Eheimin maahantuoja/takuu?
Valvoja: Moderaattorit
Eheimin maahantuoja/takuu?
Heissan!
Itselläni ei tällä hetkellä ole yhtään Eheimiä surraamassa, että olisin voinut suodattimen mukana tulleista lappusista katsoa Suomen maahantuojan osoitteen tai mieluiten sähköpostiosoitteen.
Voisiko joku laittaa tulemaan tietoa, niin voisi ottaa heihin yhteyttä.
Tietysti... Mikäli väellä on tietoa suoraan jaettavaksi, niin sekin kelpaa hyvin. Saako Saksasta ostetun/tilatun suodattimen mahdollisesti rikkouduttua sen korjattua takuuseen Suomessa, kuten täältä ostetun suodattimen oletusarvoisesti saisi? Vai onko tässä jotakin maahantuojan etuja ristiriitaiseksi asettavia detaljeja? Kaikki kokemukset otetaan mielenkiinnolla vastaan.
Itselläni ei tällä hetkellä ole yhtään Eheimiä surraamassa, että olisin voinut suodattimen mukana tulleista lappusista katsoa Suomen maahantuojan osoitteen tai mieluiten sähköpostiosoitteen.
Voisiko joku laittaa tulemaan tietoa, niin voisi ottaa heihin yhteyttä.
Tietysti... Mikäli väellä on tietoa suoraan jaettavaksi, niin sekin kelpaa hyvin. Saako Saksasta ostetun/tilatun suodattimen mahdollisesti rikkouduttua sen korjattua takuuseen Suomessa, kuten täältä ostetun suodattimen oletusarvoisesti saisi? Vai onko tässä jotakin maahantuojan etuja ristiriitaiseksi asettavia detaljeja? Kaikki kokemukset otetaan mielenkiinnolla vastaan.
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Re: Eheimin maahantuoja/takuu?
Suomen maahantuojalla (http://www.amazon.fi) on tietääkseni velvollisuus hoitaa myös Saksasta tuotujen suodattimen takuuhuollot. Huhujen perusteella ne ei sitä mielellään tee, mutta tekevät kuitenkin.Kawai kirjoitti:Tietysti... Mikäli väellä on tietoa suoraan jaettavaksi, niin sekin kelpaa hyvin. Saako Saksasta ostetun/tilatun suodattimen mahdollisesti rikkouduttua sen korjattua takuuseen Suomessa, kuten täältä ostetun suodattimen oletusarvoisesti saisi? Vai onko tässä jotakin maahantuojan etuja ristiriitaiseksi asettavia detaljeja? Kaikki kokemukset otetaan mielenkiinnolla vastaan.
Ehdoton edellytys tosin on, että suodattimen takuulappu on täytetty ja Saksan firmat ei sitä täytä ilman erillistä huomautusta tilattaessa, hyvä jos sittenkään muistavat...
Re: Eheimin maahantuoja/takuu?
Jep. Näin olen antanut itseni ymmärtää jossakin aiemmassa keskustelussa. Siksipä laitoin viime yönä täkäläistä aikaa sinne sähköpostina asiasta kyselyn (http://www.aquaristikshop.com/). Kehaisin kyllä heidän hintojaan meikäläisiin nähden, mutta samaan hengenvetoon kerroin täkäläisten kokemuksista juuri tuon takuulapun kanssa.Pehis kirjoitti:Ehdoton edellytys tosin on, että suodattimen takuulappu on täytetty ja Saksan firmat ei sitä täytä ilman erillistä huomautusta tilattaessa, hyvä jos sittenkään muistavat...
Suora kysymykseni kuuluu: "Täytättekö takuulapun ennen tuotteen postittamista, mikäli niin varta vasten pyydän teitä tekemään?" Tilauksen yhteydessä voinee sitten lainata sähköpostissa tullutta vastausta mikäli epäilee lupauksen täyttymistä. Olettaen tietysti, että lupaus on vastaanottajan mielestä lainaamisen arvoinen.
Tällä hetkellä odotan mielenkiinnolla vastausta. Voin laittaa tuloksia (mahdollisen) vastauksen saapuessa.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
-
- Advanced Member
- Viestit: 1196
- Liittynyt: 09:07, 26.09.2001
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Oulu
Takuulapun täyttö
Eivät ainakaan mulla EHEIM 2028 II suodattimien lappuja täyttäneet. Tosin unohdin sitä erikseen pyytää. Kyllä silti olisi suotavaa että nuo nettifirmat vaikka halvalla myyvätkin, täyttäisivät takuulaput jottei tarvi niitä erikseen jälkeenpäin kysellä. Unohduksia sattuu 

