Huhhei, muutosta selvitty kunnialla loppuun

Ja kaikki ei mennyt ihan kuin elokuvissa, vaan tuli pari mutkaa matkaan.
Aloitin aamun sillä, että keräsin altaasta kasvit ja kivet sekä kannon. Huomasin tässä vaiheessa, että järkevintä on laittaa kaikki kasvit samaan ämpäriin, ja ne mahtuivatkin yhteen. Sitten alkoikin kalojen nappaaminen, joka oli
jälleen kerran vaikeampaa kuin aluksi uskoin. Jätin tämän homman siis huomattavasti pitkähermoisemmalle muuttoapurilleni.

Partiksen sai kiinni kun se köllötteli pohjalla laittamalla haavin sen päälle. Haarniskamonnien kalastamiseksi saikin nähdä oikeasti vaivaa. Ne taistelivat haavia vastaan viimeiseen asti, kunnes molemmat uivat puolivahingossa itse haaviin. Seuraavaksi olikin tyhjennysoperaatio. Jouduin käyttämään karvalakkimallia olevaa lappoa, ja se lässähti alkuunsa. Loppujen lopuksi kannoimme vettä pois ämpärein, tai no oikeastaan itse kannoin 2 ämpäriä ja loput 20 ämpäriä ystäväni
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Sitten kauhottiin hiekkaa, se meni vaihteeksi ihan hyvin, jokseenkin hitaasti kyllä.
Kun kaikki härpäkkeet oli pakattu autoon, suunnistimme kohti Turkua. Perillä ollessamme ja roinat ylös kannettuamme aloimme kasata kaiken takaisin ennalleen. Tottakai unohdin vedenvaihtoletkun tänne Espooseen, joten taas päästiin kantamaan iki-ihania ämpäreitä. Altaan ollessa täysi työnsin sinne vedenparannusaineet, kasvilannoitteet sekä starttiampullit. Annoin akvaarion seistä hetken noin ennen kuin laitoin kalat takaisin. Kaikki olivat selvinneet matkasta ja uivat normaalisti. Kasvien tullessa ihmettelivät kovasti uutta ilmettä

Vettä olen testannut aamuin ja illoin ilman havaintoa nitriitin nousemisesta.
Eli kaikenkaikkiaan muutto meni OK, mutta ainakaan ihan heti en sitä tee uudelleen

Nyt pitäisi alkaa pikkuhiljaa miettiä jotain kalastoa tuonne kun aika autiolta näyttää. Ajattelin tästä aloittaa uuden päiväkirjan, mikäli se ei ole foorumin sääntöjen vastaista.