Kala-allergia ja akvaario
Valvoja: Moderaattorit
Kala-allergia ja akvaario
Jos jollakin on erittäin vakava kala-allergia(kalaa syödessä) niin voiko hän silti pitää akvaariota vai aiheuttaako akvaario jotakin allergisia reaktioita?
Viimeksi muokannut Teemuki, 12:05, 17.03.2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Sinilevät ja eräät kalanruoat aiheuttavat joillekin ainakin kosketusallergiaa. Täälläkin siitä lienee jo aiemmin keskusteltu. Haku tietänee?
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
...
Minä en pystysi pitämään kala-allasta, koska hengitys alkaa tukkimaan purkkia siivotessa... Tämän kävin kokeilemassa kaverin altaassa... Jos oot pahasti kalalle allerginen kannattaa käydä testaamassa jonkun tutun altaalla miten siihen reagoit...
Heips!
Minun mieheni on pahasti allerginen kalalle (savustus, syöminen, haju) aiheuttaa rajun allergia kohtauksen (menee hengitys tiet tukkoon ym.) mutta kalastaa voi normaalisti (mökillä ollessaan käy kalalla).
Eikä se kyllä ole akvaariohin koskenut etten tiedä aiheuttaako se mutta ainakaan akvaariosta haihtuva vesi ei aiheuta allergiaa.
Olohuoneessa akvaario (200*55*50)
Kaloja on ruokkinut eikä siitä tule reaktioita.
Joten allergioita on monen laisia ja kokeilemalla selviää.
Minun mieheni on pahasti allerginen kalalle (savustus, syöminen, haju) aiheuttaa rajun allergia kohtauksen (menee hengitys tiet tukkoon ym.) mutta kalastaa voi normaalisti (mökillä ollessaan käy kalalla).
Eikä se kyllä ole akvaariohin koskenut etten tiedä aiheuttaako se mutta ainakaan akvaariosta haihtuva vesi ei aiheuta allergiaa.
Olohuoneessa akvaario (200*55*50)
Kaloja on ruokkinut eikä siitä tule reaktioita.
Joten allergioita on monen laisia ja kokeilemalla selviää.