Millainen suodatin juwel rio 240an?
Valvoja: Moderaattorit
Millainen suodatin juwel rio 240an?
Eli ihastuin täysin tuohon juwelin akvaarioon ja nythän se sitten on saatava. Mutta millainen suodatin siihen kannattaisi ostaa lisäksi? Missä hinnoissa pyörii? Entäs miten tuo valosysteemi? Onko ok tuollaisenaan? Ja missähän noita Juweleita myytäis suht halvalla? Kun Faunattaressa maksoi 980€ ja tuo tuntuu turhan kalliilta, kun suodatinkin täytyy uusia heti...
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Moikka! Itse olen ollut tyytyväinen Juwelin Rion alkuperäiseen valaistukseen.
Mutta tekniikasta sen verran että itselläni on ollu Juwelin Rio vasta 1,5 vuotta ja olen joutunut uusimaan siihen jo lämmittimen ja suodatin on aivan onneton. Itse jos ostaisin uuden Juwelin akvaarion, ottaisin sen ilman sitä kulmassa olevaa tekniikkaboksia jossa on tilaa viemässä renkkaavat suodatin ja lämmitin.
Varmaankin paras suodatus voisi olla jokin laadukas sisäsuodatin ja ulkosuodatin myös lisäksi.
Suomessa Juwelin akvojen hinnat ovat pilvissä. Tuolla 980 eurolla ostaisi normaalin kehysakvaarion tekniikan kanssa kaksinkertaisella tilavuudella.
Itse ostin Juwelini saksasta.
Mutta tekniikasta sen verran että itselläni on ollu Juwelin Rio vasta 1,5 vuotta ja olen joutunut uusimaan siihen jo lämmittimen ja suodatin on aivan onneton. Itse jos ostaisin uuden Juwelin akvaarion, ottaisin sen ilman sitä kulmassa olevaa tekniikkaboksia jossa on tilaa viemässä renkkaavat suodatin ja lämmitin.
Varmaankin paras suodatus voisi olla jokin laadukas sisäsuodatin ja ulkosuodatin myös lisäksi.
Suomessa Juwelin akvojen hinnat ovat pilvissä. Tuolla 980 eurolla ostaisi normaalin kehysakvaarion tekniikan kanssa kaksinkertaisella tilavuudella.
Itse ostin Juwelini saksasta.
Fishy fella.
Meillä on juwelin 240 litraisessa akvaariossa suodattimena Eheim Professional II. Siinä mukana tuleva sisäsuodatin on kuulemma aivan surkea tuohon vesimäärään. Oman akvaariomme me saimme melko edullisesti Helsingin akvaariokeskuksesta. Ja noista lampuista en sitten tiedä, me kun vaihdoimme niihin heti uudet, alkuperäiset kuulemma ovat aikamoisia levänmuodostajia...Tiedä siitä sitten... 

Myyvät postiennakolla/ennakkomaksulla/käteisellä eli se visa ei ole välttämätön.Dixie kirjoitti:Kyllä tuo tilaaminen saksasta tuliskin varmaan halvemmaksi,mutta kun kielitaito ja visa puuttuu
Samaten ymmärtävät yhtä hyvin englantia kuin saksaakin. Nettikaupoissa ainakin voi asiointikielen valita.
Männäänkö moottortietä, rantatietä vae tyrkkeenkö keskustan läpi?
Eli akvaario on nyt tulossa
Ostin sitten myyjän suosituksesta Eheim2226.Onko ok?
Maksoin sitten koko paketista 780€.Sisältäen:kaikki tarvittavat testit,ravinteet,vedenparannusaineet yms ja puhdistustarvikkeet,hiekka,taustakuva,uudet loisteputket,kotiinkuljetus+se uusi suodatin...(kuulemma kaikki,mitä tarvitsee)Oliko järkevä ostos?
Sain kyllä jo haukut avolta
Akva tulee huomenna tai ylihuomenna.Milloin kannattaa kasveja ruveta ostelee?*tyhmä minä*![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

Ostin sitten myyjän suosituksesta Eheim2226.Onko ok?
Maksoin sitten koko paketista 780€.Sisältäen:kaikki tarvittavat testit,ravinteet,vedenparannusaineet yms ja puhdistustarvikkeet,hiekka,taustakuva,uudet loisteputket,kotiinkuljetus+se uusi suodatin...(kuulemma kaikki,mitä tarvitsee)Oliko järkevä ostos?
Sain kyllä jo haukut avolta

