? Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu vastailemaan. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Haulla löytyy aika paljon asiaa, tässä esim. yksi;
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... erhospleko
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... erhospleko
Perhospleko
Terve,
Itselläni kuoli kyseinen pleko noin kaksi viikkoa sitten.
Pleko oli kuollessaan 14cm pitkä ja oli ollut altaassa reilut 8vuotta. Tullessa se oli jotakuinkin 7-8cm pitkä. Eli uskoisin kalan olleen noin 10vuotias.
Perhospleko on aika karvainen ja vaihtaa väriä usein, kuitenkin suurimman osan ajasta se oli ainakin minulla väriltään ruskeanharmaa. Ainakin omani käyttäytyminen vaikutti siltä, että perhospleko on ns.elävän ravinnon käyttäjä, kasvisravinnosta ja levistä se ei välitä lainkaan. Mielestäni se on kokoisekseen plekoksi aika aggressiivinen ainakin kotiuduttuaan eli ottaa matsia muiden plekojen kanssa ja pärjää muille kokoisilleen (L7,L163 ja L177 ym.).
Itselläni kuoli kyseinen pleko noin kaksi viikkoa sitten.
Pleko oli kuollessaan 14cm pitkä ja oli ollut altaassa reilut 8vuotta. Tullessa se oli jotakuinkin 7-8cm pitkä. Eli uskoisin kalan olleen noin 10vuotias.
Perhospleko on aika karvainen ja vaihtaa väriä usein, kuitenkin suurimman osan ajasta se oli ainakin minulla väriltään ruskeanharmaa. Ainakin omani käyttäytyminen vaikutti siltä, että perhospleko on ns.elävän ravinnon käyttäjä, kasvisravinnosta ja levistä se ei välitä lainkaan. Mielestäni se on kokoisekseen plekoksi aika aggressiivinen ainakin kotiuduttuaan eli ottaa matsia muiden plekojen kanssa ja pärjää muille kokoisilleen (L7,L163 ja L177 ym.).