Altaiden hinnat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Altaiden hinnat

Viesti Kirjoittaja Didi »

Missähän hinnoissa liikkuu asiakkaan tilauksesta valmistettavien altaiden hinnat? Paljonkohan esimerkiksi maksaa 200cm*55cm*55cm allas?Kellään kokemusta asiasta?

Asiaa kiinnostaa tulevaisuutta ajatellen, sitten kun aion ostaa uima-altaan kaloilleni [;)]
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

Tuosta Kuopiossa Asemakadulla sijaitsevasta liikkeestä voit hintaa kysyä vaikkapa puhelimitse. Oma mittatilaustyönä valmistettu 150 litrainen altaani maksoi valaisimineen ja suodattimineen muistaakseni 1400mk (tai sitten ei).
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Altaiden hinnat

Viesti Kirjoittaja rambi »

Platy kirjoitti:Missähän hinnoissa liikkuu asiakkaan tilauksesta valmistettavien altaiden hinnat? Paljonkohan esimerkiksi maksaa 200cm*55cm*55cm allas?Kellään kokemusta asiasta?

Asiaa kiinnostaa tulevaisuutta ajatellen, sitten kun aion ostaa uima-altaan kaloilleni [;)]
Esim. 160x55x60 allas maksoi minulle muutama vuosi sitten 2400 mk ja helmikuussa kysytty tarjos samankokoiselle altaalle oli 3200 mk samasta liikkeestä, en lähtenyt kysymään miksi parissa vuodessa hinta oli noussut 800 mk. Mutta hintahaitari on varmaan aika laaja, kannattaa kysyä tarjous useammasta paikasta.
oletus
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 11:53, 10.08.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja oletus »

TIlasin viime syksynä 714 litran (170cm*60cm*70cm) akvaarion akvaariokauppiaani kautta.
Mukaan tuli kansilasit, 2* tuplaputkilamput (lamppuineen) ja jalusta jossa säädettävät jalat.
Tälle paketille tuli hinnaksi 6300mk ottaen huomioon, että säädettävät jalat maksoivat noin 200mk ja sain semmoiset ~50kg hiekkaa kaupan päälle.
Akvaario toimitettiin kotia, mitä nyt jouduin sen itse rehkimään kavereideni kanssa toiseen kerrokseen.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Reilu vuosi sitten meidän 125x45x50cm (281 l) allas maksoi Turun Akvaariossa ~700mk, tämä tosin asevelihinta eli ei ihan vertailukelpoinen.
2-putkinen valaisin (125cm) tuli maksamaan ~500mk, hintaan pätee sama kun altaaseen.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
tmk
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 23:18, 23.04.2002
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tmk »

Tilasin juuri 530-litraisen altaan Porin Akvaariokeskuksesta, hintaa altaalla ja kaapistolla varustetulla jalustalla yhteensä noin 700 euroa.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Täällä päin Riihimäellä on 317 litran akvaario tarvikkeineen maksaa siinä lähemmäs 5000 entistä markkaa ja Hyvinkäälläkin muistaakseni yli 4000 entistä markkaa. Nämä ovat noin-arvioita. Ja noihin sitten lisätään vielä kasvien ja kalojen hinnat. Ja muistaakseni vielä somisteiden.
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

elo kirjoitti:TIlasin viime syksynä 714 litran (170cm*60cm*70cm) akvaarion akvaariokauppiaani kautta.
Mukaan tuli kansilasit, 2* tuplaputkilamput (lamppuineen) ja jalusta jossa säädettävät jalat.
Tälle paketille tuli hinnaksi 6300mk ottaen huomioon, että säädettävät jalat maksoivat noin 200mk ja sain semmoiset ~50kg hiekkaa kaupan päälle.
Akvaario toimitettiin kotia, mitä nyt jouduin sen itse rehkimään kavereideni kanssa toiseen kerrokseen.
Aika halvalla olet altaan saanut, nykyhinnoilla kaksi kyseistä valaisinta ja jalusta maksavat jo 3000 mk.
Olen itelle tilaamassa kulma-akvaariota ja tarjouksia kysellyt monesta paikasta, "paras" tarjous oli 450 l allas ja kaapisto 2250 euroa. Kyllä oli nauru lähellä kun kuulin hinnan.
cancermann
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 01:01, 09.02.2002
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja cancermann »

