pH: 7
kH: 4
gH: 5
NO2: <0,3mg/L
CO2: 13mg/L
Toivottavasti saan pikaisia vastauksia!
Valvoja: Moderaattorit

Ääh... minä en ollenkaan tajua noita (vaikka putoan aiheesta) kH,gH,NO2,CO2:hta MITÄ NE ON?Sartsanen kirjoitti:Tänään katsoin akvaariolasiin ja OHO! Todella samealta näytti! Seuraavana päivänä ei taatusti näy mitään. Akvaariossani ei ole kantoja ja kasveja on ihan kohtuullisesti(pitäis ostaa ehk pari lisää). Akvaario on 112L ja siellä on tällä hetkellä vain 9 albiinomonnista ja 2 piikkisilmää. Arvot ovat seuraavat:

Karbonaattikovuus, kokonaiskovuus, nitriitti ja hiilidioksidi.torttu kirjoitti:Ääh... minä en ollenkaan tajua noita (vaikka putoan aiheesta) kH,gH,NO2,CO2:hta MITÄ NE ON?

Eikös nuo vesiarvojutut pitäisi edes auttavasti hallita jos meinaa akvaariota pitää menestyksekkäästi pystyssä ja kalojakin vielä hengissätorttu kirjoitti:Ääh... minä en ollenkaan tajua noita (vaikka putoan aiheesta) kH,gH,NO2,CO2:hta MITÄ NE ON?Sartsanen kirjoitti:Tänään katsoin akvaariolasiin ja OHO! Todella samealta näytti! Seuraavana päivänä ei taatusti näy mitään. Akvaariossani ei ole kantoja ja kasveja on ihan kohtuullisesti(pitäis ostaa ehk pari lisää). Akvaario on 112L ja siellä on tällä hetkellä vain 9 albiinomonnista ja 2 piikkisilmää. Arvot ovat seuraavat:
Kertomasi perusteella kyseessä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä bakteerisamennus. Tyypillisin aiheuttaja on liikaruokinta. Näin ollen pari päivää paastoa (olettaen ettei joukossa ole kaloja jotka vaativat jatkuvan ruokinnan kuten pallokalat tai poikaset), ja sen jälkeen pienennät muutenkin ruoka-annosta jonka annat. Pimentäminen auttaa vain ja ainoastaan vihersamennukseen, jonka siis aiheuttaa keijulevien räjähdysmäinen lisääntyminen. Eli ei mitään syytä pimentää. Vedenvaihto ei ainakaan haittaa, sillä lähtökohtahan on että akvaarioon lisättävä vesi on kaloille sopivaa.Sartsanen kirjoitti:Noista se on kyllä valkoista, koska mitään muuta se ei vastaa. Lähemmin kuin katon niin se on sellasta läpinäkyvää(ei minkään väristä, eli tavallaan valkoista?) ja kaikki värit on ihan oikeita. Se on vain sameaa. Onko tämä bakteerien peräistä? Peitänkö sen akvaarion? Lähen keskiviikkona pois viikoks about, joten ois kiva jos vastaisitte?