"Kissan esto"-lasit
Valvoja: Moderaattorit
"Kissan esto"-lasit
Elikäs miten paksut tulisi peitinlasit olla, jotta ne kestäisivät kisumme uteliaat seikkailut akvaarion päällä? Altaan mittat n. 150X50X50
Parempi vaihtoehtohan olisi tietty estää kissan pääsy altaan päälle, mutta taitaa olla hieman hankalampi homma. Hyvät ideat ovat tervetulleita.
Parempi vaihtoehtohan olisi tietty estää kissan pääsy altaan päälle, mutta taitaa olla hieman hankalampi homma. Hyvät ideat ovat tervetulleita.
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Meillä ei ole kansilaseja ja kissa on pari kertaa kurkkinut altaan reunan yli kiinnostuneena (syötin kaloille katkarapuja ja kissan mielestä menivät totaalisen väärään osoitteeseen
), mutta olen tylysti räpännyt vettä kissan naamalle, niin ei tuo tunnu enää niin hirmuisesti kiinnostavankaan.
Olen myös laskeskellut, että hypättyään kerrankin kansilasittoman altaan päälle, on seuraus sen verran
, että eiköhän mielenkiinto hetkeksi laannu...
T: Mari

Olen myös laskeskellut, että hypättyään kerrankin kansilasittoman altaan päälle, on seuraus sen verran

-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
-
- Elite Member
Ei välttämättä tehoa sekään. Meillä ainakin osataan jo avata ovet hyppimällä kahvoihin roikkumaan, joten lukkojen taakse sitten. Tosin sinulle voidaan luonnollisesti loukkaantua, jos jätät kissan lukon taakse ja kärsit sitten nöyrästi pienessä kissanpäässä syntyneen valtaisan koston... (juu, hymyile vaan vielä kun hymyilyttää
)

-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Minulla on myös 4 kissaa. Minä olen laittanut koriste-esineitä altaan reunalle niin että kisut ei uskalla yrittää hypätä niiden yli. Joskus nuorimmainen on kuitenkin yllätetty altaan päältä kun reunaan onkin jäänyt sopiva kolo...
Mun kansilasit on kyllä vaan noin 3,5mm. Ehkäpä liian ohuet kun tuo allas on kuitenkin kulmamallinen eli lasit on 75cm*20cm*40cm*66cm. On kuitenkin mun norskin (4kg) kestänyt. En kyllä lähde arvailemaan kuinka käy jos maine coonini (9.5kg) siihen joskus hyppää.
Turkkilaista Vania (sitä vissiin harkitset?) voi kyllä enemmän tuo akvaario kiinnostaakkin. En kuitenkaan usko ongelmia syntyvän!
Mun kansilasit on kyllä vaan noin 3,5mm. Ehkäpä liian ohuet kun tuo allas on kuitenkin kulmamallinen eli lasit on 75cm*20cm*40cm*66cm. On kuitenkin mun norskin (4kg) kestänyt. En kyllä lähde arvailemaan kuinka käy jos maine coonini (9.5kg) siihen joskus hyppää.

Turkkilaista Vania (sitä vissiin harkitset?) voi kyllä enemmän tuo akvaario kiinnostaakkin. En kuitenkaan usko ongelmia syntyvän!
~~ Pieni ja pippurinen eukko ~~
Vai kissoista harmia?
Oma kollin nahnus, muuten mukava lutunen karvaläjä. Ja on siitä hyvä katti ettei se paljoa akvaarioista ole kiinnostunut, paremminkin pelkää kun sen nostaa kattomaan et mitä siellä vedessä uiskentelee.
Mistä sit lie johtuukin [?]

Hmm.. tultiinkos tässä nyt sitten johtopäätökseen, että se 3.5mm on riittävä? Asia kiinnostaa itseänikin kun saamme ensi perjantaina kotiimme kauan odotetun norskipennun - ohjelmassa on siis kaiken muun järjestelemisen ohella myös altaiden (n. 20 kpl) kansilasien kunnon tarkistus.
Akvaristina huvitti kyllä vai pitäisikö sanoa järkytti kun näki ko. kissan lempileikkikalun - kultakala narun päässä (järkkyä), toivottavasti ei tykkää kalastella meitin kaloja
Akvaristina huvitti kyllä vai pitäisikö sanoa järkytti kun näki ko. kissan lempileikkikalun - kultakala narun päässä (järkkyä), toivottavasti ei tykkää kalastella meitin kaloja

Kirsi
-
- Elite Member
Ethän edes kuvitellut välttyväsi vierailulta?kkm kirjoitti:Asia kiinnostaa itseänikin kun saamme ensi perjantaina kotiimme kauan odotetun norskipennun

Ehkä saamme pikkukisulle ristiäislahjana järjestettyä joitain hieman inhimillisempiä leluja...kkm kirjoitti:Akvaristina huvitti kyllä vai pitäisikö sanoa järkytti kun näki ko. kissan lempileikkikalun - kultakala narun päässä (järkkyä), toivottavasti ei tykkää kalastella meitin kaloja