Limaskan poisto
Valvoja: Moderaattorit
Limaskan poisto
Minulla on seuraavanlainen ongelma: olen tyhmyyksissäni laittanut ulkosuihkulähteeseemme pikkulimaskaa. Onko sille mitään muuta poistokeinoa kuin nyppiä jokainen kasvinosa pois?
*Vaimoni on tullut hulluksi. Hän on alkanut kasvattaa kaloja altaassa, eikä nykyään enää muusta puhukkaan.*
Ote kirjasta Sinuhe Egyptiläinen
Re: Limaskan poisto
Mä olen tuhonnut nyppimällä. Mut se on pitkämielistä hommaa, kun se lisääntyy jotenkin tyhjästä. Eli vaikka nypit jokaikisen pois, niin kolmen päivän päästä sitä on taas pinnalla. Itse sain sitä akvaariooni ostettujen kasvien mukana, huuhdoin kyllä kasvit, eikä niissä näkynyt sitä, mut ehkä ne lisääntyy molekyylin kokoisista partikkeleista.
Onnea ja hermoja tuhoamisprojektiin.
Onnea ja hermoja tuhoamisprojektiin.
Haavilla aktiivisesti kiertäen pääsee lopulta kyllä eroon. Veden pintavirtaus auttaa myös- viihtyy paremmin seisovassa vedessä. Tietämättä altaastasi enempää, voisiko koko altaan tyhjentää ja kuivata, siinähän sekä menisi.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja ... haavilla vetämällä. Akvaariossa se on ehkä noin kolmen kuukauden projekti, jos jaksaa käyttää haavia pari kertaa viikossa.
Selvä juttu, yritetään!
Kiitos vastauksista!
Kiitos vastauksista!

*Vaimoni on tullut hulluksi. Hän on alkanut kasvattaa kaloja altaassa, eikä nykyään enää muusta puhukkaan.*
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
limaskahan on hyödyllinen, ainakin akvaariossa, se käyttää ravinteita ja mielestäni se ei edes viihdy altaassa jossa niitä ei ole.
korjatkaa jos olen väärässä......
korjatkaa jos olen väärässä......