Akva tulee huomenna tai ylihuomenna.Milloin kannattaa kasveja ruveta ostelee?*tyhmä minä*
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Junior Member
Kertokaas nyt hyvät ihmiset tyhmälle, mikä vika siinä suodattimessa on? Musta täydellisempää laitetta saa hakea! Mukavasti piilossa katseilta. Todella laaja suodatuspinta-ala, puhdistus pari kertaa vuodessa ja sillonkin vaan osittain. Vettä kierrättää just sopivasti tms. Lämppäri on kyl aika ohkanen, mutta kun sitä käsittelee asiallisesti (vähän niinku eheimin keraamista akselia) sekin toimii loistavasti.
Hinnasta sen verran et teit tosi hyvät kaupat. Kuuluhan siihen myös se pöytä? Jos ei, ni sit se kyllä oli aika kova hinta.
Hinnasta sen verran et teit tosi hyvät kaupat. Kuuluhan siihen myös se pöytä? Jos ei, ni sit se kyllä oli aika kova hinta.
Ensinnäkin turhan paljon tilaa vievä ja puhdistus on hankalaa: kun kiskot suodatustyynyt pois, pöllähtää akvaarioon jätepilvi. Ja suodatusteho on mitätön kun vertaa vaikka normaaliin sisäsuodattimeen: juwel ei puhdista vedessä leijuvia hitusia joita tulee vaikka monnisten napsiessa pohjatabletteja. Jos kalasto on niukka ja vähän sottaava niin sitten saattaisi toimia.Moonwalker kirjoitti:Kertokaas nyt hyvät ihmiset tyhmälle, mikä vika siinä suodattimessa on? Musta täydellisempää laitetta saa hakea!
-
- Junior Member
Mulla on jo monta vuotta pyöriny juwelin lasiloota tossa nurkassa. Litroja juuri toi 240. Kalastona 20 kpl kiilakylkiä, 3 helmirihmakalaa, 3 Hunajarihmaa ja 6 täplämonnista. (Niin ja se pakollinen partamonni:) )Eli mielestäni kaloja on juuri sen verran, mitä tuon kokoiseen mahtuu. Ehkä liikaakiin. Onhan se totta, että suodatinkotelo on iso, mutta sitä suodatuspinta-alaahan tällä foorumilla on viimeaikoina tolkutettu:) Ja nimenomaan suodatuspinta-alaa. Ei suinkaan pumppaustehoa.
Jos sun monniset sotkee tabletteja syöttäessä, niin huomattavasti halvempi ratkaisu uuden suodattimen hankkimisen tilalle olisi sen ruokinnan hillitseminen...
Ainahan sitä moskaa sinne pohjaa joutuu. Oli sulla millanen suodatus/kierrätys tahansa. Sitä varten on kehitetty pohjalappo jolla moskat saa kätevästi soran joukosta pois. (Siis jos sulla on soraa) Jos altaassasi on hiekkaa ni sitte taidat olla pississä. Hiekka kun on huomattavasti vaikeahoitoisempaa tavaraa...
Jos sun monniset sotkee tabletteja syöttäessä, niin huomattavasti halvempi ratkaisu uuden suodattimen hankkimisen tilalle olisi sen ruokinnan hillitseminen...
Ainahan sitä moskaa sinne pohjaa joutuu. Oli sulla millanen suodatus/kierrätys tahansa. Sitä varten on kehitetty pohjalappo jolla moskat saa kätevästi soran joukosta pois. (Siis jos sulla on soraa) Jos altaassasi on hiekkaa ni sitte taidat olla pississä. Hiekka kun on huomattavasti vaikeahoitoisempaa tavaraa...
-
- Junior Member
Joo... Niinhän täällä on kuullu puhuttavan. On se muuten jännää, et monniset on pärjänny sorapohjalla herraties kuinka monta vuotta. Mullakin kohta kakskymmentä. Ja nyt yhtäkkiä ne tarviiki sen hiekkapohjan. Hiekasta mulla on vain yksi mieli pide ja se on EI.sani kirjoitti:Moonwalker: aika moni varmaan haluaa pitää monnisia ja niille hiekkapohja on tämän palstan juttujen mukaan ehdoton. Sorassa kun eivät voi möyriä ja viikset kuluvat jos sora on terävää.
Siinä ollaan kyllä oikeessa että ne päällimmäiset valkoiset suodatinlevyt tulisi pestä ja vaihtaa säännöllisesti, mutta niihin sinisiin tartteekin koskee sit vaan jouluna ja juhannuksena, jos sillonkaan:)