Partamonnien sukupuoli

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mannu
Starting Member
Starting Member

Partamonnien sukupuoli

Viesti Kirjoittaja mannu »

Minkä ikäisinä partamonneista pystyy tunnistamaan sukupuolen?Meillä on kaksi partamonnia, ollut meillä viitisen kuukautta, nyt noin. 5cm mittaisia. Toisella näkyy, ku oikeen tarkasti katsoo,niin pieniä "haivenia", mutta suuremmalla ei mitään..Suurempi mahdollisesti tyttö... :?
Kyselee tietämätön..
Korva
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Korva »

Siinä 5-6 cm mittasena se alkaa kasvamaan. Mutta ei kannata ihan vielä diagnosoida. Tosin huomaat kyllä sitten, kun poikasia alkaa tulemaan... :roll:
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Terppa64
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Terppa64 »

Minulla on yhteensä 5 partista, jotka kaikki on tyttöjä vaikka partaa löytyy jokaiselta. Näillä pimuilla se parta on vaan semmoinen sänki tuossa ylähuulessa :D . Jos "haivenet" alkaa kasvaa pidemmiksi ja ympäri "turpaa" niin silloin on kyseessä mitä suurimmalla todennäköisyydellä poikapartis. Parta alkoi kasvaa n. 5-senttisellä fisulla.
Dreeverit

"Lääketieteellisesti ihminen ei ole vielä kuollut, jos hän vielä liikkuu."
mannu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mannu »

Nuo "haivenet" löytyy tuolta sivuilta,ei siitä "ylähuulesta". Mutta tarkkaillaan tilannetta. :D Ja jos sattuu niin että kyseessä olisi tyttö ja poika,minkä ikäisinä niitä poikasia sitten tulee.. :?
Terppa64
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Terppa64 »

mannu kirjoitti:Nuo "haivenet" löytyy tuolta sivuilta,ei siitä "ylähuulesta". Mutta tarkkaillaan tilannetta. :D Ja jos sattuu niin että kyseessä olisi tyttö ja poika,minkä ikäisinä niitä poikasia sitten tulee.. :?
Pienimmät partikset, joita olen nähnyt kutupuuhissa, on olleet just tuommosia reilu 5-senttisiä. Uroksella ei ollut silloin vielä partaakaan, sänki vaan. Omat partikseni ovat kuteneet n. 10-senttisinä. Urokset olen saanut aina aikuisina, naaraat olen kasvattanut itse, joten tuo 10 cm siis naaraan mitta.
Tässä partiskuva, missä molemmat sängestä huolimatta on naaraita. Tuossa kuvassa ovat n. 5-senttisiä.
Kuva
Tässä taas kuva pappa-partiksesta (kuvan laatu ei paras mahdollinen)
Kuva
Dreeverit

"Lääketieteellisesti ihminen ei ole vielä kuollut, jos hän vielä liikkuu."
lion king
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lion king »

Mulla kun ei ole koskaan ollut vertailukohdetta, mutta ilmeisesti molemmat minulla majailleet partikset ovat olleet poikia, koska tämä nyt sitten on varma äijä:

Kuva

Onko tämä muuten ihan normaali väritys, kun on noin selkeän läikikäs?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”