![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Samaa sarjaa sammakkoennustajan kanssa tulevan sään ennustuksessa.

Valvoja: Moderaattorit
PMS ja akvaristien jatkuvat ongelmat, ja siihen liittyen liuskatestit. Liuskatestit eivät myös ole kovin havainnolliset muutenkaan ja asteikko väljä ja aloittelija ei hahmota, että esim. nitriittiarvon ollessa 1 pitäisi olla katastrofi kysymyksessä. Tippatesteillähän se jo näkyy yleensä hälytysvärissä ja ei voi olla tajuamatta. Arvot myös hettelehtivät ja moni keikkuu esim. ph:n suhteen: onkohan se 6 vai 8...se on jo melkoinen ero....Ihan skeidat arvot.Jnnerjk kirjoitti:Asiassa olet oikeassa, mutta mikäs moisen purkauksen sai aikaiseksi?
Itse olen vienyt testattavaksi ainoastaan Helsingin Akvaariokeskukseen, jossa Petri teki / tekee testit tippatesteillä, sekä ph:n mittasi elektronisella mittarilla. Toki tuolle testaamiselle ei olisi ollut kauhesti tarvetta, kun kotona kuitenkin tippatestit ja ph:n mittaan jatkuvasti akvaario kontrollerilla, mutta tulipahan nyt kokeiltua ja varmistettua, että saanko samat tulokset kotona kuin asiansa osaava myyjäKoomikko kirjoitti:Eikö akvaarioliikkeet käytä myös itse noita liuskatestejä jos asiakas tuo vettä liikkeeseen mitattavaksi. Tehdään tuommoinen 6 in 1 liuskatesti ja kerrotaan asiakkaalle että kaikki on hyvin. Seuraavaksi tullaan Aqua-Webiin kysymään missä vika vaikka kaikki vesiarvot on ok. Vai luuletteko että kauppias tekee kaikki testit tippatesteillä.
Juu, ovatkin erikoisliikkeitä ja sieltä luotettavimmasta ja asiantuntevimmista päästä.niksunen kirjoitti:
Itse olen vienyt testattavaksi ainoastaan Helsingin Akvaariokeskukseen, jossa Petri teki / tekee testit tippatesteillä, sekä ph:n mittasi elektronisella mittarilla. Toki tuolle testaamiselle ei olisi ollut kauhesti tarvetta, kun kotona kuitenkin tippatestit ja ph:n mittaan jatkuvasti akvaario kontrollerilla, mutta tulipahan nyt kokeiltua ja varmistettua, että saanko samat tulokset kotona kuin asiansa osaava myyjä![]()
En koskaan veisi testattavaksi liikkeeseen joka käyttäisi noita 6 in 1 liuskatestejä. Mutta yleensä tuleekin asioitua vain Akvaariokeskuksessa tai Akvaariokurjessa, joka onkin tuossa noin 1km päässä, joten lähikauppa