Viikko sitten perustin akvaarion uudelle lemmikille, joka on saapumassa noin viikon kuluttua kotikaupunkini Faunatariin.
Akvaario on tällä hetkellä siis kypsymistilassa, mutta kuten otsikostani ilmenee; Touhukotilot ovat jo vallanneet akvaarioni. Viikon päästä saapuva lemmikkini on Akselotli ja tiedän, että ko. sammakkoeläin on lihansyöjä... Nyt kysynkin, että puhdistaako tuleva Aksoni akvaarioni alati lisääntyvistä kiusankappaleista, vai onko jokin muu keino jota pitäisi käyttää ennen Akson saapumista. Kaikkein helpointa olisi jos Aksoni ahmisi lisääntyvät touhukkaat kotilot parempiin suihinsa? Onko jollain parempaa tietoa/ideaa miten tulisi toimia? Eli odottelenko Akson hoitavan homman kotiin?
Touhukotilot vallanneet akvaarion
Valvoja: Moderaattorit
Touhukotilot vallanneet akvaarion
— Many eyes go through the meadow, but few see the flowers in it.
Re: Touhukotilot vallanneet akvaarion
Hei, oletko kysynyt herppi.netistä neuvoa? Siellä on ihan aksolotli-alue erikseen ja luulen että joku osaisi neuvoa paremmin asian suhteen. Itse en aksoista tiedä mitään mutta muistelen lukeneeni että jonkun kotilon kuoret (luultavasti isomman) voisi olla hankalia. Tämä vain hatarana muistikuvana mutta kysy ihmeessä tuolta, voit saada sieltä muitakin hyviä vinkkejä 

Re: Touhukotilot vallanneet akvaarion
AuSu kirjoitti:Hei, oletko kysynyt herppi.netistä neuvoa? Siellä on ihan aksolotli-alue erikseen ja luulen että joku osaisi neuvoa paremmin asian suhteen. Itse en aksoista tiedä mitään mutta muistelen lukeneeni että jonkun kotilon kuoret (luultavasti isomman) voisi olla hankalia. Tämä vain hatarana muistikuvana mutta kysy ihmeessä tuolta, voit saada sieltä muitakin hyviä vinkkejä
Hei! Kitti kauheesti vastauksestasi! Olen yrittänyt haavilla poistella yksittäin kotiloita. Se kaikkein isoin "aikuinen" täysimittainen kotilo kerkesi vain tehdä mahdottoman määrän lyhyessä ajassa poikasia altaaseen, jotkut vielä niin pieniä, että vaikea metsästää pois...
Mutta tosiaan kiitos oikein paljon, että ohjasit minut oikealle sivustolle tulevan lemmikkini suhteen...
Kyselen sieltä sitten tietävimmiltä tahoilta..
Mukavaa viikon jatkoa sinulle

— Many eyes go through the meadow, but few see the flowers in it.