Edit: Virkkeet alkavat isolla alkukirjaimella.
Valvoja: Moderaattorit
Taistelukala menisi yksin sellaisessa 40-litran akvaariossa, mutta itse suosittelisin isompaa, noin 60-litraisesta ylöspäin. Isompaa akvaariota on helpompi hoitaa ja jos akvaario innostus iskee (niinkuin todennäköisesti käy), niin voit ottaa lisääkin kaloja sinne, tuollaiseen 40-litran 'purkkiin' ei voi oikein ottaa kauheasti kaloja.minkä kokoinen akvaarion pitäs olla?
Suodattimen koko riippuu siitä minkä kokoisen akvaarion hankit, asiansa tuntevassa akvaariokaupassa myyjät kyllä auttavat löytämään sopivan mallin juuri siihen akvaarioon minkä sinä aijot ostaa.minkälainen suodatin (suositelkaa vaikka jotain merkkiä ja mallia)?
Runsaasti pinnalle(kkin) ylettyviä kasveja. Ja pohjalle olisi varmaan puhallushiekka hyvää (itselläni ei ole kokemusta, mutta kaikki muut ovat suositelleet)? Valaistuksesta en osaa sanoa muuta kuin että sekin riippuu akvaarion koosta.entä mitä kasvei ja sisutusta? ja valaistus?
Tuo kuulostaa hyvältä. Mun taistelukala ei kyllä ole tykännyt salaatista, mutta voit koittaa jos se innostuu syömään sitä...ruuaksi suunnittelin TetraBettaa, jotai JBL "huippulaatuista hiutaleruokaa" ja Tetra ProMiniä...olisko toi jotenki yksipuolista ruokaa...? entäs se tuoreruoka? surviaisentoukkii ja salaattii pikkupaloina...vai?
Eläinsuojelulaki ei sano mitään muuta tästä asiasta, kuin että olisi suositeltavaa pitää kalaa/kaloja yli 40-litran akvaariossa. Muistaakseni se oli näin, koitan vielä etsiä sivun käsiini ja laittaa sitten linkin tänne.JukkaV kirjoitti:Tuli muuten mieleeni: mitä eläinsuojelulaki sanoo alle 40 litran altaista? Eikös eläinsuojeluyhdistysten ja terveystarkastajien olisi hyvä käväistä sanomassa liikkeessä?
Tietääkseni ne olettaa taistelukalan selviävän labyrinttielimensä avulla.Adrian kirjoitti:Sama asia on tuon Jukan kanssa pyörinyt mielessä, jos se kerta on laitonta pitää kaloja alle 40-litrasessa, niin miksi ne pitää taistoja sillä tavalla kaupassa ? Onneksi täällä Oulussa ei näe tuollaista, vaan taisoilla on aina kunnon akvaariot .
Mun tietääkseni akvaarion minimikoko on eläinsuojelulain mukaan 40 litraa.taistelu.kala kirjoitti:Eläinsuojelulaki ei sano mitään muuta tästä asiasta, kuin että olisi suositeltavaa pitää kalaa/kaloja yli 40-litran akvaariossa. Muistaakseni se oli näin, koitan vielä etsiä sivun käsiini ja laittaa sitten linkin tänne.
Jukka Järven sivuilta löytyy eläinsuojelupäätös. Suositukset on kirjoitettu kursiivilla, ja suositukset eivät ole sitovia. Esim. se kohta akvaarion 40 litran minimikoosta on kursiivilla.Fisustaja kirjoitti:Mun tietääkseni akvaarion minimikoko on eläinsuojelulain mukaan 40 litraa.![]()
Entäs se kohta: "Kaloja ei pidetä pyöreässä vesimaljassa." Onko tuokin vain suositus? Minä en ainakaan salli kultakalamaljoja minkään eväkkään kodiksi.Morrgan kirjoitti:Jukka Järven sivuilta löytyy eläinsuojelupäätös. Suositukset on kirjoitettu kursiivilla, ja suositukset eivät ole sitovia. Esim. se kohta akvaarion 40 litran minimikoosta on kursiivilla.Fisustaja kirjoitti:Mun tietääkseni akvaarion minimikoko on eläinsuojelulain mukaan 40 litraa.![]()
En salli minäkään, enkä myöskään laittaisi kaloja alle 40-litraiseen. Kerroin vain mitä eläinsuojelupäätös sanoo ja aika selvästihän siinä sanotaan että ne ovat vain suosituksia.... Omasta puolestani ne suositukset saisivat olla ihan sitoviakin.Fisustaja kirjoitti:Entäs se kohta: "Kaloja ei pidetä pyöreässä vesimaljassa." Onko tuokin vain suositus? Minä en ainakaan salli kultakalamaljoja minkään eväkkään kodiksi.