Olen miettinyt myös Eheim Biopowerin hankkimista, jossa siis "yhdistyvät sisäsuodatin ja ulkosuodatin". Mahtaako olla mistään kotoisin...? Kokemuksia, kiitos!
Valvoja: Moderaattorit
Kiva kuulla, että pelkkä juwel riittäisiTeemu Salonen kirjoitti:Suodatuksen riittävyys tai riittämättömyys on puhtaaski kiinni altaan kuormituksesta. Henkilökohtaisesti en ole koskaan törmännyt juwelin seura-akvaariostatuksella pyörivään altaaseen jossa se oma suodatin ei riittäisi. Nehän on pirun tehokkaita pelejä.
Mitä tulee vuotavaan ulkosuodattimeen, niin se kannattaa ehdottomasti viedä takaisin ostopaikkaan, oli siinä takuu voimassa tai ei. Eihän se nyt noin voi toimia, että vedet tulee lattialle.
Rockhill kirjoitti:mulla on CP 1501 greenline jossa ollut sama kannen tiiviste ostosta lähtien (2013) *koputtaa puuta* ilman ongelmia. Yöunia rauhoittamaan olen virittänyt 80db kosteushälyn joka on suodattimen kanssa samassa 50 l muovilaatikossa. Mielessä on käynyt vaihtaa allas pelkille sisäsuodattimille joskus kun CP alkaa kenkkuilemaan tai jotain.
Aika usein sulla tuo putsaus, mä avaan sen vain kerran vuodessa ja hyvin on riittänyt.
Pitäisiköhän tässä itse alkaa harkitsemaan kannentiivisteen vaihtoa? Tuli altaan mukana käytettynä Eheim pro3e 2078, enkä ole vaihtanut tiivistettä kertaakaan. Ja päivähän oli 10.12.2009...Rockhill kirjoitti:mulla on CP 1501 greenline jossa ollut sama kannen tiiviste ostosta lähtien (2013) *koputtaa puuta* ilman ongelmia.
Perustin akvaarion viime syksynä. Marraskuussa hankin sinne ensimmäiset kalat. Eli se on toiminut kypsänä ja kaloilla noin yhdeksän kuukautta aivan ongelmitta. Onkin mennyt liian hyvin...Rockhill kirjoitti:Mulla on 225 l ja ulkosuodatin on lattialla jalustan vieressä, koska se oli liian korkea Aquadreamin jalustan hyllylle.
Minkä ikäinen altaasi on? Nitriitin pompsahtaminen voisi viitata liian heikkoon bakteerikantaan johtuen tekemistäsi tehokkaista suodattimien pesuista.
Sisäsuodattimia olen kolmea kokeillut; Sera Biobox oli altaan mukana tullut härpäke. Ihan paska. Sitten ostin JBL i200. Jostain syystä se propelli alkoi rämistä. Ja ostamani uusikin propelli alkoi rämistä. Tilasin sitten Fluva U4, johon olen ollut nyt tyytyväinen. Vetää 1000 l/h eli kahdella tuommoisella altaassani olisi vieläkin 10x vedenkierto tunnissa.
Heippa, Fisutar.Fisutar10 kirjoitti:Medusa, onko 1501 se suodatin, joka alkoi vuotaa? Oletko vaihtanut kaikki tiivisteet? Se korin päällä oleva tiiviste, pieni neliömäinen ketkula on ollut alusta lähtien omituinen yleensä. Tosin ei ole tuottanut ongelmia. Sen voi päivittää uuteen tiivisteeseen - uuden mallin systeemi. Se päivitys on helppo ja tiiviste on edullinen, jos tilaa tyyliin Saksa. Suomestakin varmasti saa, mutta kalliimpi.
On siinä muitakin tiivisteitä. Muistaakseni annoin sinulle tuliterät mukaan muut tiivisteet, jotka itse asensit siihen. Rasvauskaan ei ole pahitteeksi huoltojen yhteydessä.
Kun sähkökatko, ulkkariin kohdistuu suurempi paine ja usein silloin heikoin lenkki pettää. Nuo JBL 1501 ovat olleet lukumääräänsä nähden varmoja. En ole lukenut yhtään vuotoraporttia....Itse Bioflow tuplana akvan molemmissa päädyissä sekä sisäsuodattimet + streamit olen pärjännyt 450 litraan asti nyt hyvin:).