Hiljainen ja tehokkaasti roskaa keräävä sisäsuodatin?
Valvoja: Moderaattorit
Hiljainen ja tehokkaasti roskaa keräävä sisäsuodatin?
Haussa olisi mahdollisimman hiljainen, mutta tehokkaasti roskaa keräävä sisäsuodatin. Löytyisikö täältä vinkkejä?
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
- Sukupuoli: Mies
Re: Hiljainen ja tehokkaasti roskaa keräävä sisäsuodatin?
Eheim 2252 suodatin. Mielestäni täysin äänetön ja tehoa riittää.
http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... 1708221129
http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... 1708221129
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Hiljainen ja tehokas ovat yleensä toisensa poissulkevia ominaisuuksia. Minkä tehoista suodatinta olet etsimässä?
Laitteen hiljaisuus on joustava käsite ja vaihtelee muun taustamelun suhteen. Esimerkiksi tuo Koomikon mainitsema Eheim 2252 oli minulle liian äänekäs makuuhuoneen akvaarioon. Äänetön suodatin 2252 ei missään nimessä ole, keskitasoa ehkäpä. Tehoon nähden kuitenkin melko hyvä äänitasoltaan.
Ainoat äänettömät laitteet mun purkeissa taitaa olla lämpömittarit.
Laitteen hiljaisuus on joustava käsite ja vaihtelee muun taustamelun suhteen. Esimerkiksi tuo Koomikon mainitsema Eheim 2252 oli minulle liian äänekäs makuuhuoneen akvaarioon. Äänetön suodatin 2252 ei missään nimessä ole, keskitasoa ehkäpä. Tehoon nähden kuitenkin melko hyvä äänitasoltaan.
Ainoat äänettömät laitteet mun purkeissa taitaa olla lämpömittarit.

Haussa tosiaan mahdollisimman hiljainen ja tehokkaasti roskia keräävä suodatin. (Biologinen suodatin on erikseen.) Harmi jos sellaista ei sitten markkinoilta löydy? Erityistä taustamelua asunnossa ei ole, mutta lähinnä kyllä ajattelin kalojen hyvinvointia altaassa. Tällä hetkellä käytössä on Eheim Pickup, joka kerää roskat, mutta on turhan äänekäs.
Itse pohdin saman asian kanssa pitkään ja ostin viimeviikolla 2252:sen. Oma akvaario on makuuhuoneessa ja siellä on biopower 240 ja compact 100 kiertovesipumppu. Nyt kun asensin 2252:sen niin piti varmistaa että lähtikö se käymään sen verran hiljainen oli. Ainoa mikä nyt pitää ääntä on laitteen ilastus diffuusorilla. Omasta mielestäni on hiljainen.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Juu, tehoihin nähden 2252 ok äänen suhteen, paitsi imukupit pitää uusia turhan tiuhaan ja minulla masina nojaa pohjassa. Ilmastin hieman hiljenee, kun laittaa ilmastinletkuun tulpan päähän...joskin ääntä vielä tulee hieman.
Yleensä tuo ääni ei kova ongelma suodattimissa, mutta seran poikassuodatin....kuinka melua voi tulla....uskomaton hermojen kiristäjä
.
Yleensä tuo ääni ei kova ongelma suodattimissa, mutta seran poikassuodatin....kuinka melua voi tulla....uskomaton hermojen kiristäjä

Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
- Sukupuoli: Mies
Piti oikein käydä kuuntelemassa tuota 2252:sta. Mulla tuo suodatin on kaukosäätimen perässä ja säätimellä laitoin suodattimen päälle pois päälle pois ja jne. Sen verran on kuulon alentumaa etten kuullut milloin suodatin on päällä ja milloin pois. Koristekuplia en suodattimella puhalla joten siitäkään ei tule ääntä. Eheimin imukupit ovat umpisurkeita kuten tälläkin foorumilla on monet kerrat todettu mutta onneksi suodattimen kiinnitykseen on muitakin tapoja kuin imukupit.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
-
- Junior Member
Koomikko kirjoitti: onneksi suodattimen kiinnitykseen on muitakin tapoja kuin imukupit.

http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... 5167606571KatjaB kirjoitti:Koomikko kirjoitti: onneksi suodattimen kiinnitykseen on muitakin tapoja kuin imukupit.paljastaisitko konstisi?
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Mulla on kaksi noita Eheimin 2252. Se on ehdottomasti sekä tehokkain, että hiljaisin sisäsuodatin mitä itselläni on ikinä ollut. Noissa on muuten molemmissa sellaiset muoviset härpäkkeet, millä suodatin ripustetaan akvaarion laitaan. Pysyy hyvin ja irti lasista oleminen ehkä vaikuttaa siihen ääneenkin? Toki jos on kovin paksut kehykset altaassa, niin sitten ei pysty laitaan sitä ripustamaan. On kyllä mun mielestä aika painava laite imukupeilla kiinnitettäväksi...