Mä en tykkää itse käyttää sitä primerpumppua. Enkä siis käytäkkään
Suodattimen ensimmäinen käynnistys on se jossa saa kikkailla hieman, myöhemmin sitten ei.
Itse teen seuraavalla tavalla:
-Pesty ja putsattu suodatin paikoilleen, letkut ja hanat kiinni (ja tarkista että on kanssa oikein päin! Eli että imupuoli on todella imupuolen letkussa kiinni

)
-Imupuoli voi olla altaassa siinä mihin se tulee, tulopuolelta suutinputki irti (jätä ylimenoputki paikoilleen.)
-Hanat auki
-Kevyt imaisu TULOPUOLELTA, josta juuri otit sen suutinputken pois niin, että vesi lähtee lorisemaan imupuolen letkun kautta suodattimeen. Ja todellakin vain kevyt imaisu riittää, tässä ei tule vettä keuhkoon, kun tarkoitus on saada vedenpintaa nousemaan vain sen verran, että se pääsee kipuamaan imupuolen letkua pitkin altaan reunan yli, ei enempää. Koska suodatin ja letkut ovat olleet tyhjät, ei ole mahdollisuutta vedellä vettä henkeen
-Kun lorspotus loppuu ja suodatin on täynnä, aseta suutinputki takaisin paikoilleen ja kiinnitä altaan reunaan (tarkista, että suutinputken reiät eivät osoita kattoon x) )
-Laita töpseli seinään
Vähän voi rutista tai pulputella, kun on ilmaa sisällä, mutta lähtee pois kevyellä kallistelulla. Jos suodatin pitää tosi pahaa ääntä, nappaa töpseli seinästä ja kallistele vähän, laita töpseli takaisin. Pitäisi lähteä ongelmitta rokkaamaan.
Kun on puhdistuksen aika, irrota töpseli, sulje hanat. Irrota letkut kansiosasta, jätä itse letkut altaaseen. Niitä ei tarvitse ottaa siis pois, elleivät kaipaa pesua. Jos letkut irrotetaan ja pestään, toimitaan ylläolevan ohjeen mukaan.
Pese suodatin ja kanna takaisin paikalleen, kiinnitä letkut ja avaa hanat. Suodatin alkaa täyttymään itsestään, koska imupuolen letkussa on ollut koko ajan vedet sisällä

Ei imeskelyjä tai pumppaamisia siis enää tässä vaiheessa.
Itse tykkään tehdä noin, koska on sitä tyhjää pönpeliä huomattavasti kivempi käsitellä ja asetella altaan alle, kuin täyttä