Lämmitin vaakatasossa

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jussian
Member
Member

Lämmitin vaakatasossa

Viesti Kirjoittaja Jussian »

Heips.

Mitenköhän mahtavat nämä nykyiset lämmittimet toimia vaakatasossa? Olisi tarkoitus tehdä pienehkö paludaario, jonka vedensyvyys tulee olemaan matala. Kasvien takia lämpöä kuitenkin todennäköisesti pitäisi saada ylöspäin.

Eli siis, toimiiko esim. Jägerin nykyiset mallit kokonaan upotettuina? Entä muut? Jos eivät, mistä vaakatasossa pelittäviä lämppäreitä voisi saada?

Syy, miksi tätä kysyn on se, että muistini mukaan jonkun lämmittimen ohjevihkonen sanoi, että lämpötilan säätörenkaan/nupin tulee olla veden pinnan yläpuolella.

Jussi
Kiirestä pääsee parhaiten eroon istumalla alas hetkeksi. Toimii erityisen hyvin rautatieasemalla.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Upottaminen ei ainakaan minun lämmittimieni toimintaa ole haitannut. Sivuttain en ole ainakaan tietoisesti pitänyt ellei sitten joskus ole jäänyt repsottamaan, mutta ymmärtääkseni ne kyllä toimisivat ihan ok.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Re: Lämmitin vaakatasossa

Viesti Kirjoittaja dsl »

Jussian kirjoitti:Mitenköhän mahtavat nämä nykyiset lämmittimet toimia vaakatasossa? Olisi tarkoitus tehdä pienehkö paludaario, jonka vedensyvyys tulee olemaan matala. Kasvien takia lämpöä kuitenkin todennäköisesti pitäisi saada ylöspäin.
Mulla on ylipitkä Jäger vinottain ja yleensä täysin upotettuna. Hyvin toimii. Jägerin ohjehan sanoo, että osa pitäisi olla pinnalla, mutta eipä näy haitanneen.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Jussi
Junior Member
Junior Member

Lämmitin vaakatasossa

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Minulla on ollut usein lämmitin piilotettuna akvaariossa. Ei ole ainakaa jägereiden kanssa ollut ongelmia vaakatasossa ja kokonaan pinnan alla pidettäessä. [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”