Re: Eheimin maahantuoja/takuu?
Eikä maahantuoja välttämättä viitsi huollella tai korjata saksasta harmaatuotuja. Hmm. Tietääksesi. Tuo minunkin tieto oli tietääkseni, joten eipä tiedetä.Pehis kirjoitti:Suomen maahantuojalla (http://www.amazon.fi) on tietääkseni velvollisuus hoitaa myös Saksasta tuotujen suodattimen takuuhuollot. Huhujen perusteella ne ei sitä mielellään tee, mutta tekevät kuitenkin.
Ehdoton edellytys tosin on, että suodattimen takuulappu on täytetty ja Saksan firmat ei sitä täytä ilman erillistä huomautusta tilattaessa, hyvä jos sittenkään muistavat...
Toivoisinkin siis, että alkuperäinen kysyjä infoaisi meitä saatuaan selvitettyä homman. Tämä siksi, että jos saksasta ostetun masiinan takuu toimii Suomen maahantuojan kautta, niin tilaan toki saksalaisesta halpamyymälästä. Jos ei, niin harkitsen kyllä kahdesti, sillä takuupostitukset saksaan eivät ole turhan halpoja, nopeita, vaivattomia tai mukavia.
-------------------
Tuotevastuulain mukaanhan maahantuoja on vastuussa, mikäli varsinaista myyjää ei ole, mutta tällaisessa suodattimen Saksassa tilaamisessahan maahantuoja on tilaaja itse, joten eipä ainakaan tuotevastuulaista ole apua. Eriasia sitten, jos Eheim olisi järjestänyt maailmanlaajuisen takuun, mikä tuntuisi todella oudolta, koska suodatin ei ole kovin liikkuva tuote siinä mielessä, missä kännykkä tai kannettava tietokone.dsl kirjoitti:Eikä maahantuoja välttämättä viitsi huollella tai korjata saksasta harmaatuotuja. Hmm. Tietääksesi. Tuo minunkin tieto oli tietääkseni, joten eipä tiedetä.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Noniin....
Vastaus Saksanmaalta saapui sähköpostiini tänään ja tuotetilaus on jo faxaamista vaille valmis. Mutta alla kuitenkin saksalaisen kauppiaan vastaus kysymykseeni: Täytättekö takuulaput ennen postitusta, mikäli nin erikseen pyydän? (Huomatkaa loistava englanti!) =D
Mitä sitten tuohon takuulappujen täyttämiseen tulee, niin se jää nähtäväksi. Täälläkin käytyjen keskustelujen perusteella mahdollisuuden lienevät noin 50/50. Toivon, että käy säkä.
Voinen kait tästäkin erikseen postin laittaa paketin saavuttua. Siihen saakka, moiks...
Nimim. "Eheim Pro 2028:n tuleva omistaja"
-K-
Vastaus Saksanmaalta saapui sähköpostiini tänään ja tuotetilaus on jo faxaamista vaille valmis. Mutta alla kuitenkin saksalaisen kauppiaan vastaus kysymykseeni: Täytättekö takuulaput ennen postitusta, mikäli nin erikseen pyydän? (Huomatkaa loistava englanti!) =D
Todellisuus siis lopulta lienee, että varsinaisesti takuu EI ole voimassa suomalaisen maahantuojan puitteissa. Mikäli he korjaavat takuuseen rikkoutuneen tuotteen, tekevät he sen suomalaisesta hyväsydämisyydestä. Siksi en erikseen taida vaivautua ottamaan maahantuojaan yhteyttä. Kenties on parempi mahdollisuus saada rikkoutunut suodatin korjattua myöhemmin, jos heitä ei nyt ärsytä...If you want, than we fill out the warranty papers. But this is not so
importantly. Because if you have a defective part and to it the warranty
applies, then you must set yourselves in connection for in any case with us.
The Finnish dealers do not stand in for purchases from the foreign country.
These should be complained of always directly with the dealer, thus with us.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mitä sitten tuohon takuulappujen täyttämiseen tulee, niin se jää nähtäväksi. Täälläkin käytyjen keskustelujen perusteella mahdollisuuden lienevät noin 50/50. Toivon, että käy säkä.

Voinen kait tästäkin erikseen postin laittaa paketin saavuttua. Siihen saakka, moiks...
Nimim. "Eheim Pro 2028:n tuleva omistaja"
-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Noniin... Paketti saapui 8 päivää tilausfaxin lähettämisestä. Paketti ehjä ja ihmeen vähäruhjeinen. Suodatin surisee akvan vieressä, todistettavasti kunnossa: Vie laiskaan Sharkiin tottuneet fisuni ängeksimään yhteen nurkkaan... (Vitsi!)
Takuulappujen suhteen kävi sitten se säkä. Täytetty on. Toisaalla palstoilla on keskusteltu töpselin sopivuudesta seinään.. Sekin asia on OK.
Tosin haluan lainata pari pientä kohtaa tuosta takuulappusesta: "Takuutapauksissa lähettäkää takuutodistus viallisen laitteen mukana (suodatin ilman suodatinsäiliöitä) edustajallemme." Tässä ei puhuta mitään siitä, mistä se on ostettu, esim. sanaa "myyjälle" ei käytetä.
Sitäkin mielenkiintoisempi on englanninkielinen versio samasta, jossa todetaan seuraavaa:
Mutta edelleen luotan kuitenkin siihen että tuo laite toimii moitteetta sen 3 vuotta, jonka takuu on voimassa.
-K-

