Montako W/l teillä on?

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Heinäkenkä

Montako W/l teillä on?

Viesti Kirjoittaja Heinäkenkä »

Tuossa kun ihailee omaa leväkasvustoa niin tulee väistämättä mieleen, että onkohan minulla liikaa valoa. Sitä löytyy 0,375W/l. Valot ovat perua siltä ajalta, kun altaassa oli reilusti kasveja. Valot on monimetalleja.

Minkälaisia watti määriä muilta löytyy Malavi tai Tanga-altaista?

Hannu
Juissi

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Minulla on 0.16 W/l. 2*58W putket, 720 litran allas. Taitaa olla liian vähän levien kannalta. Vihreää levää ei ole lainkaan, mutta piilevä on oikea maanvaiva. Joka viikko täytyy harjata kaikki pinnat mutta viikossa se on taas takaisin...

-Juissi
Janne
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

Täällä on 0,11W/l. Ainakaan vielä ei ole ollut leväongelmia alun pientä piileväinvaasiota lukematta.

Janne
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Täällä vaihtelee valaistus tietokoneen ohjaamana tunnista toiseen. Wattimäärällä ei siten ole merkitystä. :mrgreen:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Waltteri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Waltteri »

Meillä 0.20 W/l. Kaksi 58 W putkea ja 550 litraa. Viherlevää jonkin verran, ainakin takalasi täynnä. Isompi allas melko uusi, jää nähtäväksi mitä tuleman pitää. 240 litraisessa on 1*36 W ja kerää iloisesti punalevää.
jhmp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jhmp »

Malawi allas, 58W/500l => 0,116W/l. Aikaisemmin putkia oli kaksi (2*58W), mutta jotenkin tämä yksi putkinen valaistus miellyttää omaa silmää enemmän. Levä tilanne ok.

Vallisneria menestyy hyvin, mutta mikähän anubias tuo nyt onkaan, niin se ei oikein ota kasvaakseen.
Tom80
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Tom80 »

Malawiallas n.300 L. 1 kpl 36W Sylvania Aquastar 10000K. 36W/300L = 0,12W/L. Levää kasvaa sopivasti mbunille. Vallisneriat kasvaa joten kuten :)
-Tomi-
tgustafs
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tgustafs »

Moi

Mulla on 2x58W ja allas 720 l. Itse asiassa valaisimia on kaksi (2x58w) mutta sisällä olevista putkista käytössä on vain puolet. Neljällä valoa on turhan paljon ja levien kasvu turhan ripeää, mutta kahdella putkella ihan ok ja kalat näyttää ihan hyviltä näinkin. Rapsuttelen kerran viikossa minäkin.

T. Tapsa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”