Eli tämmönen ois tarkotuksena toteuttaa kesällä. Samalla kun vaihdan/vaihdatan silikonit altaaseen ajattelin heivata styroksi taustan mäkeen ja tehdä uuden taustan oikeasta kivestä (hullua?). Tausta muodostuisi kahdesta tai kolmesta palasesta jotka tulisi hieman kallelleen takalasia kohti. Hyvä tuenta alhaalta ja ylhäältä on välttämätön, jolla varmistetaan ettei taustan palat pääse missään vaiheessa kaatumaan. Olen miettinyt että altaan pohjalle tekisin styroksista tai vastaavasta "pedin" johon kiven laittas tukevasti seisomaan ja ylhäältä taustan tukisin jotenkin (en tiedä vielä miten).
Tausta palasten paksuudeksi olen ajatellut jotain 5cm, mutta saa nähdä sitten. Jos taustaan haluaa suuren profiilin niin kivi pitäisi olla aika paksua ja olen miettinyt jos kiveä saisi jotenki helposti (miten?) kaiverrettua takapuolelta jolloin saisi ylimäärästä painoa pois.
Back To Nature taustat on turhan kalliita, vaikka ei voi tietää millaista tuhon ja ylimäärästä kustannusta tuo tausta homma saa aikaan jos kivet kaatuu altaassa

. Järven Jukallahan oli sen ruotsin ukon kans joku taustahomma mietinnässä, mutta se ei ainakaan vielä ole varteenotettava vaihtoehto, ennen kuin näen miltä ne taustat näyttää minun silmään ja mietin sitten uudestaan. Tuskin ne näyttävät aidommilta kuin oikea kivi
Tällasessa taustassa on ainakin yksi hyvä puoli (luulen niin

). Tausta kun muodostuu useammasta palasta voi saumakohtiin jättää rakoja jolloin kalat pääsee taustan taakse hyvin piiloon.
Mutta katellaan mitä kesä tuo tullessaan.