Pihalammen reunan "kaunistukseen" neuvoja kaivataa

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
hartar
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Pihalammen reunan "kaunistukseen" neuvoja kaivataa

Viesti Kirjoittaja hartar »

Pihalampemme (n.30m pitkä ja 8m leveä) kaipiasi yhdelle pitkälle sivulle n.15-20m matkalle jotain "ehostusta".Tällähetkellä kys. alueella on vaan suodatinkangas näkyvissä (n.1-1,5m)jossa jo muutama reikä (talvi ja jää rikkonut).Ongelma on että kyseisessä kohtaa reuna on lähes pystysuora eli en oikein tiedä mitä siiten laittaisi .Itse suunnitellut kivettyä puromuovia,mut hinta on "aika" huima noinkin suurelle alueelle.....Ideoita vastaanotetaan.
mahven
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja mahven »

Täällä vähän sama pulma joskin huomattavasti pienemmässä lätäkössä. Itse olen ajatellut mahdollisesti laittaa reunalle litteitä / liuskekiviä niin että ulottuvat selvästi reunan yli ja varjostavat kriisialueen (saisi vaan olla aika isoja etteivät keikahda reunalta veteen). Ja/tai sitten jotain reipaskasvuisia maanpeitekasveja (suikeroalpi, rentoakankaali, maahumala...) rönsyilemään altaan reunan yli (vaatii tietysti ainakin juurille jonkun verran multaakin) ja toisaalta vehkaa ja raatetta tai kurjenjalkaa lautaksi vesirajaan.

Yksi vaihtoehto voisi olla myös hommata / ommella semmoisia juuttikankaisia istutuskasseja roikkumaan reunalle ja niihin sitten jotain kurjenmiekkaa tai saraa tms jalat vedessä viihtyvää rehua; epäilyttää vaan eikö ne pussit sitten lahoa ja hajoa vedessä ajan mittaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”