apua ilmastimeen
Valvoja: Moderaattorit
apua ilmastimeen
Ostin 2 ilmastinta, kaupan halvinta 25€/kpl, ja nyt olkkarissa samanlainen meteli ku lentokentäl! Onks kokemuksia, että mikä ilmastin ois mahdollisimman hiljanen? Kohta täytyy alkaa kulkee korvatulpat korvissa, ettei hermot mene! Ja mitä ihmettä tarkottaa toi takaisku venttiili, mistä saiteilla höpötetään? Ja onko KUNNON letkun puristimia olemassa, ku jo 3 tollasta muovi rimpulaa oon rikkonut..? Että sellasta...
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Oma
- Sukupuoli: Mies
Re: apua ilmastimeen
Ei niiden metelille oikein mitään voi. On vaan olemassa hiljaisia ja äänekkäitä pumppuja. Mulla on kaksi tällaista. Iso ja pieni eivätkä pidä mitään ääntä. Takaiskuventtiili laitetaan letkuun. Sen tehtävä on estää veden kulkeutuminen pumpun suuntaan, jos se jostain syystä pysähtyy. Letkuun asennettava säätöventtiili ilmamäärän säätämiseen on parempi vaihtoehto kuin puristin.
- Liitteet
-
- air-pump.jpg (20.6 KiB) Katsottu 1309 kertaa
Viimeksi muokannut jpuu, 09:07, 07.04.2015. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Mulla myös tuo jpuu:n mainitsema mouse, itse laitteesta ei ääntä lähde mutta kyllähän ilmastuksesta luonnollisesti pulinaa syntyy. Ääni samankaltainen kuin vettä keitettäessä.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Kalasoppa
- Sukupuoli: Mies
Kannattaa myös miettiä tarvitseeko ilmapumppua ilmastukseen ollenkaan. Eleensä ei tarvitse.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Koomikon kanssa 100% samaa mieltä. Ilmastin ei lisää veteen happea sellaisia määriä, että siitä olisi mitään vastaavaa hyötyä.
Koristeena hyvin toimivassa altaassa toki voi käyttää, mutta onko voittaako koristearvo äänisaasteen?
Koristeena hyvin toimivassa altaassa toki voi käyttää, mutta onko voittaako koristearvo äänisaasteen?
No mulla on triopsin munat odottamassa jälleen kuoriutumista yhden litran akvaariossa... Tuolta tuukan triops sivustolta aikoinani luin, että ilmastin on oleellinen juttu noin pienessä akvaariossa, ettei akvaario leväty heti ja myös tuon hapen vuoksi... Mutta kiitos kovasti tuosta mouse vinkistä
ei ollut näköjään kovin hintavakaan, joten taidan tuollaiset ostella. Ja nyt takaisku venttiilistäkin viisaampana, joten kiitos myös siitä 

Pehmuste ilmastimen alla auttaa paljon.