Kannattanee ehkä harkita altaan tekemistä itse.
Itselleni tein n. 360l altaan ( 6 -kulmainen erkkeri ), teräsrunkoisen pöydän ( kirsikkapuu verhous, 2 kaappia, ja taso 25mm MDF:ää ), ja 3 -putkisen valaisimen, ja hintaa noille yhteensä kertyi suunnilleen 250€.
Your signature is too long
VetyVoima
Junior Member
Junior Member
Viestit: 128
Liittynyt: 00:02, 07.01.2002
Paikkakunta: Oulu / Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VetyVoima »

cancermann kirjoitti:Kannattanee ehkä harkita altaan tekemistä itse.
Itselleni tein n. 360l altaan ( 6 -kulmainen erkkeri ), teräsrunkoisen pöydän ( kirsikkapuu verhous, 2 kaappia, ja taso 25mm MDF:ää ), ja 3 -putkisen valaisimen, ja hintaa noille yhteensä kertyi suunnilleen 250€.
Pitäneekö ottaa huomioon se, että sinulla taisi olla paremmat kuin hyvät suhteet lasiliikkeeseen vai oliko se lasitehtaaseen...? Minkä verran lasit maksoivat ja mistä hommasit ne? Ja se valaisin--onko TSI vai SV?

-Sale
Miksi Tiku ja Taku ei ole enää kavereita? No ku Taku kaivoi Tikulla pyllyä.
oletus
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 11:53, 10.08.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja oletus »

rambi kirjoitti:
elo kirjoitti:TIlasin viime syksynä 714 litran (170cm*60cm*70cm) akvaarion akvaariokauppiaani kautta.
Mukaan tuli kansilasit, 2* tuplaputkilamput (lamppuineen) ja jalusta jossa säädettävät jalat.
Tälle paketille tuli hinnaksi 6300mk ottaen huomioon, että säädettävät jalat maksoivat noin 200mk ja sain semmoiset ~50kg hiekkaa kaupan päälle.
Akvaario toimitettiin kotia, mitä nyt jouduin sen itse rehkimään kavereideni kanssa toiseen kerrokseen.
Aika halvalla olet altaan saanut, nykyhinnoilla kaksi kyseistä valaisinta ja jalusta maksavat jo 3000 mk.
Olen itelle tilaamassa kulma-akvaariota ja tarjouksia kysellyt monesta paikasta, "paras" tarjous oli 450 l allas ja kaapisto 2250 euroa. Kyllä oli nauru lähellä kun kuulin hinnan.
Rovaniemellä on kolme akvaarioliikettä ja kahdessa niistä, suunnilleen samasta kokoonpanosta olisi saanut maksaa huomattavasti enemmän :!:
Ajan kuluessa olen tullut siihen päätökseen, että ostan ja tulen ostamaan kaikki akvaarioihin liittyvät asiat tästä kyseisestä liikkeestä.
Liike on muuten kaupungin vanhin, ~24 vuotta [?]
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Altaan hinta riippuu usein siitä mistä paikasta akvaariokauppa sen tilaa, tilasin itelle tänään kulma-akvaarion ja soittelin eripuolelle Suomea ja kyselin hintaa niin noin 40 euron ero oli hinnoissa kun kyseessä oli samalta valmistajalta tilattava allas. Taas yhdessä liikkeessä mikä tilaa altaan ihan eri paikasta olisn maksanut 100 % enemmän samasta kokoonpanosta kun nyt maksoin.
cancermann
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 01:01, 09.02.2002
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja cancermann »

Sorry, on ollu vähä kiireitä...
Joo, eli lasien hinta oli 125€ +liimat ( Bostikin lasisilikoni ). En tiedä tarkalleen paljonko pudotti hintaa viivästymisen takia, tuskin hirveän paljoa.
Ongelmia niillä oli ilmeisesti aika paljon, kun kauppias sanoi että "oli muuten viimeinen akvaario mitä täällä koskaan tullaan leikkaamaan. Puolestani voitte tunkea ne kalat vaikka p**seeseen..."
En tosin viivästymisen takia ollut helpoimpia asiakkaita ;-)
Uskoisin silti hinnan menevän jonnekin 150€ paikkeille vaikka kysyisi jostain muustakin liikkeestä seinäjoella.
Valaisimen tein itse:
Pinta on mustaa muovipinnoitettua ruostumatonta, peiliosa kiiltävää ( joku mikäliepinnoitus, ei kiillotettu ) ruostumatonta, ja tekniikkana 3 kpl vanhoista valaisinrungoista otettua kuristin/sytytin/konkka/jne... -pakettia, putkina 2*Aquarelle + 1* Joku normaali punertava.
Laitan heti joitain kuvia kokonaisuudesta serverille kun vaan saan niitä ( ei oo tullu digikameraa hommattua ), mutta tässä alkuun suunnittelun aikaisia:

http://www.netikka.net/riku.hautamaki/k ... /allas.jpg
http://www.netikka.net/riku.hautamaki/k ... 0poyta.jpg

edit:
Tuo pöydän kuva on siis pelkästään rungosta, jota ei näy nykyään ollenkaan, vaan toimii pelkästään runkona.
Your signature is too long
cancermann
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 01:01, 09.02.2002
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja cancermann »

