Lehtikalat

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Suski
Member
Member

Lehtikalat

Viesti Kirjoittaja Suski »

Ystäväni ostaessa lehtikaloja minunkin kiinnostukseni heräsi ja kaivoin vanhat kirjat esiin. Lehtikaloista löytyi kaksi eri versiota, lehtikala ja lippulehtikala. Värimuunnoksia ja evämuunnoksia sitten kuulemma löytyy. Pari hienoa ehdokasta omaankin akvaarioon löytyi, sitten kun se iso saadaan...Mutta hirveän summittaisia ohjeita ainakin näissä kirjoissa oli!

Kysymys 1: Onko lehtikaloja muita kuin peruslehti ja lippulehti? Onko mitään kääpiöversiota? [:I] Olen hulluna pieniin-suuriin persooniin...

Kysymys 2: pystyvätkö kaksi erilaista lehteä kutemaan keskenään? En tarkoita värimuunnoksia, vaan esim. peruslehti ja lippulehti?

Kysymys 3: Monessa jutussa luki, että ovat poikasena parvikaloja. Jos sellaisia sitten hommaa parven, niin mihin olette ne ylimääräiset pistäneet? Ostavatko kalakauppiaat tosiaan niitä takaisin? 8O Minun oli vaikeaa jo vaihtaa koiras naaraaksi, kun oli kaksi koirasta vaikka piti pari olla...(perhosia) :?
Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Onko lehtikaloja muita kuin peruslehti ja lippulehti? Onko mitään kääpiöversiota? pystyvätkö kaksi erilaista lehteä kutemaan keskenään?
Pikkulehtikala. Löytynee tietoa lisää varmaan monestakin perusoppaasta. Bonsaiversion saat lehtikalasta kun pidät liian pienessä altaassa. Ei kovin suositeltavaa kuitenkaan.
Eri lajien lisääminen keskenään ei oikein onnistu.
Monessa jutussa luki, että ovat poikasena parvikaloja. Jos sellaisia sitten hommaa parven, niin mihin olette ne ylimääräiset pistäneet? Ostavatko kalakauppiaat tosiaan niitä takaisin?
Se selviää sinun osaltasi vain keskustelemalla kauppiaasi kanssa. Minä olen yleensä onnistunut ylipuhumaan vaihtamaan tavaraan. Toinen vaihtoehto on sitten yrittää myydä/lahjoittaa ylimääräiset yksityisille.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”