Mantis ravut lisääntymässä

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kloun
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Mantis ravut lisääntymässä

Viesti Kirjoittaja kloun »

Hei,

eilen päivällä katsoin taskulampulla, mitä kiinnostavaa refuugiumissä on tekeillään ja löysin sieltä erilaisten öttiäisten keskeltä pieniä noin 3 mm kokoisia Mantiksen poikasia 8O . Pyydystin yhden vielä ilmaletkulla ulos ja katsoin suurennuslaseilla ja Mantis se kyllä oli. Niin, että minua voi nyt onnittella :roll:
En ole koskaan tehnyt minkäänlaisia petovastaisia toimintoja kiveille, koska en olisi uskonut, että ne alkaa vielä lisääntyä.
Onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta ja pitäisikö olla nyt huolestunut. Varmaan kun niitä saa paljon ja ne kasvaa, ne kyllä tappa paljon refuugiumin pienelustasta :?
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viesti:

Re: Mantis ravut lisääntymässä

Viesti Kirjoittaja ealex »

kloun kirjoitti:Hei,

eilen päivällä katsoin taskulampulla, mitä kiinnostavaa refuugiumissä on tekeillään ja löysin sieltä erilaisten öttiäisten keskeltä pieniä noin 3 mm kokoisia Mantiksen poikasia 8O . Pyydystin yhden vielä ilmaletkulla ulos ja katsoin suurennuslaseilla ja Mantis se kyllä oli. Niin, että minua voi nyt onnittella :roll:
Hei!

Kiva että kirjoitat täälläkin, ihmettelinkin eestinkielisessä foorumissa mistä mahtaa olla kysymys. :mrgreen:
Oletko varma, että ne eivät olisi pieniä pistoolirapuja? Ne näyttävät aika pitkälti samanlaiselta erityisesti pienenä. [;)]
kloun kirjoitti:En ole koskaan tehnyt minkäänlaisia petovastaisia toimintoja kiveille, koska en olisi uskonut, että ne alkaa vielä lisääntyä.
Onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta ja pitäisikö olla nyt huolestunut. Varmaan kun niitä saa paljon ja ne kasvaa, ne kyllä tappa paljon refuugiumin pienelustasta :?
Itse en olisi huolissani, aika pieni todennäköisyys että ne olisivat mantiksia ja tuskin ne lisääntyvät, todennäköisesti niitä tuli pienenä kiven mukana. [;)]
kloun
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kloun »

Hei,

kiitos ealex, vastauksesi rauhotti minua aika lailla :)

Kävin tänään Hennun luona ja hän teki mikroskoopilla paljon hyviä kuvia kyseenalaisesta otuksesta. Selvisi, et onneksi ei ole se Mantis rapu, mutta on hyvin samannäköinen kyllä. Tässä on linkki kuville, tunnistaako joku sen [;)]

http://www.album.ee/?o=208477957

Terveisin
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Minä olen mennyt myös samaan halpaan. Pikkuravut ovat erehdyttävästi mantissan näköisiä! :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”