Takuulappujen suhteen kävi sitten se säkä. Täytetty on. Toisaalla palstoilla on keskusteltu töpselin sopivuudesta seinään.. Sekin asia on OK.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tosin haluan lainata pari pientä kohtaa tuosta takuulappusesta: "Takuutapauksissa lähettäkää takuutodistus viallisen laitteen mukana (suodatin ilman suodatinsäiliöitä) edustajallemme." Tässä ei puhuta mitään siitä, mistä se on ostettu, esim. sanaa "myyjälle" ei käytetä.
Sitäkin mielenkiintoisempi on englanninkielinen versio samasta, jossa todetaan seuraavaa:
Mielestäni tämä kertoo aika paljon. Tätä tekstiä heilutellen kun menisi paikalliselle maahantuojalle, niin periaatteessa heidän olisi pakko korjata viallinen laite. Spekuloinnin kohteeksi jääkin nyt vain se, millä tavoin eri maiden takuujärjestelmät vaikuttavat tekstin sisältöön, sillä kuten Eheimin takuulappuja lukeneet huomaa, niissä on sävyeroja ja eroja myös täsmällisyydessä.During this period it will be repaired or have parts replaced free of charge provided that: (I) the equipment is returned to one of our Customer Service Centres or to the agent from which it was purchased with evidence of the purchase and delivery date
Mutta edelleen luotan kuitenkin siihen että tuo laite toimii moitteetta sen 3 vuotta, jonka takuu on voimassa.
-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Kawai -> Saitko 8 päivässä tuon paketin Saksasta kotipostiin?? Aika nopeaa toimintaa
Toivottavasti omanikin saapuisi yhtä nopeasti, tosin tilattu netinkautta - ei faksilla.
Saas nähdä, miten käy lampuille, kun tilasin piruuttani samassa yhteydessä: Pääsenkö reklamoimaan hajonneista putkista, vai saapuuko paketti ehjänä...

Saas nähdä, miten käy lampuille, kun tilasin piruuttani samassa yhteydessä: Pääsenkö reklamoimaan hajonneista putkista, vai saapuuko paketti ehjänä...
Juuri kun mietin, että oletko kuullut jotain tästä. Nehän tuossa eivät sanoneet, miten takuun hoitaa. Mahdollistahan on vikatilanteessa, tai miksei jo etukättenkin, kysäistä mahdollisuudesta korjauttaa tuote täällä heidän laskuun. Siihen täkäläisellä korjaajalla ei pitäisi olla mitään sanottavaa, tai tulee rikkoneeksi lakia (ainakin määräävän markkina-aseman väärinkäyttö). Niin. En ole lakimies, ja oletin tilanteen olevan se, että maahantuoja on myös jotakuinkin ainoa huolto, jos mennäään itsetehtäviä vaikeampiin.Kawai kirjoitti:Todellisuus siis lopulta lienee, että varsinaisesti takuu EI ole voimassa suomalaisen maahantuojan puitteissa. Mikäli he korjaavat takuuseen rikkoutuneen tuotteen, tekevät he sen suomalaisesta hyväsydämisyydestä. Siksi en erikseen taida vaivautua ottamaan maahantuojaan yhteyttä. Kenties on parempi mahdollisuus saada rikkoutunut suodatin korjattua myöhemmin, jos heitä ei nyt ärsytä...![]()
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Jeps. Todella näppärästi se tuli. 8 päivää postituksesta kotiin. Tosin mä oon sen verran juntti, että häiritsin etukäteen heitä sähköpostitse, pyysin vaimokandidaattia faksaamaan tilauksen ja laitoin samoihin aikoihin sähköpostin, että varmistavat tilauksen lähtemisen sähköpostitse jne jne. Ts. keskivertopäällepäsmärimpi kaveri olen.aqua2002 kirjoitti:Kawai -> Saitko 8 päivässä tuon paketin Saksasta kotipostiin?? Aika nopeaa toimintaaToivottavasti omanikin saapuisi yhtä nopeasti, tosin tilattu netinkautta - ei faksilla.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Todellakin... hieman itsekin ylätyin tuon paketin kuntoa. Oikeastaan en bongannut siitä kuin yhden pienen merkin siitä, että sitä olisi jonkin toisen paketin nurkkaan lujemmin kopautettu. Liekö siinäkin saksalainen täsmällisyys valloillaan? Uskoisin kuitenkin, että tiluksesi tulee moitteettomassa kunnossa perille. Ainakin oman kokemuksen perusteella mahdollisuus on suuri.

"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr