Kiitokset neuvoista ja ehdotuksista!
Eilen liityin onnellisten kalanomistajien joukkoon kun kävin hakemassa ihka-ensimmäiset kalat, 4 ihanaa piikkisilmää, ja tuntui että niitä muita en tarvitsekaan kun koko yö tuli melkein niiden hillitöntä säntäilyä seurattua

. Näyttävät viihtyvän hyvin, vaikka eihän sitä vuorokauden perusteella taida voida vielä sanoa. Ihmettelen kyllä vähän että mitenkä ne toiset kalat saavat ollenkaan öisin nukutuksi jos tämä piikkisnelikko pitää yllä moista rallia ympäri akvaarion

.
Näistä pääesiintyjien ja nuoliaisten yhteensopivuudesta sen verran, että nuoliaiset viihtyvät viileähkössä, hyvin virtaavassa vedessä eikä sellainen ympäristö ole kääpiö- eikä hunajarihmuleidenkaan mieleen. Sopivampi valinta leväpoliisiksi voisi olla vaikkapa söpöinen amanorapu
Nuo imunuoliaiset mua kyllä vielä haplattaisi, menisikö ne paremmin yhteen taistopojan kun rihmuleiden kanssa? Taustapeilihaaveesta olen luopunut. Jonkin verran virtausta altaassa kyllä tehokkaan suodattimen ja ilmastuspumpun ansiosta on, ja sen järjestäminen pohjan tuntumaan onnistunee. Ja kalamyyjän mukaan 25-asteinen vesi niille kelpaa jos vaan on kunnolla ilmastettu, eli hapensaanti on reipasta, pitääkö paikkansa? Taidan olla lievästi hyönteisfoobinen, ja ravut muistuttavat vähän liiaksi suuria sirkkoja..
Oletko muuten kypsytyksen aikana vaihtanut vettä? Jos et, pH saattaa siksikin olla noin alhainen.
Olen vaihdellut vettä ja varmaan liiankin neuroottisesti (limannäköisen massiivisen bakteerikasvuston takia joka sittemmin onneksi on häipynyt), ainakin kerran viikossa noin puolet. Voi tietty olla että testikään ei näytä aivan oikeaa arvoa, pH-testit kuulemma vaihtelevat aika lailla. Pitänee hankkia tarkempi testi. Tulevien rasboroiden takia lisäilin aluksi myös vähän turveuutetta, mutta sittemmin luovuin siitä kun tuntui hapattavan liikaa.
Kääpiörasbot vaikuttavat sen verran herkiltä kalasilta, että onnistuisin varmaan kupsauttamaan ne alta aikayksikön
Pitänee siis vielä uudemman kerran harkita niitäkin. Safiirirasbotkaan ei taida olla yhtään helpompia?
Jesh, kiitos vielä, näillä eväillä taas teenpäin..[/quote]