Olen suunnitellut, että 112 litran altaasta tekisin kodin tuliliskoille ja kynsisammakoille. Nämä nähtävästi sopii samaan altaaseen, koska eläinkaupassakin näyttivät olevan samassa?
Sisustusta olen miettinyt, sopiikohan sinne ihan tavalliset akvaarion kasvit? Entä tarviiko vettä lämmittää? Juurakon ajattelin laittaa siten, että on osittain veden pinnan yläpuolella. Nähtävästi nämä lajit kiipeävät välillä kuivallekkin alueelle. Olisiko veden määräksi sopivaa jos laittaa esim. altaan puolilleen? Ja entä sopiiko mikään kala näiden kanssa yhteen, esim. pohjakalaksi piikkisilmä?
- Minnakoo
Tulilisko ja kynsisammakko
Valvoja: Moderaattorit
Minkäänlaisia kaloja ei suositella lisko- tai sammakkoakvaarioon, koska niiden jätökset ovat kaloille myrkkyä.
Tuliliskot tarvitsevat maa-alueen, kynsisammakot eivät nouse vedestä.
Toiset sanovat, että liskot ja sammakot eri altaisiin, toisilla on kaikki mennyt hyvin vaikka samassa ovatkin.
Minulla on tuliliskovauvat vielä maakautta viettämässä maaterraariossa (uimatila tietysti sielläkin uimaharjoitteluun) ja kaksi kynsisammakkoa asustelee keskenään yhteiskodiksi tarkoitetussa 80-litraisessa altaassa.
Kasveiksi käyvät tavalliset akvaariokasvit, paljon piiloja, ja lämmitintä et tarvitse, tuliliskojen vesi ei saisi olla paljoa yli 20 asteen.
Suodatin on ehdoton, mutta seinään päin virtaus, sammakot ja liskot eivät pidä kovasta virtauksesta.
Lisätietoja esim: www.herppi.net
Tuliliskot tarvitsevat maa-alueen, kynsisammakot eivät nouse vedestä.
Toiset sanovat, että liskot ja sammakot eri altaisiin, toisilla on kaikki mennyt hyvin vaikka samassa ovatkin.
Minulla on tuliliskovauvat vielä maakautta viettämässä maaterraariossa (uimatila tietysti sielläkin uimaharjoitteluun) ja kaksi kynsisammakkoa asustelee keskenään yhteiskodiksi tarkoitetussa 80-litraisessa altaassa.
Kasveiksi käyvät tavalliset akvaariokasvit, paljon piiloja, ja lämmitintä et tarvitse, tuliliskojen vesi ei saisi olla paljoa yli 20 asteen.
Suodatin on ehdoton, mutta seinään päin virtaus, sammakot ja liskot eivät pidä kovasta virtauksesta.
Lisätietoja esim: www.herppi.net
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Sivuraiteille ajautunut keskustelu heivattiin tänneminnakoo kirjoitti:Sirulille kiitos linkistä - oli mielenkiintoista luettavaa. Eli en laita kaloja samaan altaaseen.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.