Sainpas lopultakin digikuvia aikaiseksi.
Tässäpä yksi:
http://www.netikka.net/riku.hautamaki/k ... %20003.jpg
Your signature is too long
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Vau, sepäs on siisti kokonaisuus. Olisinpa minäkin yhtä näppärä ja viitseliäs. Ja olispa vielä sitä Rahaa.
fleedu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 166
Liittynyt: 12:28, 04.06.2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja fleedu »

Itse kyselin n. 500 litraisten tankkien hintoja täältä, n. 500 euroa (mitat saa ihan itte päättää) ja siis se on pelkkä allas. Cancermann, hieno akvaario sulla. Onkos Seinäjoen Koralli vielä toiminnassa?
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Sterbai kirjoitti:Itse kyselin n. 500 litraisten tankkien hintoja täältä, n. 500 euroa (mitat saa ihan itte päättää) ja siis se on pelkkä allas.
Aika kallis, vai onko kyse 12mm lasista? Itse ostin juuri 450 litraisen 350e:llä (10mm).
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Kyllä se tuon kokoisissa pitää olla jo 12mm sivulasit ja pohja 15mm.
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

Platy kirjoitti:Kyllä se tuon kokoisissa pitää olla jo 12mm sivulasit ja pohja 15mm.
Miksi? On huomattavasti isompiakin altaita tehty 10mm lasista ja hyvin on kestäneet...
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Platy kirjoitti:Kyllä se tuon kokoisissa pitää olla jo 12mm sivulasit ja pohja 15mm.
No, ihan vertailun vuoksi.. Kun kiertelin liikkeitä, niin parissa paikassa saman kokoista akvaariota (50cm korkea, 150cm pitkä) myytiin 8mm laseilla ja hintaa yli 500 euroa. No, sitten löysin liikkeen, jossa lasinpaksuus oli parimilliä enemmän ja hintaa 150e vähemmän ;) Arvaapas, mistä liikkeestä hankin.. Pohja on tosin kanssa 10mm ei 11-12mm, kuten monissa rakennushommeleissa suositellaan pohjaksi 1-2mm paksumpi lasi.

Jalustaksi tulee kaappi (itse tehty, toivottavasti kestää :) ja pehmusteeksi 15mm solumuovi - kunhan huomenna pääseen vain Etolaan hakemaan sen.. Vatupassilla jalusta näyttäisi olevan aikas suora.
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

aqua2002 kirjoitti:Arvaapas, mistä liikkeestä hankin.. Pohja on tosin kanssa 10mm ei 11-12mm, kuten monissa rakennushommeleissa suositellaan pohjaksi 1-2mm paksumpi lasi.
No kerro. Milla me voisimme arvata, kun et edes vaihtehtoja anna :)

Toisaalta, tuo etta pohjan pitaisi olla paksumpi perustui varmaan siihen, etta seinat voi tehda ohuemmiksi, mita tuossa sinulla ei ole tehty. Sanoisin siis ennemmin ehka, etta siina 8 mm akvassa olis voinut olla 10 mm pohja.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
cancermann
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 01:01, 09.02.2002
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja cancermann »

:) Kiitokset!
Kyllä se Koralli vielä jotenkin porskuttaa, tosin näyttää välillä aika huonolta...

Platy: Tuossa mun tankissa sekä pohja että seinät on 8mm normaalia rakennuslasia.
Your signature is too long
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viestit: 3790
Liittynyt: 14:50, 09.11.2001
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Itse olen joskus rakentanut 550litraisen ja kyllä kesti 10mm lasista,mitat oli 180x55x55,ylä ja alareunat oli alumiiniprofiilista ja yksi alumiininen välituki..ja lasit maksoi tuolloin 5vuotta sitten 1000mk vanhaa rahaa :!: tänäpäivänä saa vain haaveilla saavansa lasit tuohon hintaan [}:)]
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

dsl kirjoitti:No kerro. Milla me voisimme arvata, kun et edes vaihtehtoja anna
Höh, no ei sitä noin pitänyt ymmärtää :) Ja annoinhan minä, kahdesta vaihtoehdosta tietenkin halvempi. Joo, Akvaariokeskuksesta, Ruoholahti.

dsl -> Joo, ainakin yhdessä paikassa oli muistaakseni 10mm pohja ja muut sivut 8mm. Hinta tosin ei oikein täsmää, kun paksummalla lasilla saa huomattavasti halvemmallakin ja vielä kotiinkuljetuksen ilmaiseksi.
Viimeksi muokannut VilleJ, 11:47, 11.06.2002. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Siksi koska akvaariokirjassa luetellaan optimaaliset arvot, että allas myöskin kestää veden painon, joka kohdistuu sivuihin.

Kirjan nimi oli akvaariotieto, sinikantinen en muista kenen tekemä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”