"Kissan esto"-lasit

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Cisse
Starting Member
Starting Member

"Kissan esto"-lasit

Viesti Kirjoittaja Cisse »

Elikäs miten paksut tulisi peitinlasit olla, jotta ne kestäisivät kisumme uteliaat seikkailut akvaarion päällä? Altaan mittat n. 150X50X50
Parempi vaihtoehtohan olisi tietty estää kissan pääsy altaan päälle, mutta taitaa olla hieman hankalampi homma. Hyvät ideat ovat tervetulleita.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Meillä ei ole kansilaseja ja kissa on pari kertaa kurkkinut altaan reunan yli kiinnostuneena (syötin kaloille katkarapuja ja kissan mielestä menivät totaalisen väärään osoitteeseen :D), mutta olen tylysti räpännyt vettä kissan naamalle, niin ei tuo tunnu enää niin hirmuisesti kiinnostavankaan.
Olen myös laskeskellut, että hypättyään kerrankin kansilasittoman altaan päälle, on seuraus sen verran 8O, että eiköhän mielenkiinto hetkeksi laannu... :twisted:

T: Mari
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Mari kirjoitti:Olen myös laskeskellut, että hypättyään kerrankin kansilasittoman altaan päälle, on seuraus sen verran 8O, että eiköhän mielenkiinto hetkeksi laannu... :twisted:

Siinä olisi sitten kissakala [;)]
Cisse
Starting Member
Starting Member

Tätä kissakalaa tässä eniten pelkäänkin. Harkitsemme nimittäin rotua joka
ei kuulemma hirveästi vettä karttele eli veden käyttö opetusmielessä
ei ehkä tehoaisi. Lienee turvallisinta jättää katti päiväksi eri osaan taloa kuin kalat.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Ei välttämättä tehoa sekään. Meillä ainakin osataan jo avata ovet hyppimällä kahvoihin roikkumaan, joten lukkojen taakse sitten. Tosin sinulle voidaan luonnollisesti loukkaantua, jos jätät kissan lukon taakse ja kärsit sitten nöyrästi pienessä kissanpäässä syntyneen valtaisan koston... (juu, hymyile vaan vielä kun hymyilyttää :twisted:)

ratti
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ratti »

Minulla on myös 4 kissaa. Minä olen laittanut koriste-esineitä altaan reunalle niin että kisut ei uskalla yrittää hypätä niiden yli. Joskus nuorimmainen on kuitenkin yllätetty altaan päältä kun reunaan onkin jäänyt sopiva kolo...
Mun kansilasit on kyllä vaan noin 3,5mm. Ehkäpä liian ohuet kun tuo allas on kuitenkin kulmamallinen eli lasit on 75cm*20cm*40cm*66cm. On kuitenkin mun norskin (4kg) kestänyt. En kyllä lähde arvailemaan kuinka käy jos maine coonini (9.5kg) siihen joskus hyppää. :mrgreen:

Turkkilaista Vania (sitä vissiin harkitset?) voi kyllä enemmän tuo akvaario kiinnostaakkin. En kuitenkaan usko ongelmia syntyvän!
~~ Pieni ja pippurinen eukko ~~
Mikko

Vai kissoista harmia?

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Oma kollin nahnus, muuten mukava lutunen karvaläjä. Ja on siitä hyvä katti ettei se paljoa akvaarioista ole kiinnostunut, paremminkin pelkää kun sen nostaa kattomaan et mitä siellä vedessä uiskentelee. :roll: Mistä sit lie johtuukin [?]
Cisse
Starting Member
Starting Member

Kiitos vaan kaikille vinkeistä. Emmeköhän saa kissan ja kalat elämään ihan sovussa. Ei luulisi tulevan ongelmia ainakaan kalojen puolelta [;)]

ratti, ajattelimme bengalia.
kkm
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kkm »

Hmm.. tultiinkos tässä nyt sitten johtopäätökseen, että se 3.5mm on riittävä? Asia kiinnostaa itseänikin kun saamme ensi perjantaina kotiimme kauan odotetun norskipennun - ohjelmassa on siis kaiken muun järjestelemisen ohella myös altaiden (n. 20 kpl) kansilasien kunnon tarkistus.

Akvaristina huvitti kyllä vai pitäisikö sanoa järkytti kun näki ko. kissan lempileikkikalun - kultakala narun päässä (järkkyä), toivottavasti ei tykkää kalastella meitin kaloja :?
Kirsi
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

kkm kirjoitti:Asia kiinnostaa itseänikin kun saamme ensi perjantaina kotiimme kauan odotetun norskipennun
Ethän edes kuvitellut välttyväsi vierailulta? :twisted:
kkm kirjoitti:Akvaristina huvitti kyllä vai pitäisikö sanoa järkytti kun näki ko. kissan lempileikkikalun - kultakala narun päässä (järkkyä), toivottavasti ei tykkää kalastella meitin kaloja :?
Ehkä saamme pikkukisulle ristiäislahjana järjestettyä joitain hieman inhimillisempiä leluja...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”