No niin. Piakkoin kotiini saapuu isompi allas, 140x55x35 cm, josta tuo 55 on altaan korkeus. Kalastoa tässä mietiskelen, nykyisestä sinne menee
lippukirjoahvenia pariskunta
8 kirsikkabarbia
5 piikkisilmää
1 partamonni
Mieleni tekisi toista paria pieniä kirjoahvenia, esim ruoste- tai rusokirjoja. Tai timantti? Käsittääkseni jokin pari mahtuisi?
Ja mitenkäs sitten pohjan kanssa (hiekkapohja). Lisäisinkö piikkareita (montako) vai ehkä jotain monnisia? Mitähän mahtuisi ja minkä verran?
Mitä itse tekisit?
kyseleepi Papunen
Kalastosuunnitelmia
Valvoja: Moderaattorit
Ihan kiva ja väljä kalasto. Monnisia minun mielestä voisit ottaa pienen parven. Katselin tuossa ja huomasin, että kalastosi on suht pohjalla viihtyvää. Siksi en itse ottaisi toista kirjoahven pariskuntaa, vaan ehkä jonkun parvikalan joka uiskentelisi vähä ylemmissä vesikerroksissa. Altaalla on kivasti pituutta ja siksi ehdottaisinkin sinne kauniita ja vilkkaita neonsateenkaarikaloja. Toinen vaihtoehto voisi olla kiilakyljet.
Eli kalasto menisi näin:
Lippukirjot
Kirsikkabarbit
Piikkisilmät
6-8 valitsemaasi monnislajia
8-12 Neonsateenkaarikalaa/ 15-20 Kiilakylkeä.
EDIT: Meinasi se partamonni unohtua, eli se tietysti mukaan.
Eli kalasto menisi näin:
Lippukirjot
Kirsikkabarbit
Piikkisilmät
6-8 valitsemaasi monnislajia
8-12 Neonsateenkaarikalaa/ 15-20 Kiilakylkeä.
EDIT: Meinasi se partamonni unohtua, eli se tietysti mukaan.
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Tähän altaaseen voisi harkita myös jotakin muuta rasboraa tai jopa huulirihmakalatrioa. Jos haluat lippukirjot kutemaan, en suosittele toista ahvenpariskuntaa. Siinä ja siinä voisi mennä esim. töyhtökääpiöahvenpari.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
Lisa
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Noin pitkään pyttyyn mahtuu aivan mainiosti toinen affenten pariskunta. Suosittelen rusokirjoahventa, jonka utelias käytös on vallan hurmaavaa. Ahvenien lisäksi suosittelen parvea (6-8 kpl) monnisia, piikkareita kun on jo ihan riittävästi. Lajeja löytyy yllin kyllin, joten ihan vapaasti valitsemaan. Itse pidän arkailemattomista tyypeistä, jotka vouhottavat jatkuvasti pitkin & poikin ja tähän kastiin kuuluu ainakin kuparimonninen ja sen albiino muoto sekä täplämonninen. Muutaman kirsikankin voisit ottaa lisää, jos olet niihin kovin tykästynyt 
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.