Apua, sinileväongelma!

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rico
Starting Member
Starting Member

Apua, sinileväongelma!

Viesti Kirjoittaja rico »

Voisiko joku auttaa minua? Minulla on 85l akvaario jossa asuu 1 taistelukala, 6 kirsikkabarbia, 5 täplämonnista ja 2 katinkultamonnia. Minun ongelma on se että altaassa on sinilevää. Minä vaihdan vettä ehkä 30-40l/viikko ja nitriitti on nolla ja nitraatti on 10. Minun suodatin on joku eheim aquaball ja ruokin kaloja hiutaleilla ja tableteilla, mutta aika vähän kerrallaan. Lämpö on mittarin mukaan noin 28, mutta luulen että se näyttää asteen liikaa. Joskus akvaarioon tulee aurinkoa mutta ongelma oli myös talvella jolloin sinne ei tullut valoa. Olen lannoittanut pohjaravinteilla, pitäsikö myös laittaa nestemäistä lannoitetta? Olen kokeillut laitta hiilidioksidia sinne mutta ei se oikein ole auttanut. Minulla on siellä vallisneriaa, tammenlehväruohoa, vesiruttoa ja jaavansaniaista, mutta ne eivät voi niin hyvin levän vuoksi. Loisteputkena minulla on sylvania aquastar (kai).
Fisustaja
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisustaja »

Montako loisteputkea? Teho? Valaistusaika?

Syy voi olla myös ruokinnassa. Kuinka usein ruokit kaloja ja syövätkö kalat kaiken ruuan parissa minuutissa.

Vedenvaihdot ovat ainakin kunnossa.
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
rico
Starting Member
Starting Member

Minulla on yksi lositeputki,18 w. Ai niin, unohdin sanoa, kun minä vaihdan vettä niin pohjalle on kerääntynyt paljon likaa, en tiedä jos se on vanhaa kalanruokaa mutta jos se on niin ihmettelen kyllä vähän koska kun laitan hiutaleita niin ne kyllä syödään ennen kun ne ehtii pohjaan ja en ole koskaan nähnyt ruokatablettia joka olisi jäänyt pohjalle syömättä, vaan monnit syö ne heti.
Fisustaja
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisustaja »

Miten vaihdat vettä? Lapollako? Onko pohjana hiekka vai sora?

Niin kuinka kauan valot on päivässä päällä?
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
rico
Starting Member
Starting Member

Vaihdan vettä lapolla ja pohjalla on hienoa soraa mutta ei nyt ihan hiekkaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”