Eheim aquaball-suodatinmateriaalit

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vappu
Junior Member
Junior Member

Eheim aquaball-suodatinmateriaalit

Viesti Kirjoittaja vappu »

Onko seuraavilla suodatusmateriaaleilla paljon merkitystä veden laadun ja puhtauden kannalta:
- substrat pro-biologiset suodatuspallerot
- hienosuodatuspatruunat
Käytössä siis aquaball 180 ja kolmessa korissa normipatruunat sekä yksi matala karkeasuodatuspatruuna.

Kannattaisiko esim. yhteen koriin laittaa palleroita ja korvata karkea hienosuodatuspatruunalla?
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Eheim aquaball-suodatinmateriaalit

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Kannattaa ensin katsoa asiaa kokonaisuutena? Mitä suodattimia sinulla on ja litrat kipossa? Vai yksi tuo suodatin? Kapasiteetti on myös tärkeä juttu. Fiat unoa et saa virittämälläkään urheilumersuksi ja kaksi urheilumersua toki luo pelivaraa....

Ihan yes suodatin tuo mainitisemasi on pieneen purkkiin osana suodatusta....

Biopallot ovat hyviä biosuodatuksessa. Itse puhdistuksessa suodatuspatruunat. Itse ihan normi aquaballin suodatuspatruunat melko hienojakoisia ja niilläkin mielestäni pärjää...mutta kokonaisuus ratkaisee suunnitelmissa.

Hienosuodatus vanua toki voi laittaa koriin, mutta tukkoon se helposti menee. Minulla on yksi pieni aquaball valjastettu 4 suodattimen setistä ihan hienonosuodatusvanulla ja ylin rinkula on karkeasuodatuslevy. Heitän moskat aina pois joka viikko ja uusi hienosuodatusvanu kehiin. Biosuodatusta vartenhan tuo on huono, hienon lian poistoon erinomainen. Ainoana ratkaisuna olisi todella huono.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Verna
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Verna »

Mikä idea siinä on, että ylinnä on se karkein patruuna? Kun se karkea roskahan on jo aiemmin erottunut joukosta... Onko se siksi, ettei ylin osasto tukkeutuisi, ja koko laitos menisi hajalle? Olen tuota ihmetellyt monesti ja myös harkinnut, olisiko hyötyä, jos yhteen koriin laittaisi jotain muuta kuin peruspatruunoita.

Minulla on 100 l millilässä isoin Aquaball ja se riittää siellä vallan hyvin.
vappu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja vappu »

Jätän varmaakin sen hienosuodatuksen pois, vesi on tosi kirkasta.
Mietin vain, että onko noista biopalleroista mitään hyötyä esim. kalojen terveyteen?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”