Edellisellä hyviä ajatuksia ja kasvivalintoja. Nämähän on niin makuasioita, kuka mistäkin tykkää.
Anteeksi jo etukäteen, mutta ehdottomasti ottaisin tuon kalkkikiven pois. Siitä tulee sellainen sekalainen mielikuva makeanveden ja kovemman veden akvasta.
Vaihtaisin edellisen ehdotuksen vallisnerian ja rusolehden paikat toisin päin. Kahdesta syystä... Rusolehti on tanakampaa kuin vallu, joten suodattimen puhuri ei käy niin paljoa kasvin "oloon", vallu väpättää kuin tuulessa ja viettää kokoajan rankasti vasemmalle. Toiseksi näyttäisi siltä että keskivaiheilla on selvästi parempi valaistus kuin oikeassa reunassa, vallu tyytyy vähempäänkin valoon, rusolehti taas punertaa kauniisti valossa.
Siihen kiven viereen oikealle, eli tulisi vallun ja kiven väliin, ei suoraan suodattimen puhalluksen eteen vaikka hentorotalaa puska, peittää nopeasti suodattimen ja ei kasva viistossa vasempaan kun ei ole puhalluksessa. Eli ihan puhalluksen eteen ei mitään, vaan suodatin jäisi kasvien taakse piiloon.
Keskellä oleva pikkuruukku kannon eteen pystyyn rasvalehden viereen vasemmalle.
Vedensuosikin eteen, isomman ruukun viereen punertava hillitty kasvuinen miekka, esim. E. Lucifer. Itselläni se on pysynyt aina miellyttävän kokoisena, ei jätti eikä kääpiö. Mikähän tuo Lucifer on sitten viralliselta kieleltä, pitäisi tuulastaa netistä. Omani olen ostanut täältä eräältä kasvien kasvattajalta tuolla kauppanimellä, jolla oli mielestäni kauneimmat kasvialtaat joita olen koskaan nähnyt.
Sellattii, sammalta lisäisin myös tupsakkeen jonnekkin, en vielä päässyt perille siitä mihin sen sijoittaisin.... sammalten ystävä kun olen

Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...