Vannekirjoahven seura-akvaariossa
Valvoja: Moderaattorit
Vannekirjoahven seura-akvaariossa
Olen suunnittelemassa n 500 litraista akvaariota johon tulisi Vannekirjoahvenia, joista on vuosien takaa mukavia kokemuksia lajiakvaariossa. Tällähetkellä akvaariona on 100-litrainen seura-akvaario jossa on mm. platyjä ja 10 kardinaalitetran parvi. Lapset toivoisivat uuden 500-litraisen peruskalastoksi nyt seura-akvaariossa olevia kaloja. Mikä on näkemyksenne odotettavissa olevista seurauksista? Ovatko kardinaalitetrat ensimmäisenä Vannekirjoahventen ruoka-listalla? 
-
Kaituli
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Vannekirjoahven seura-akvaariossa
Tetrat on alkupala ja platyt on jälkiruoka.
Kannattaa muistaa, että ahven on petokala joka syö mielellään kaiken mikä mahtuu suuhun.
Kannattaa muistaa, että ahven on petokala joka syö mielellään kaiken mikä mahtuu suuhun.
-
Debugger
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Mies
Platyt ja tetrat samassa altaassa? Platyt ovat kovemman veden kaloja, tai tetrat happaman. No loppuupahan kärsimykset melko nopeasti kun otat ahvenia niitä jahtaamaan.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
My love: Chiclidae
Vannekirjoista kasvaa suht kookkaita ahvenia että neontetrojen, Kardinaalitetrojen ja Platyjen kokoiset pikku kalat ovat niiden mahassa viimeistään silloin kun alkavat olla aikuiskoossa, viimeistään ellei jopa aiemmin tuollaiset pikkukalat ole aika äkkiä hävinneet mystisesti akvaariosta.
Suosittelen Vannekirjojen kanssa jotain isomman kokoista pikku kalalajia jos pinempiä kaloja silti haluaa samaan akvaarioon.
Minulla Vannekirjoahven pari, tod.näköisesti ja samassa akvassa on Mustatetra parvi ja niistä ei yksikään ole hävinnyt Vannekirjojen suihin vaikka alkavat olla aikuiskoossa jo pikku hiljaa.
Kunhan akvassa olevat pikkukalat ovat täysikasvuisia ja niistä tulee yli 5 cm pituisia niin eivät päädy varmana Vannekirjojen suihin niin kuin pienen pienet ja hennot Kardinaali ja Neontetrat esimerkiksi.
Suosittelen Vannekirjojen kanssa jotain isomman kokoista pikku kalalajia jos pinempiä kaloja silti haluaa samaan akvaarioon.
Minulla Vannekirjoahven pari, tod.näköisesti ja samassa akvassa on Mustatetra parvi ja niistä ei yksikään ole hävinnyt Vannekirjojen suihin vaikka alkavat olla aikuiskoossa jo pikku hiljaa.
Kunhan akvassa olevat pikkukalat ovat täysikasvuisia ja niistä tulee yli 5 cm pituisia niin eivät päädy varmana Vannekirjojen suihin niin kuin pienen pienet ja hennot Kardinaali ja Neontetrat esimerkiksi.
450 l kiekkola, 315l ja 30l nano+ Jemenin kameleontti sekä Ranskanbulldoggi