Vanhan akvaarion uusi elämä

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
tuuliTukka
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Vanhan akvaarion uusi elämä

Viesti Kirjoittaja tuuliTukka »

Olen puolet elämästäni touhuillut akvaarioiden kanssa, mutta viimevuosina opiskelut ajoivat edelle. :roll: Nyt olen saanut taas uutta innostusta pitkäaikaiseen harrastukseeni ja laitan 135L altaani uuteen uskoon. Vanhat asukit (tai mitä siis oli jäljellä) lahjoitin toiselle harrastajalle ja uusin altaan kasvit kokonaan levien vallattua tankin.

Akvaariossa on tällä hetkellä pohjalla vaalea Bilteman hiekkapuhallushiekka, raekokoa en tarkkaan muista, mutta hienoa on. Kasveina vallisneriaa, konnanputkea, intianvesitähdikkiä, rusolehteä, miekkakasvilajike ja jokin pieni melalehti. Akvaarion lamppu menee uusiksi ensi viikolla, samoin kuivahtaneet vesitestit uusin, että sitten saan paremmin mittailtua vesiarvot. Aiemmilta vuosilta muistelen pH:n olevan siinä vähän 7 alapuolella ja kovuus pehmeähkö. Lämpötila on ollut siinä 22 paikkeilla ilman lämmitintä.

Kalastoa alan paremmin suunnittelemaan kun saan vesitestit, mutta alustavasti olen miettinyt levän putsaajiksi leväsukarapuja ja pohjalle ihanaisia täplämonnisia.

Tuntuu ihanalta löytää tällainen innostus uudestaan, ihan "hölmönä" selailen koko ajan AW:tä ja kaikenlaisia akvaariosivuja! :mrgreen: Kuvia seuraa...
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Vanhan akvaarion uusi elämä

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

tuuliTukka kirjoitti:ihan "hölmönä" selailen koko ajan AW:tä ja kaikenlaisia akvaariosivuja! :mrgreen:
Tervetuloa joukkoon! :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”