Elikkäs mulla on sellanen suunnilleen 115litranen akvaario (kaupassa se myytiin 98 litrasena mutta mittasin ite ja jätin kaikki varat sivuista ja vähän ylikin eikä millään tullu 98:aa litraa). Siellä on tällä hetkellä vain 1 koiras miekka, 1 naaras miekka ja yksi näiden suht. iso poikanen + muita kaloja: 2 platynaarasta, 2 rubiinitetraa (väliaikaisesti) ja 2 partamonnia. Sitten on vielä toisessa akvaariossa miekkapyrstön poikasia kasvamasssa, mutta kuinka monta tätä kyseistä lajia akvaariooni mahtuisi? Voiko uroksia laittaa enempää kuin tuon yhden?
Sitten tässä olisi nuo "pakolliset" hoitorutiinit: Suodatin on Shark 2 (600l/h), lämmitintä ei ole käytössä, vettä vaihtelen yleensä kerran viikossa semmosen 20 litraa (tiedän liian vähän, mutta kaupassa joskus sanottiin että tuon määrän vettä voisi vaihtaa vaan kahden viikon välein, eikä yhtään enempää. Nyt olen päässyt kuitenkin jo tuohon "viikon välein vaihto" - rytmiin ja seuraava ponnistus olisi lisätä vaihtuvan veden määrää

), suodattimessa kun on kolme patruunaa, niin aina vedenvaihdon yhteydessä pesen yhden patruunan kunnolla ja muihin en koske (ylin patruuna likaantuu aina eniten ja sitten kun olen sen pessyt niin laitan sen alimmaksi ja taas seuraava tulee likaantumaan), tässä taisikin olla kaikki kertomisen arvoinen