Järvessä elävä madon tapainen - mikä se on?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jokeri
Member
Member

Järvessä elävä madon tapainen - mikä se on?

Viesti Kirjoittaja Jokeri »

Juu. Kyseessä ei ole iilimato. Sen minäkin tunnistan. Mutta mikä on se parin mustan karhunlangan paksuinen, noin 10 - 15 cm pitkä mato, joka elää järvessä? Mieheni sitä minulle kesällä esitteli ja kyseli sen nimeä. Minä en tiennyt, tiedätkö sinä? Ja jos, niin onko se ihmisille tai eläimille vaarallinen?
- Keittiössäni roikkuu katosta amppeli. Jossain toisaalla se löytyy pöydän äärestä -
CrazyFish
Starting Member
Starting Member

.

Viesti Kirjoittaja CrazyFish »

vaikuttaa iilimadolta mutta toisaalta.. kun olen itsekkin tavannut iilimadon kaltaisen mustan madon kiven alta. mutta se oli pidempi, ohuempi ja sen päät olivat terävät.. ei aavistustakaan :roll:
Sinulla On Vain Yksi Elämä. Elä Se Täysillä.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Jouhimato kuvauksesi perusteella, vaaraton. Ehkä rusehtava ja saattaa olla joka noin 30 cm pituinen?
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Jokeri
Member
Member

Jos se on iilimato, niin minä olen varmaan tiikerinuoliainen :D Kallistun äänestämään järvij:n mainitsemaa johimatoa. Se oli pitkä ja näytti rantavedessä ihan langan pätkältä. Kun sen nosti kepin nokkaan, se kiemurteli tilanteeseensa tyytymättömänä. Saattoi olla mitaltaan enemmänkin kuin silmämääräisesti arvioitu 10-15 cm. Väri oli tosiaan enemmän ruskea kuin musta.
- Keittiössäni roikkuu katosta amppeli. Jossain toisaalla se löytyy pöydän äärestä -
jarppa82
Member
Member

Viesti Kirjoittaja jarppa82 »

Jouhimato on ollut kepin nenässä luulisin näin minäkin. Kerran olen itsekkin saimaalla tuollaisen tavannut. Oli tosi mukavannäköinen ilmestys. :D
Terveisin minä.
Jokeri
Member
Member

Mukavasta en ainakaan minä mene mainostamaan 8O Eika epämiellyttävän oloinen otus.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”