Pandaimunuoliainen

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
15 neontetraa
Starting Member
Starting Member

Pandaimunuoliainen

Viesti Kirjoittaja 15 neontetraa »

Onko kenelläkään pandaimunuoliaisia (Protomyzon pachychilus)? Kalasivustoja selatessani löysin tuollaisen todella mielenkiintoiselta vaikuttavan nuoliaisen. Olin etsimässä tietoa oikeastaan ihan muista imunuoliaislajeista, mutta tämä alkoikin kiinnostamaan paljon. Jonkin kalatukun sivuilta näin, että noita olisi ollut myynnissä/saatavilla ainakin kesällä, mutta miten nyt, onko noita näkynyt myynnissä missään?

Kaikenlaisia kokemuksia lukisin mielelläni pandaimunuoliaisista! :) Onko ollut kestävä? Tuohan näyttää pitävän aika viileästä vedestä, niinkuin monet muut imunuoliaiset. Todella kaunis kala, olen muutenkin aina ihaillut imunuoliaisia, kun ne ovat sellaisia iloisenoloisia, hyväntuulisia touhukkaita kaloja ja pidän niiden persoonallisesta, sulavasta liikehdinnästä! :)

Minkähän hintaisia nuo ovat?
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen

Re: Pandaimunuoliainen

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Kyseisestä kalasta ei varmaan taida löytyä juurikaan kokemuksia, sillä on kohtuu hintava laji ja herkkänä lajina se hinta hidastaa hieman ostohaluja. Todella kaunis kala kyllä ja ostoslistalla on ollut jonkin aikaa, mutta hieman täytyy säästää rahaa jotta parven niitä saa hankittua. Hintaa tuolla on 45-50+ € / kpl.
Milsku
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Mulla on kuuden parvi näitä.
Asustavat 60L sukarapujen ja safiirirasboroiden kanssa. Syövät mitä vain. Yhtään en saanut tapettua ostin kesällä 4 ja lokakuussa 2. Ei kovin vilkkaita, tykkäävät hengailla liuskekivikasan päällä ja nahistella keskenään. Ruoka-aikana ovat varsinaisia torpedoita mutta eivät kiusaa rapuja kuitenkaan.

Lämpöä on mulla 23-25 ja virtaus heikohko. Huomaathan että väritys aikuisen ja nuoren yksilön välillä on melkoinen. Mulla on nyt 1 aikuistunut ja vois jopa sanoa että rumistunut.
Nano Riutta <3
15 neontetraa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja 15 neontetraa »

Onpa noilla hintaa! Olivatko Milsku nuo sinun ostamasi kalat noin kalliita? Täytyy ehkä sittenkin katsella, josko löytyisi vaikka helmi-imunuoliaisia tms. Niitä minulla on ollutkin, mutta viime keväänä yllättäen kuolivat kaikki. Johtui varmaan lämpötilan noususta, meilläpäin kun oli toukokuun lopussa lähes 30 astetta ulkona...

Voisi kyllä ajatella vaikka ihan lajiakvaarionta noille joskus, maksaahan ne muutkin lemmikit, eikä ainakaan eläinlääkärikuluja tule kaloille... ;) Ehkä jonkun 20-30 euroa vois noista maksaa. "Tavallisetkin" nuoliaiset ovat n. kympin kappale.

Oliko se mustavalkokuviointi poikasväritys ja sellainen sekakuvio sitten aikuisväri?
Milsku
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Ostin omani suoraan tukusta 15e/kpl hintaan. Eli kyllä se hinta kaupassa on se 30-40e varmaan.
Joo ne poikaset on sellasia pandamaisia ja aikuisena muuttuvat enemmän seka viirullisiksi. Kauniita kuitenkin aikuisinakin =)
Nano Riutta <3
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”