Eli akvaario on 540l jossa on paljon kantoja, kiviä ja joitakin kasveja.
Kotiuttanut kaksi päivää sitten neljä avainkirjoahventa (en tiedä sukupuoleja) ja kolme sinileukakirjoahventa (kaksi koirasta ja yksi naaras). Kalat ovat piileskelleet yhdessä nurkassa yhdessä jo nämä kaksi päivää ja vieneet mollit mukanaan, eli 4 monnia jotka olivat ennen etulasissa kiinni, ovat jossain piilossa myös.
Olen antanut ruokaa, jolloin mollit ovat tulleet esille ja pari avainkirjoahventa ja yksi sinileuka tulleet syömään. Muuten pysyttelevät piilossa.
Olin hieman epäileväinen sinileukojen yhteensopivuudesta avainten kanssa mutta myyjä vakuutteli että tulevat toimeen, ja jos ei niin saan muuta kalaa vaihdoksi? Sinileukahan on pareittan pidettävä kala ja myyjä sano että liikkeen akvaario olisi hyvä tyhjentää, eli siis ei olisi ollut hyvä jättää tämä yksin sinne joten otin sen. MItenköhän nämä muodostavat parin ja mitä tälle toiselle urokselle käy? Onko myös jotain neuvoa miten kalat saa ulos piilopaikoista, sillä en ole varma saavatko kaikki kalat syötyä. Olisiko hyvä ostaa joku rohkea parvikala esim. lehtikala jotta uskaltaisivat näkyville?
Ehkä parasta olsi noukkia sinileuat ulos ja pistää tilalle lehtikaloja....
Seuraa kirjoahvenille ja yhteensopivuus
Valvoja: Moderaattorit
Re: Seuraa kirjoahvenille ja yhteensopivuus
Sinileuka ei minulle ole tuttu kala, mutta kirjoahven kuitenkin, joten voisi sanoa että koita etsiä toiselle koiraista toinen koti... Jotkut ahvenet menevät haaremissa mutta ei suinkaan kaksi koirasta+N vaan aina vain yksi koiras, jolla voi olla useampi naaras.. Tilaa sinulla siellä on että karkuun pääsee, löytyy kai piiloja myös? Usein kyllä ahven koiraat kun hätyyttävät ei piiloista paljoo iloa ole... Kuulostaa kyllä aika vastuuttomalta touhulta myyjän puolesta.. Tietysti jos kalat on vielä nuoria voivat hetken aikaa pärjätä,mutta jossain vaiheessa kaksi koirasta on liikaa yhdelle tytölle...