Suodatinvanuista

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Suodatinvanuista

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Kun käytätte suodatinvanua ulkosuodattimissa, niin täytättekö kotelot aivan täyteen vai jätättekö hiukan vajaaksi? Itse olen tähän mennessä jättänyt hiukan vajaaksi eli en ihan täpösen täyteen.
KAS2001
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja KAS2001 »

Piripintaan.
ilona
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ilona »

Mulla ei ole ikinä ennen ollut ulkosuodatinta ja eilen sain akvaarion mukana käytetyn Eheim 2217:n ilman letkuja.

Ja kysymys kuuluu et minkälaiset letkut ja mistä + miten se täytetään (järjestys) ja mitä kaikkea sisäkamaa pitää olla?
Lapsi + 180l +63l http://anoliv.webs.com/ http://picasaweb.google.com/anoliv
~~Vaikka jotkut kivittävät eläimiä huvikseen, eivät eläimet kuole huvikseen vaan tosissaan.~~
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Joo tuli täytettyä itse täyteen suodatinvanuista.
Mulla ei ole ikinä ennen ollut ulkosuodatinta ja eilen sain akvaarion mukana käytetyn Eheim 2217:n ilman letkuja.

Ja kysymys kuuluu et minkälaiset letkut ja mistä + miten se täytetään (järjestys) ja mitä kaikkea sisäkamaa pitää olla?
No löytyisköhän noita letkuja akvaarioliikkeistä. Tai sitten voit kysyä jos joltain harrastajalta löytyisi käyttämättömänä.
Sisäkamana voi olla suodatinvanuja ja keraamisia "makarooneja". Saa akvaarioliikkeistä. Mulla ainakin on nuo makaroonit alimpana ja vanut ylimpänä.
Janda
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Janda »

Rautakaupasta saa varmaan letkua halvemmalla. Erilaisia "mutkia" ja suuttimia voi sitten joutua akvaariokaupasta kysymään
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Re: Suodatinvanuista

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

maketzu kirjoitti:Kun käytätte suodatinvanua ulkosuodattimissa, niin täytättekö kotelot aivan täyteen vai jätättekö hiukan vajaaksi? Itse olen tähän mennessä jättänyt hiukan vajaaksi eli en ihan täpösen täyteen.
Itse en laita ihan piripintaan, jätän n. puoli senttiä-sentti tilaa... En tiedä miksi, ehkä joku mielikuva siitä että virtaus olisi parempaa. Voinpi olla ihan väärässäkin... Vai onko sillä sitten mitään merkitystä? Kertokaa viisaat!
ilona kirjoitti:Ja kysymys kuuluu et minkälaiset letkut ja mistä + miten se täytetään (järjestys) ja mitä kaikkea sisäkamaa pitää olla?
Kokeile Eheimin kotisivuja (www.eheim.de tai www.eheim.com). Sieltä löydät suodattimesi (products --› filters), ja valokuvan alla linkki "filter media", josta pääset kaavakuvaan jossa näet mitä ja miten siihen laitetaan :)

Jos haluaa "merkkiletkua", niin sitä myydään akvaariokaupassa n. 40 euron hinnalla/muutama metri. Se on vihreää ja siihen on painettu Eheimin logo :roll: Huomattavasti halvempaa on mennä Etolaan/rautakauppaan ja ostaa tavallista läpinäkyvää pvc-putkea parin euron metrihintaan (samalla voi ostaa putkea akvaarion täyttämistä/tyhjentämistä varten, muistaa vaan liittimen millä letkun saa suihkun letkun paikalla ja BUENO!). Kannattaa mitata putkien läpimitat suodattimesta... Niitä mutkia ja suuttimia saa sitten kysellä akvaariokaupasta. Tarvitaan ainakin suihkuputki ja suihkuputken mutka, imupään mutka ja siiviläosa (estää isoimman mönjän ja pienten kalojen joutumisen suodattimeen), sekä 3-4 imukuppia putkenpidikkeineen.

Edit: Poistettu yläpuolelta täysin samansisältöinen viesti. Pehis
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”