Eli olen tosiaan täysin aloittelija koko hommassa, minulla on ollut valmiiksi perustettu 60l purkki jo jonkin aikaa ja nyt päätin ostaa kerralla isomman. Eli nyt kotona on siis 360litrainen suoraan käytöstä meille roudattu allas. 
Akvassa asustaa tällähetkellä tälläinen kalasoppa joka tullut akvan mukana.
3 sinirihmaa (1u 2n)
1 partamonni
1 pieni pleko
2 piikkisilmää
2 helmimonnista 
Altaassa oli myös iso albiino kynsisammakko, joka muutti ystäväni luokse.
Monnisien määrää olen ajatellut mutta nyt mietin, mitä voisin  ottaa parvikaloiksi? Haluaisin jotakin isompia kaloja. Olisiko saksipyrstö huono vaihtoehto?
Miten kaksoskirjoahven, menisikö vielä rihmiksen kanssa pariskuntana? 
Kamalan vaikeaa päättää.

Mitä kaloja 360l kalasoppaan
Valvoja: Moderaattorit
- 
				JukkaV
- Advanced Member 
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Mitä kaloja 360l kalasoppaan
Piikkisilmiä ja monnisia saisi olla molempia kymmenkunta. Saksipyrstö tykkää hiukan viileämmästä kuin sinirihmakalat, joten niiden sijasta ottaisin parven keltabarbeja, alkuun 10 - 15 kpl.

Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).

- 
				Maji
- Katalysaattori 
- Sukupuoli: Nainen
Mä taas unohtaisin keltabarbit, jos rihmakaloja on. Voivat intoutua nyppimään. Ja itseasiassa aika monet muutkin barbit 
Monnisia ja piikkisilmiä tuon kokoisessa (jos on edes suunnalleen standardimittainen) voi hyvin olla vaikka 20+20

Monnisia ja piikkisilmiä tuon kokoisessa (jos on edes suunnalleen standardimittainen) voi hyvin olla vaikka 20+20

- 
				JukkaV
- Advanced Member 
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Itse asiassa minulla ei koskaan yli 30 vuoden aikana yksikään keltabarbi ole nyppinyt yhtään rihmaa. Se on siis hyvin epätodennäköistä.

Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).

- 
				Riippasaarni
- Senior Member 
- Sukupuoli: Nainen
Yleensä näin, mutta keltabarbi on barbiksi harvinaisen sävyisiä ja kasvaa hyvissä olosuhteissa isoksi kuin mikä.Maji kirjoitti:Mä taas unohtaisin keltabarbit, jos rihmakaloja on. Voivat intoutua nyppimään. Ja itseasiassa aika monet muutkin barbit
Ahvenia ja monneja.